Verduisterde ruiten + zonnescherm

tebe

Lid
Hier een tevreden O2 rijder die bezig is met een offerte voor de Superb :D

We hebben namelijk een tweeling van 1,5 jaar en zonwering is echt wel nodig. Zit nu te klooien met van die dingen met zuignappen, en daar wil ik vanaf.
Vandaar dat ik verduisterde ruiten wil. Maar is dat wel genoeg? Ik dacht dan voor de zekerheid toch nog de zonneschermen aan de zijruiten erbij te nemen.

Wie heeft er al verduisterde ruiten en wat denk jij ervan?
 

Torica

Lid
Hallo,

Ik zat met herzlfde 'probleem'.
Tot op heden heb ik in mijn Renaults zowel donkere ramen als zonneschermen gebruikt en dit beviel altijd erg goed.

Bij mijn bestelde Superb heb ik dan ook zowel sunset als de zonneschermen besteld.
 

jaspernl

Actief lid
Ik heb hetzelfde met mijn Roomster (zie: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=4520 )
Ook ik heb 2 kleine kinderen, die niet zo van de zon houden. Teminste... Niet onderweg in de ogen...

De getinte ruiten uit het Skoda-gamma zijn slechts weinig getint. Ford, bijvoorbeeld, gebruikt veel donkerder ruiten.
Als ik je een advies kan en mag geven: neem ze beiden!
 

santo

Lid
Mijn vrouw rijdt met een Opel Zafira met verduisterde ruiten en daar gebruiken we ook nog altijd zonneschermen.

Daarom heb ik mijn S2 toch maar voorzien van zowel verduisterde ruiten als zonnegordijnen
 

octofreak

Actief lid
Ik heb hetzelfde met mijn Roomster (zie: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=4520 )
Ook ik heb 2 kleine kinderen, die niet zo van de zon houden. Teminste... Niet onderweg in de ogen...

De getinte ruiten uit het Skoda-gamma zijn slechts weinig getint. Ford, bijvoorbeeld, gebruikt veel donkerder ruiten.
Als ik je een advies kan en mag geven: neem ze beiden!

Heb ook twee kinderen, en mijn superb ook met beide opties besteld.
 

Stylist

Senior Member
Beide nemen ! De zonnerollo's nemen pas echt de scherpte van de zon er af. Samen met de getinte ramen is dat comfortabel.

Ik heb ook een tweeling van nu 4 jaar en destijds toen ze uit de maxi-cosi's gingen en dus geen zonnekap meer hadden heb ik ook even lopen zoeken naar de juiste oplossing. Dat is een LCD-ruit die je naar believen kan verduisteren. Maar die leveren ze nog niet als zijruiten :(
 

tebe

Lid
Thanks voor de replies.

Ik had ze beiden al op de offerte laten zetten. Was dus een goede keus.
Nu vol ongeduld wachten of ik nog binnen budget zit....
 

TL@

Forumguru
Ik heb in mijn O2 de ruiten achteraf laten tinten naar 85%, komt niks zon meer door, maar mijn kleine spruit kan wel nog makkelijk naar buiten zien.
In de vorige had ik Sonny-boys, dat was ook heel goed vond ik, maar dit is mooier en praktischer vind ik.
 

octofreak

Actief lid
Ik heb in mijn O2 de ruiten achteraf laten tinten naar 85%, komt niks zon meer door, maar mijn kleine spruit kan wel nog makkelijk naar buiten zien.
In de vorige had ik Sonny-boys, dat was ook heel goed vond ik, maar dit is mooier en praktischer vind ik.


Het is idd het gemak en het feit dat het mooi geintegreerd zit in de deur.:1761:
 

guitar_billy

Senior Member
ik heb nu alleen statische folie van de Halfords op de achterruiten deze laat iets van 35% licht door. dit is donker genoeg, geen felle zon meer binnen vanaf de zijkant. heb soms nog wel last als de zon laag staat en van voren naar binnen schijnt... :)

komt de af-fabriek tint niet in 2 smaken? iig die lichtste wat 'groene' tint heb ik diverse malen als passagier meegemaakt en is niet donker genoeg vindt ik.
 

jaspernl

Actief lid
komt de af-fabriek tint niet in 2 smaken? iig die lichtste wat 'groene' tint heb ik diverse malen als passagier meegemaakt en is niet donker genoeg vindt ik.


Volgens mij is er maar 1 variant. En gezien de reakties hier zijn er meer mensen die dit niet donker genoeg vinden.
Ik ben er daar 1 van...
Eens zien wat mijn baas zegt als ik achteraf nog sunnyboys wil. Oh ja: en een nettenset...:grin:
 
Ik heb in mijn O2 de ruiten achteraf laten tinten naar 85%, komt niks zon meer door, maar mijn kleine spruit kan wel nog makkelijk naar buiten zien.
In de vorige had ik Sonny-boys, dat was ook heel goed vond ik, maar dit is mooier en praktischer vind ik.


Hoe is het zicht `s nachts ?
 

Torica

Lid
Hoe is het zicht `s nachts ?
Ik heb nu folie van Halfords op de achterramen. Dit is een stuk donkerder dan de tint welke af-fabriek geleverd wordt. Ja, het zicht is minder maar zelfs met de halfords folie goed te doen. Ik heb de folie al 5 jaar permanent op de ramen.
 

jaspernl

Actief lid
Ik heb nu folie van Halfords op de achterramen. Dit is een stuk donkerder dan de tint welke af-fabriek geleverd wordt. Ja, het zicht is minder maar zelfs met de halfords folie goed te doen. Ik heb de folie al 5 jaar permanent op de ramen.

??? Op een auto uit december 2008??? :smirk:
 

Torica

Lid
Nee, de Superb is besteld in december. Ik had het over se scenic die nu te koop staat. Vanaf nu tot de superb geleverd wordt moet ik het doen met een huur slopel safira ;-(
 

TL@

Forumguru
Hoe is het zicht `s nachts ?

Geen enkel probleem, kan gewoon naar buiten kijken.

Het enige waar ik nog iets aan moet doen, is dat de binnenspiegel juist iets te weinig dimt (en de buitenspiegels ook) doordat er minder licht door de achterruit komt als er iemand achter me rijdt met slecht afgestelde lichten.
Ik ga een beetje donkere nagellak van mijn vrouw aan de sensor achterop de binnenspiegel doen, dan dimt deze wat sneller.
 
Bovenaan Onderaan