verkeersboetes per jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

vdijk

Lid
Athlon Car Lease heeft een onderzoek gedaan naar het aantal verkeer per Merksboetes per jaar en merk.
-----------
Bestuurders van een Suzuki of een Ford krijgen gemiddeld 2,1 bekeuringen per jaar. Dat blijkt uit analyse van Athlon Car Lease. Het bedrag van een gemiddelde boete steeg van €39,07 in 2007 naar €43,46 in 2008. Vrouwen zijn met een aandeel van slechts 15% de kleinste verkeersovertreders.
------------

Verder staat er te lezen dat Skoda rijders gemiddeld 2,3 boetes per jaar krijgen. Ik weet niet hoe het met jullie is, maar in de 1,5 jaar dat ik nu skoda rij, heb ik nog geen boetes mogen ontvangen. Sommige van dit forum zullen dus boven dit gemiddelde zitten

Het volledige persbericht is te lezen op http://www.athloncarlease.com/athlo...chten/Persberichten/?id_module_component=2953

nemo

Senior Member
Leuk onderzoek!
Of ik zelf boetes heb ontvangen daar doe ik geen uitspraak over.

Wel typische top-10:
Lexus
3,1
Volvo
3,3
Alfa
3,4
Audi
3,6
BMW
3,6
Saab
3,7
Chrysler
3,8
Lancia
4,0
Jaguar
4,3
Land Rover
4,7

TL@

Forumguru
Ik heb er meestal minstens 2 per jaar voor overdreven snelheid en meestal nog wel eens parkeerboete erbij of zo.
Dit jaar mag het in ieder geval al gedaan zijn, heb er al 2 voor overdreven snelheid en 1 voor het vergeten te plaatsen van de parkeerschijf.

tlpeter

Actief lid
Ik heb de afgelopen 7 a 8 jaar geen bekeuring meer gehad
Komt omdat ik goed oplet en ook wel eens mazzel heb gehad dat ik ze nog net optijd zag staan

Alleen denk ik dat er ééntje aan komt
Bij apeldoorn is een oprit afgesloten en moet je door rijden
Ik zal een busje staan en een kastje en zat met verbazing te kijken terwijl ik 60 reed waar 50 mocht (werkzaamheden)

jaspernl

Actief lid
Zo uit mijn hoofd heb ik in de afgelopen 3 jaar 1 boete gehad. Voor zover ik me kan herinneren dus... :smiley29:

Dat was een stuk waar je eerst 80 mocht en toen opeens 60. Ik wist het wel (reed er elke dag...) maar zat toch ff niet op te letten en reed iets van 70 op de teller.

"Vroeger" mijn aandeel wel gehad hoor... Ik had er meerdere per jaar. Ben denk ik gewoon wat rustiger geworden. Dat gejakker hoefde gewoon opeens niet meer...

2,1 boetes per jaar, was het maar waar

Ik heb de afgelopen jaren een Ford als leasebak gehad.
Die 2,1 boetes per jaar :1884:, was dat maar waar. Ik kwam daar helaas ruimschoots boven. Wellicht gaat de Skoda, nu ik mijn leasebak heb moeten inleveren, mij behoeden voor dit bovengemiddelde aantal. Beetje zonde, al die boetes voor te hard rijden.

EdK

Forumguru
Ik heb de afgelopen jaren een Ford als leasebak gehad.
Die 2,1 boetes per jaar :1884:, was dat maar waar. Ik kwam daar helaas ruimschoots boven. Wellicht gaat de Skoda, nu ik mijn leasebak heb moeten inleveren, mij behoeden voor dit bovengemiddelde aantal. Beetje zonde, al die boetes voor te hard rijden.

Denk eerder dat je rechter voet je je behoed voor bekeuringen
en de massa die we met zijn allen tussen onze oren hebben zitten ! :D

Fabia

† In Memoriam
Beste Ivo, dit topic gaat over boetes:regels:. Gebruik voor je vragen ff de zoekfunctie op dit forum dan krijg je snel genoeg antwoord op je vragen.

Hetzer

Forumguru
Ik heb tot nu toe met elke Skoda 1 verkeersboete gehad, met de F-1 HB (snelheid overschrijding bb) , de Combi SDI ( rood licht ), de Roomster ( keren op een doorgetrokken streep)..

Even kijken of ik met m'n nieuwe, deze trend ga voortzetten

sins ik de bus klaar heb heb ik er iets meer dan met de fabia zeg maar,,,,,,

picture.php

veel al dit soort boetes,,,,, maar rijd ook zo snel te hard,

van_der_P

Senior Member
Leuk onderzoek!
Of ik zelf boetes heb ontvangen daar doe ik geen uitspraak over.

Wel typische top-10:
Lexus
3,1
Volvo
3,3
Alfa
3,4
Audi
3,6
BMW
3,6
Saab
3,7
Chrysler
3,8
Lancia
4,0
Jaguar
4,3
Land Rover
4,7

Het valt wel op dat het bijna allemaal fabrikanten van grote auto's zijn. Dus mensen die meer te besteden hebben. Blijkbaar maakt het dan niet zoveel uit als je een bekeuring krijgt, gaat toch van de grote hoop af.
Misschien toch maar een boetesysteem wat rekening houdt met het inkomen van de bestuurder. Is veel eerlijkker.

Fabia

† In Memoriam
Binnen de bebouwde kom 27 km/h gecorrigeerd te hard vind ik persoonlijk asociaal.

EdK

Forumguru
sins ik de bus klaar heb heb ik er iets meer dan met de fabia zeg maar,,,,,,

veel al dit soort boetes,,,,, maar rijd ook zo snel te hard,

Moet je een klossie hout onder je gaspedaal monteren !!
Kun je gewoon niet harder !!!
Heel simpele en doeltreffende oplossing !!

EdK

Forumguru
Binnen de bebouwde kom 27 km/h gecorrigeerd te hard vind ik persoonlijk asociaal.

Kunnen ze bij mij in de woonwijk 1 of 2 keer doen en daarna kunnen ze na het bezoek aan doktor door naar de glaswacht !!

vertaald: er komt geheid een baksteen door je voorruit !! Is het niet van mij dan wel van een van de medebewoners in de straat !!

Loopt hier allemaal van dat grut vanaf 4 jaar buiten te spelen !!!

Kunnen ze bij mij in de woonwijk 1 of 2 keer doen en daarna kunnen ze na het bezoek aan doktor door naar de glaswacht !!

vertaald: er komt geheid een baksteen door je voorruit !! Is het niet van mij dan wel van een van de medebewoners in de straat !!

Loopt hier allemaal van dat grut vanaf 4 jaar buiten te spelen !!!

is op een doorgaan de weg geweest niet in een woonwijk,,,:crazy:

dwars door een dorp heen en kijk is hoe laat nouw dan loopt er geen kind van 4 jaar meer.

gr jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan