"vergeten rapportage". Het draagarm-bout debacle van november 2019

myfirstoctavia

Forumguru
Deze had ik jullie onthouden... In november vorig jaar.. Gebeurde dit...

Ik rij achteruit een parkeerplek in (stapvoets) en hoor linksachter "KLONK!!!!"
Ik dacht bij mezelf ???, doe mn deur open, kijk naar linksachter en zie in de gauwigheid niks, en wil verder inparkeren om daarna uit te stappen en te kijken wat er was.
Lukte niet... Ik kwam geen centimeter meer achteruit, alsof de handrem erop stond.
Ik zag vóór me een vak vrij en reed daarna heel voorzichtig (auto protesterend) 4 meter recht vooruit.
Ik stap uit en zag dit..
Ik krikte 'm op en zag tot mn stómme verbazing dat de complete aandrijfas eruit lag..
(......... :O pardon??)

Naar de garage laten slepen, en wat bleek... De bout die in de onderste draagarm zat, was (naar later bleek door de garagist van de vorige eigenaar) nooit goed vastgedraaid.
Was losgetrild, eruit ge"dreven" en daar ging mn onderste draagarm (gescheurd bij boutgat), inclusief aandrijfas en wiellager.
Degeen waar ik m (6 maanden daarvoor) van gekocht heb een whattsapp gestuurd, zaak voorgelegd en een coulancebedrag teruggekregen (40% van de reparatiekosten)

Redelijk netjes opgelost door de verkopende partij vind ik zelf, maar je staat heel stom te kijken als je opeens een wiel scheef ziet staan..
En....... ik heb heel veel geluk gehad dat t bij parkeersnelheid gebeurde en niet met 110 op de snelweg waar ik nog geen kwartier er voor, me bevond.
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    208,5 KB · Weergaven: 115
  • 2.jpg
    2.jpg
    275,6 KB · Weergaven: 116
  • 3.jpg
    3.jpg
    266,8 KB · Weergaven: 110
  • 4.jpg
    4.jpg
    266,8 KB · Weergaven: 107
  • 5.jpg
    5.jpg
    257,9 KB · Weergaven: 105
  • 6.jpg
    6.jpg
    252,1 KB · Weergaven: 103
  • 7.jpg
    7.jpg
    402,4 KB · Weergaven: 92

myfirstoctavia

Forumguru
@Desperado Idd... "what if" op een afrit, met 100, "knak" daar gaat je wiel, wiel slaat onder je carosserie, en met heel veel pech lig je op je dak, (was ook de opmerking van de monteur die 'm repareerde).
Ik weet het. Maar: is niet gebeurd gelukkig,
 

Duijzer

Donateur
Blijkt maar weer dat garagisten (en iedereen die aan een auto sleutelt) een hele verantwoordelijkheid hebben. Je wilt er niet aan denken wat er gebeurt als zoiets bij 130 km/uur losschiet....
 
Bovenaan Onderaan