Verfspetters op mijn lak

Last resort

Forumguru
Beste forum vrienden,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat advies over het verwijderen van verfspetters op mij autolak. Afgelopen zaterdag kwam ik er achter dat mij auto redelijk onder de witte spetters zit. Terwijl mijn auto zwart is:mad:. Er afwassen gaat helaas niet, nu wil ik kijken of het met kleien zou gaan. Maar mocht dit niet lukken, dan zou ik graag wat andere opties willen hebben. Want die kleine spetters gaan aardig irriteren.

Mochten jullie wat weten, dan hoor ik dit graag.

Alvast bedankt:jaja:

Groet,
André
 

Last resort

Forumguru
Hi Joske,
Ga eens kijken of ik dit in huis heb, maar heb je hier zelf ervaring mee?
Alvast bedankt voor de tip.
Groet
 

Joske

Forumguru
Wasbenzine is ideaal om harsen en bitumenspetters (van verse asfalt bijvoorbeeld) te verwijderen op zowel velgen als koetswerk.

Ik denk dat je een goede kans maakt ondanks dat het "verf" is, maar zelf heb ik de witte spetters van "lijnen te schilderen op de baan" steeds gewoon kunnen verwijderen met wassen.

Maar wasbenzine is veilig voor je koetswerk (zou het wel niet op plastic onderdelen proberen) dus dit zou het eerste zijn dat IK zou proberen indien gewoon wassen niet opbrengt. :)
 

Mettes

Forumguru
Ik heb hier ooit eens cellulose thinner voor gebruikt.
Verf loste zeer snel op en autolak was nog volledig gaaf.
Wd40 (smeerolie) kan hier ook een oplossing bieden (raar maar waar)
 

EdK

Forumguru
Ik zou zeker geen Thinner gebruiken .....
Dit is toch redelijk aggressief en kan als maar even fout gaat je bestaande lak beschadigen
 

Highway

Forumguru
Ik zou als eerst gaan kleien. Op de auto van de buren zo ook verfspetters weg kunnen halen. Duurde wel een dag werk.
 

EdK

Forumguru
mijn voorkeur is eerst wasbenzine , als dit werkt dan gaat het lekker snel en indien dit niet of deels werkt dan ff kleien en daarna weer in de wax zetten ter bescherming van de lak
 

peterrapid

Forumguru
kleien een dag werk ? Moet heel speciale klei zijn dan :nono:. Als het met kleien niet lukt zit er niks anders op dan machinaal polieren met de juiste korrel en in heel speciale gevallen wetsanden.
 

Last resort

Forumguru
Net een paar uur bezig geweest, kleien gaat redelijk, maar haalt er nog niet alles af.
Volgende week maar weer verder.
Maar wat een klus:cry:
 

Last resort

Forumguru
Wasbenzine had ik even niet in huis. Morgen ga ik wel naar de Gamma of Karwei en haal een fles.
Begin met de ramen en als dit werkt, dan ook de rest.
 

Joske

Forumguru
Op je ramen ook???

Amai... wat is er met je auto gebeurd man?

article-1336779-0C65DBCC000005DC-292_634x355.jpg


zoiets??

:deuk::deuk::deuk:
 

Last resort

Forumguru
Wat er precies is gebeurd, dat weet ik niet, maar de auto zat aan alle kanten onder de spetters.
Krijg het idee, dat iemand zijn kwast of roller heeft lopen uitslaan.
Maar ja, waar de dader is, dat weet niemand:nono:
 
Bovenaan Onderaan