Vergeten mij voor te stellen :)

Volvo_440_turbo

Senior Member
Hoi iedereen!



Omdat ik wel vaak in mijn leven dingen in de foute volgorde heb gedaan kom ik me even voorstellen vermits ik hier relatief nieuw ben.

=> ik las hier ergens dat dit aan te raden is

In mijn dagelijks leven ben ik zaakvoerder van twee heel kleine ICT-bedrijfjes plus ben ik docent elektriciteit en ICT , tegenwoordig enkel in het volwassenonderwijs.

In mijn vrije tijd ben ik Couchsurfing ambassador en lid van de Facebook Hiking in Belgium groep waarbij ik in het laatste geval vaak wandelingen voor expats organiseer.



Mijn auto's in het bezit gehad:



Nissan Primera 2.0D sedan,eerste generatie

Mazda 323 ditd 5d (tdvi), eerste generatie

Volvo 480 turbo, laatste generatie

Volvo 440 turbo, laatste generatie

Volvo 460 turbo, eerste generatie (vooral voor stukken)



Auto's mede-eigendom (zaak of vriendin):



Saab 900 turbo Cabrio (het Opel model)

Kia Proceed 1.6 crdi automaat eerste generatie

Dacia Dokker met een grasmaaimachinemoteurke (huidig)

Citroën C3 1.4HDI 1ste facelift model (de auto waar mijn vriendin mee rijdt die op mijn naam staat, huidig)

Octavia 2.0 TDI CR 16V 2011 hatchback (huidig)



Auto's waarmee gereden:



Een 200-tal, dit omdat ik vrienden had waarmee ik wekelijks testritjes mee ging doen, een maat die elke week een andere huurauto kreeg, omdat ik BOB was omdak ik nooit dronk bij het uitgaan enzovoorts.

De snelste was een Mazda MX-5 turbo die de 100 haalde in 4,5 sec, de traagste een Citroën Visa die de 100 haalde in een 10 seconden langer.



Ervaringen op vlak van autotechniek:



-Carrosseriewerk, wegwerken van roest, vervangen en spuiten van bumpers en buitenspiegels

-Plaatsen van autoradio's, speakers in deuren, ook van exemplaren waarvan de kabelboom was afgeknipt bij diefstal

-Vervangen van olie plus filter, versnellingsbakolie, alternator, benzinepomp, boordcomputers , versnellingsbak (dit laatste was samen met een ervaren monteur)

-Demonteren en monteren van het dashboard voor kleine herstellingen.

-Aan de elektronica van een auto heb ik me ook meermaals gewaagd, soms met meer en soms met minder succes. Eenmaal mijn auto (Volvo 440 turbo) bijna doen afbranden...

-De laatste jaren wegens tijdsgebrek laat ik het onderhoud aan iemand anders toe, het enige dat ik de laatste jaren gedaan heb is een pollenfilter vervangen, lampjes vervangen, luchtfilters vervangen, aardingsproblemen opgelost en mijn Amundsen overbrugd omdat die mijn accu leegtrok.

-Tijdens mijn Volvo periode plaatste ik regelmatig boost en dual-boost controllers (turbodruk opvoeren) voor mezelf en voor de vrienden van de Volvo 480 club om wat meer power uit de auto te halen, telkens met succes.

-Bougies en kabels plus rotor en rotorkap heb ik ook al vervangen (de eerste keer de ontstekingsvolgorde fout, met alle problemen vandien, maar al doende leert men natuurlijk)

-Ik heb een computer met programma waar ik foutcodes mee kan uitlezen en wissen, maar die gaat niet zo 'diep' als die BOSCH-computer van mijn monteur.

De reden van het doe het zelven was vooral omdat ik bij grote dealers vaak incompetente monteurs tegenkwam, nu weet ik dat je voor goede service beter afbent bij de vakgarage om de hoek

Degene die nu mijn Skodaonderhoud doet geeft opleiding auto-elektronica bij Bosch, heeft hogeschool automechanica gestudeerd, heeft zijn eigen rallyauto, een Golf 2 GTI 8V en is VAG-liefhebber. Maw, de Skoda is in goede handen.





Waarvoor gebruik ik de auto's?



Tijdens het jaar meestal professioneel, bijna elke zondag wel een daguitstap.

In de zomervakanties doe ik meestal roadtrips tussen van een maand, twee zomers geleden bijv.

richting Servië , zo via Montenegro en Bosnië weergekomen

De laatste zomer zijn we via Polen naar Ukraïne gereden en zo via Slowakije en Tjechië weergekomen.

Wegens gezondheidsproblemen blijf ik deze zomer in de buurt.

Een van de volgende zondagen ga ik een Skodameeting organiseren, of er veel of weinig volk op zou afkomen ga ik niet wakker van liggen, als we maar een leuke dag hebben. Ik ben nu met de voorbereidingen bezig. Zie topic in de autoshows en meetings



Groeten



Ewout alias Volvo_440_turbo
 
Laatst bewerkt:

Volvo_440_turbo

Senior Member
Idd, moesten we nu in de Middeleeuwen zijn, zou men jou verketteren, stenigen, kruisigen, op de brandstapel zetten, ...
Op vandaag hebben de Nederlanders een ergere techniek voor de Belgen .... een glaasje karnemelk en broodje kroket :deuk:

Btw, welkom :D

Bwa, mij straf je daar niet mee hoor, niet voor niets stop ik élke keer als ik de Nederlandse grens overrij voor een kroket en ten tijde van de schapencrisis (mond- en klauwzeer dacht ik?) durfde ik toch wel melk te smokkelen hoor...

edit: dank je
 
Bovenaan Onderaan