Verklikker veiligheidsgordel

zmen

Lid
Volgens het instructieboekje, moet er ook een sensor in de pasagiersstoel zitten, die aangeeft wanneer de duopassagier geen gordel draagt. Bij mijn Fab werkt de pasagiersstoel niet. Zijn er meer mesnen met dit euvel? Of is dit een drukfout in het instructieboekje?
 

FredV

Banned
Volgens het instructieboekje, moet er ook een sensor in de pasagiersstoel zitten, die aangeeft wanneer de duopassagier geen gordel draagt. Bij mijn Fab werkt de pasagiersstoel niet. Zijn er meer mesnen met dit euvel? Of is dit een drukfout in het instructieboekje?
Ik heb op de passagiersstoel GEEN sensor, ging naar de garage om te melden dat t lampje t niet deed bij de passagiersstoel. Toen kreeg ik dus te horen dat die geen sensor heeft. Triest helaas. Foute bezuiniging.
 

zmen

Lid
Ik heb op de passagiersstoel GEEN sensor, ging naar de garage om te melden dat t lampje t niet deed bij de passagiersstoel. Toen kreeg ik dus te horen dat die geen sensor heeft. Triest helaas. Foute bezuiniging.

Dank je Fred. Hoef ik daar de dealer niet meer mee lastig te vallen.
 

FredV

Banned
t heeft ook nog een ander bijkomend voordeel.
als de waarschuwing afgaat, doet de bijrijder wel de gordel om.
Als de waarschuwing niet klinkt, is zo'n tegenstander soms geneigd de gordel juist NIET om te doen.
Maar de bestuurder blijft verantwoordelijk.
 

corsaar

Senior Member
Als je dan maar een goede inzittende verzekering heb anders
ben je uiteindelijk toch verantwoordelijk.
 

EdK

Forumguru
Ondanks dat ik niet meer verantwoordelijk ben voor de meerijder die naast me zit, kan hij uitstappen en het openbaar vervoer nemen als deze vertikt om de gordel om te doen !

Moet er niet aan denken aan alle kosten die ik heb als diegene met zijn harde kop door MIJN voorruit vliegt !
Weet zeker dat je jaren erna buiten het glas ook zijn / haar haren dan nog op dat glas tegenkomt !!

:2133:
 

FredV

Banned
Weet zeker dat je jaren erna buiten het glas ook zijn / haar haren dan nog op dat glas tegenkomt !!
Nee hoor, je hebt dan gegarandeerd al een nieuwe voorruit...
Ik ben vanaf het eerste uur voorstander van gordels dragen in de auto, ook voor de achterpassagiers.
En wil men ze niet om, helaas, dan niet mee in de auto.
 

EdK

Forumguru
bedoel op de glasscherven die je tijden erna nog tegenkomt !
hersens zal je zeker niet tegenkomen, want wie geen gordel omdoet heeft ze simpelweg niet !!
 

corsaar

Senior Member
Wij Fred en ik reden al auto in het gordeloze tijdperk vanaf 19.. werd
het verplicht. Wat een onzin dacht ik toen. Totdat ik vrijwel voor mijn deur
na een botsing een hoofd door een voorruit zag steken.
Daarna nooit meer zonder gordel gereden.
 

FredV

Banned
Wij Fred en ik reden al auto in het gordeloze tijdperk vanaf 19.. werd
het verplicht. Wat een onzin dacht ik toen. Totdat ik vrijwel voor mijn deur
na een botsing een hoofd door een voorruit zag steken.
Daarna nooit meer zonder gordel gereden.
Zal zo rond 1970 zijn geweest dat ik al de automatisch oprolbare heupgordels in mn auto had.
 
Bovenaan Onderaan