Verkeersinformatie

erto171

Actief lid
Verkeersinformatie via radio werkt niet op DAB+, alleen op FM. (Pon)
Gevraagd bij Pon bij welke snelheden Frontassist werkt, antwoord Pon, is ons niet bekend !
Wij kunnen u helaas geen concreet antwoord geven op uw vraag wat betreft de hoogste en de laagste snelheid waarin de Front Assist werkt.

Via een radar in de voorbumper waarschuwt de Front Assistant met een audio en visueel alarm (op Maxi DOT) als de afstand tot de voorligger te klein wordt.
Als de bestuurder niet reageert, grijpt het systeem automatisch in door te remmen om een eventuele botsing te voorkomen. Het is wel zo dat de remkracht bepaald word aan de hand van hoe snel u rijdt, hoe ver het object/auto voor u is, en hoe snel het object dichterbij komt.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Met vriendelijke groet, Daniel Hussein
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rosinfield

† In Memoriam
Dan is er bij mij zeker wat fout gegaan ;) Werkt n.l. uitstekend
Mijn ervaring leert dat het weinig zin heeft je met vragen tot Pon te wenden. tenminste als de bedoeling is enigszins wijzer te worden. Beter de dealer benaderen of vragen hier stellen.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Als het DAB + signaal te zwak is, wordt automatisch naar FM overgeschakeld. Ik heb op heel veel verschillende plekken in NL gereden, maar overal DAB+ met TP
 

erto171

Actief lid
zal het nog eens uitproberen en de betreffende mail zoeken. Alles nog eens opnieuw ingesteld en de verkeersinformatie werkt nu ook op DAB+, Waarschijnlijk ooit uitgeprobeerd op plaats waar (nog) geen
DAB+ te ontvangen is. bedankt voor je reactie.
 
Laatst bewerkt:

erto171

Actief lid
Screenshot_20180212-184412.png Screenshot_20180212-182936.png De pagina ' s wijken af hier zijn het pagina 207 en 208, dit digitale instructie boekje heeft een datum van Skoda Fabia Combi © 2017
 
Laatst bewerkt:

erto171

Actief lid
Volume TP verkeersberichten instellen lukt wel maar als er verkeersinformatie komt wordt deze niet harder dan het radiovolume weergegeven terwijl de verkeersinformatie harder dan het radiogeluid staat afgesteld. Wijze van afstelling : 1 radio 2. instellingen, 3. klank instellen, 4. radioberichten, 5. volume instellen. De volume instelling wordt wel vastgehouden maar niet weergegeven, TP berichten . Radio staat ingesteld op DAB +
Wie weet de oplossing ?
 
Laatst bewerkt:

erto171

Actief lid
ja goed idee, maar de radio staat op DAB+ Digital Audio Broadcasting plus, nou nog de oplossing !
 
Bovenaan Onderaan