Vering rechtvoor sissend geluid

Hoi
Ik heb een vraag
Gister rondje om de auto (fabia mk1 uit 2005) gedaan op.elke hoek paar keer goed gedrukt en snel los gelaten
En toen viel mij op dat rechtsvoor ik een sissend geluid hoor
Tijdens het rijden over bijvoorbeeld drempels hoor ik met enige regelmaat ook wat geklapper aan de voorkant voor ons gevoel ook rechtsvoor
Wat kan dit wezen

Bvd groetjes

Tman0961

Forumguru
Een anaconda :maakmegek:

Het kan geen kwaad om je ophanging bij de garage te laten controleren. Ik vermoed dat je schokdemper(s) niet goed meer zijn.

Arjan1985

Forumguru
Lekke schokdemper en een defecte veerpootlager.
Beide kanten vervangen. Als je 1 kant vervangt geeft de auto verkeerd rijgedrag ivm 2 verschillende dempers. (Nieuw VS oud)

Binnenkort heb ik een brug gehuurd en komen er rondom nieuwe schokbrekers onder
Als het de schokbrekers z8jn vanuit de fabriek zijn ze ondertussen 190000km.oud en dus wel aan vervanging toe

Arjan1985

Forumguru
En je veerpoot lagers ook vervangen hoop ik. Dat veroorzaakt het gebonk. Kost materiaal paar tientjes. En alles ligt toch open. Die dempers zitten namelijk vast gebout aan die veerpoot lagers. En 9/10 keer zijn die helemaal gaar.

Klopt rondom word de boel vervangen
En checken dan gelijk de veren op slijtage tevens worden ook gelijk de rubbers van de stabilisator stangen rondom vervangen en direct voor nieuwe remschijven met blokjes er op

Net weer nieuwe apk na het vervangen van 4 wiellagers dus dan is ie weer helemaal in orde

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan