Vergelijkende test in Autoweek

higgy

Forumguru
Hebben jullie de vergelijkende test in de Autoweek van deze week al gelezen tussen de Octavia 2.0 TDI Combi Elegance en de Audi A4 Avant 2.0 TDI? Prima verhaal. De Audi is volgens de recensent beter afgewerkt (met de opmerking dat de afwerking van de Octavia al prima is) en daar waar de Audi als lifestyle-auto neer wordt gezet wordt de Octavia Combi als luxe pakezel neergezet. Per saldo zeggen ze: je moet wel ERG gek zijn op die 4 ringen om meer dan 10 mille verschil uit te geven.
 

pvdven

Nieuw lid
Volgende week krijgt een vriend van mij zijn nieuwe Audi A4 Avant en half mei krijg ik mijn Octavia II Combi Elegance. Zal dan eens zelf vergelijken of die vier ringen echt die extra euro's waard zijn.
Morgen eerst maar eens de autoweek kopen en de test lezen.
 

Hetzer

Forumguru
Inderdaad een goed stuk , het verschil in euri's tusssen de beide auto's is wel erug veel , of zijn die ringen van de a-4 van platinum????
 

Arjen

Actief lid
Kun je nagaan hoe sterk een image kan zijn. En hoe weinig rationeel iemand kan zijn om toch 10 mille extra te dokken voor een naam.
 

Karstieman

Forumguru
Ik denk toch dat veel mensen hun auto koppelen aan hun ' image'. En daar past een Skoda volgens hun niet in.
 

Arjen

Actief lid
Voor mij is Skoda ook een image /forum/images/graemlins/grin.gif

En een hele goede ook. /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Skoda heeft geruime tijd een goed imago gehad, in de jaren 90 misschien iets minder geweest. Ik denk dat merken zoals Audi en VW nog wel eens een imago probleem kunnen krijgen omdat de prijs die gevraagd wordt verre van redelijk is.
 

Karstieman

Forumguru
Ik vind het ook erg jammer dat bij de meeste merken gemiddeld 2x per jaar de prijs met 300-500 euro omhoog gaat.. Ik geloof niet dat de productie kosten echt zoveel meer worden /forum/images/graemlins/smile.gif
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik vind het ook erg jammer dat bij de meeste merken gemiddeld 2x per jaar de prijs met 300-500 euro omhoog gaat.. Ik geloof niet dat de productie kosten echt zoveel meer worden /forum/images/graemlins/smile.gif

[/ QUOTE ]
2x? Ik dacht altijd 1x, begin van het jaar namelijk. Er zijn merken die soms de prijs naar beneden afstellen, maar 2x naar boven heb ik zelf nog nooit gezien.
 
@Karstieman, pittig, kun je nagaan dat per 1 januari de BPM ook hoger is geworden dus de 407 is zeker al 1000 euro duurder dan 6 maanden geleden.
 

VEEJAY

Forumguru
Toen ik voor een nieuwe lease ging kijken (s40 momentum) zei de Volvo dealer dat de auto duurder werd door BPM 2005 maar ook omdat volvo dat nodig vond. Ze hadden ook de premium sound system (700 eurie) uit de standaard verwijderd.

Toen ik vroeg waarom de prijs omhoog moet volgens Volvo zei die: Omdat er zoveel vraag naar is kan Volvo dat doen... *zucht*

Laat mij maar blij zijn in mijn Octi :-)
 
In de autogids(www.automagazine.be) van 17/3/2005 stond ook een gedetailleerde wegtest van de 1.6 FSI,1.9 TDI en de 2.0 TDI Octavia 2 Combi. (14 blz) Ik citeer even het besluit : Met zijn even gunstige verhouding prijs-kwaliteit en zijn nog grotere koffer treed de opgewaardeerde Octavia Combi in de voetsporen van zijn voorganger. De auto blinkt uit qua uitrusting, afwerkenig en binnenruimte. Rekening houdend met die troeven verdwijnt het kleine minpunt op comfortvlak (geluiddemping en ophanging)naar de achtergrond. De Octavia Combi is vooral met de zeer homogene 1.9 TDI van 105 pk , een van de meest begerenswaardige gezinswagens van het moment.
Nog enkele vetgedrukte titels :
- Qua verbruik hebben de TDI-motoren allang hun superioriteit bewezen!
-De afwerking van de Octavia is die van de beste Volkwagens van het ogenblik waardig.
-Het stuur blijkt een van de beste in zijn soort en van het moment te zijn.
-De Octavia Combi is de break met de grootste koffer in zijn categorie.

Tot zover deze lezing!
 

rene

Nieuw lid
Higgy,
hallo, ik ben een nieuw lid en zal einde mei waarschijnlijk kunnen beschikken over mijn eerste Skoda: een Octavia Combi 19TDI. Ik heb dus nog geen ervaring met dit beestje, maar de paar testritten die ik heb gereden laten het beste vermoeden.
Ik ben geweldig benieuwd naar die vergelijkende test tussen die Octavia en die Audi Avant. Kan ik die ergens inkijken?
 

Arjen

Actief lid
Toch moet ik zeggen dat het lawaai niveau van mijn 2.0FSI heel erg meevalt. Ik vind de auto eigenlijk buitengewoon stil. Ook meetwaarden zoals die een paar maanden geleden in de auto review verschenen lieten geluidswaarden zien die gelijkwaardig waren met direkte concurenten als de toyota avensis en de mazda 6 sportbreak.
 

Karstieman

Forumguru
Helaas moet ik meedelen dat ook de Octavia per 1 mei 300 euro in prijs is gestegen. De Elegance 2.0Tdi kost geen 29000 meer maar 29300 /forum/images/graemlins/mad.gif
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Higgy,
hallo, ik ben een nieuw lid en zal einde mei waarschijnlijk kunnen beschikken over mijn eerste Skoda: een Octavia Combi 19TDI. Ik heb dus nog geen ervaring met dit beestje, maar de paar testritten die ik heb gereden laten het beste vermoeden.
Ik ben geweldig benieuwd naar die vergelijkende test tussen die Octavia en die Audi Avant. Kan ik die ergens inkijken?

[/ QUOTE ]
Die betreffende Autoweek is al uit de schappen. Wellicht on-line op www.autoweek.nl ?
 
Klopt, ff op autoweek.nl kijken, kost je €1.15. Je kan dan een pdf downloaden met het hele artikel daar in.
 
Bovenaan Onderaan