"Vergeten" zelfdimmende buitenspiegels.

Sinds eind december rijd ik een SuperB greenline in de Arctic uitvoering.

Direct na aflevering kwam ik erachter dat de buitenspiegels niet zelfdimmend zijn uitgevoerd. Op dit forum had ik al eens gelezen dat dit bij enkelen niet aanwezig was, maar volgens de dealer heeft Pon alle Arctic uitvoeringen zonder afgeleverd, terwijl het er wel op hoort te zitten.

De dealer geeft aan dit bij Pon neer te hebben gelegd maar nog geen antwoord te hebben gekregen hoe dit op te lossen. (zelfs nog niet na 2 maanden)

Het fijne is dat dit een lease auto is zodat de lease maatschappij er verder achteraan mag gaan, het vervelende is dat ik geen zelfdimmende spiegels heb waar ik wel voor betaal in de leaseprijs.

Mijn vraag is: Is Pon echt zo laks als het aankomt op foutieve leveringen?
Zelf heb ik geen ervaring met Pon daar ik altijd Ford heb gereden, waar een aantal kleine probleempjes snel en goed werden opgelost.
 

hemi24

Forumguru
..., het vervelende is dat ik geen zelfdimmende spiegels heb waar ik wel voor betaal in de leaseprijs.

Zo mocht ik 240 euro bijbetalen, omdat ten tijde van bestelling net de 17" uit het Businessline waren geschrapt... Shit happens en in de kleine lettertjes van dealer staat ook altijd iets als "modeljaarwisselingen voorbehouden..."
 

Rallye

Forumguru
@hemi24: als ik de post van Gummetje lees, hadden bij hem de zelfdimmende spiegels er wel op moeten zitten, maar zijn ze vergeten. Bij jou was het niet leveren van de zelfdimmende buitenspiegels "expres", zoals mijn kinderen zouden zeggen.....

@Gummetje: vervelend voor je dat de zelfdimmende spiegels vergeten zijn, en Pon zou met een oplossing moeten komen, maar ik denk dat het erg meevalt wat je (in de leaseprijs) voor de spiegels betaalt, aangezien ze onderdeel zijn van een pakket.

Weet iemand of het makkelijk is om achteraf zelfdimmende spiegels te monteren?
 

WesleyJD

Banned
Ik heb zoiets eerder op tv gezien. Waren ze ESP of SRS vergeten bij een auto. Was bij een Rader of Kassa geloof ik.

Mensen betalen voor iets wat er niet opzat.. Wat de uitslag daarvan was weet ik niet meer. Ik dacht een riante kadobon, wel te gebruiken bij de dealer.
 

Michel

Forumguru
Ik heb inmiddels ook gemerkt dat op mijn Superb Artic Businessline geen zelfdimmende buitenspiegels zitten, hoewel dit wel in de uitrustingsspecificatie staat vermeld en ik er in feite ook voor heb betaald. In mijn geval dus cash, want het is geen leaseauto.
 

MacManiac78

Forumguru
Wat betreft die dimmende spiegels, heb je middels VCDS bekeken of die optie erop zit? Anders een klacht indienen bij je dealer.
 

Giant

Forumguru
Zoals je al aangaf, enkele draadjes geleden gaat het hier ook over. Bij mij (post #26 in dat draadje te lezen) is de dealer overgegaan tot het herstellen van deze af fabriek gemaakte fout. Ook ik lease niet. Het kan dus wel. Nu moet ik wel zeggen dat ik een superdealer heb, of het daardoor komt of door de opstelling van de importeur (die wel gekend is in deze) kan ik niet beoordelen. Succes!
 

Michel

Forumguru
Heb vandaag bij de dealer een overzicht gezien van de uitvoeringsspecificatie van mijn auto. Deze specificatie komt overeen met de uitvoering van de auto, lees: er zijn geen dimmende buitenspiegels besteld en geleverd. In de folder staat het echter wel vermeld, omdat de Artic op een Ambition Businessline is gebaseerd. De dealer gaat nu contact opnemen met PON.
 
Zo had ik ook lades onder de stoelen moeten hebben bij mijn Golf 6 variant Highline maar waren niet geplaatst. Na overtuiging middels de folder dat ze erop horen te zitten hebben ze bij Ames in Gorinchem keurig uitgezocht wat er voor nodig was en geplaatst. De verkoper aldaar had dezelfde auto en had ze ook niet en heeft ze nu ook, lol.
Auto is gekocht door het bedrijf waar ik werk en ik heb hem in de bijtelling (geen lease constructie dus.)
 

Michel

Forumguru
Gistermiddag kreeg ik van de dealer een telefoontje dat het ontbreken van de dimmende buitenspiegels zal worden rechtgezet. Men is in afwachting van de onderdelen en dan wordt een afspraak gemaakt om deze optie alsnog achteraf te monteren. Wat mij betreft een pluim voor S-Point.
 

Cordoba

Forumguru
Pluim voor de dealer, maar het lijkt wel standaard te worden dat mensen een optie missen waar ze wel voor hebben betaald. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de extra speakers in de Citigo's.
 
Beste,

Ik heb sedert een week onze nieuwe octavia II combi en zou ook moeten een zelfdimmende buitenspiegel hebben aan de bestuurderskant. Kan men gewoon op zicht zien of ik het juiste type heb? Voorlopig heb ik nog niet in het donker gereden.

groeten,

Johan
 

Noord26

Forumguru
Worden ze niet altijd per set aan bestuurders- en bijrijderskant geleverd? Zo in de volle zon kan ik niet zien dat ze erop zitten, maar merk idd pas in de avond dat er dan een groene gloed overheen komt..Even in de avond/nacht een zaklamp erop schijnen?
 

Michel

Forumguru
Volgens mij zijn ze in het verleden weleens alleen aan de bestuurderskant geleverd. Je kan zien of dimmende buitenspiegels aanwezig zijn aan de blauw doorschijnende rand, die dan op het glas zou moeten zitten. Mijn dealer liet het bij een Superb zien, die er dus wel mee was uitgerust.
 
Bovenaan Onderaan