Verdere avonturen met Henk

Rosinfield

† In Memoriam
In totaal nu 120 km gereden (gem verbruik 7.3). Hedenochtend 81 km (gem verbruik 7.0). Niet gek, dacht ik. Ik word heel blij van Henk. Gisteren was ik nog wat (te) voorzichtig met het gas, denk omdat ik die inkomende turbo niet gewend ben en deze verwarde met kick down!
Moeders heeft ook gereden vanochtend en dat ging eigenlijk heel goed, al deed het begin het ergste vrezen. Trapte gas ipv rem in, gelukkig wel nog in P-stand.
Voor haar scheelt het alles dat ze niet ook nog hoeft te schakelen, morgenochtend gaan we weer. Ja en wat moet ik verder zeggen, deze auto scoort gewoon erg hoog op de "fun-factor", denk ik. Honden passen er ook goed in, al vrees ik dat we die ouwe erin zullen moeten tillen. Ben benieuwd hoe het morgen gaat met de bagage, haal het middenstoeltje er denk ik uit en 1 achterstoel naar voren. Ipod doet het nu ook met kabeltje van 4,50.
 

corsaar

Senior Member
Fijn dat je zo content ben met Henk en er zelfs blij van wordt.

Hou je hand nog maar even dicht bij de handrem en doe je gordel meteen om.
Bij de gedachte te ontkoppellen word nogal eens hard op de rem getrapt.

Dat zijn wel heel mooie cijfers,zeker de boordcomputer ?
Ik geloof er niets van dit kan niet dit mag niet, sterker nog
er de pest over in. ( de tegenstelling van blijheid is chagriijn)
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dank je, WMM, zal wel lukken hoor! Lekker Corsaar jaloers maken.
Corsaar: het lijkt mij ook best rooskleurig, we zullen straks zien wat de spritmonitor gaat opleveren
 

CaseyBasey

Actief lid
Mooi dat de iPod het nu ook doet.
Vond je het niet eng om je vrouw maar meteen achter het stuur te laten? Ik vind ook dat m'n vriendin weer moet (leren) rijden maar zal dat in het begin nog echt niet durven in de nieuwe auto...
Die "fun-factor" daar verwacht ik wel wat van.

Tsjonge, ik ben jaloers...
 

Rosinfield

† In Memoriam
Jouw tijd komt ook snel en nee, ik vond het niet eng, ook omdat het best redelijk ging als je bedenkt dat het weer voor het eerst sinds heel lange tijd was. Net middenstoeltje eruit en 1 achterstoel naar voren gehaald. Kijken of dat gaat lukken morgen met de bagage. Blijf dat systeem van de yaris toch mooier vinden; stoel verzinkt geheel in de bodem. Nu kan het toch lastig zijn als je ze er uit haalt, zeker in mijn geval met 2 adressen en er toch ineens iemand mee moet (en de stoel staat net daar waar je dan niet bent).
Begreep gisteren wel bij die dealer dat het een compleet gekkenhuis is met die fabiaatjes. Ze hadden er geloof ik 150 in bestelling. Dus dat verklaart wel wat, al wil iedereen natuurlijk zsm zijn auto hebben.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Zal wel kunnen, maar dat ga ik niet doen. Denk kwestie van goed van te voren bedenken en is er dan geen stoel, dan heeft men pech!
 

wimv

Actief lid
@Rosinfield: En als je dan de middelste stoel eruit haalt dan blijven er nog altijd 2 volledige zitplaatsen achterin over. Wat wil je nog meer.
 

EdK

Forumguru
Heb dezelfde stoelen in mijn RR, en heb ze er nog maar één keer geheel uit hoeven halen.
Wat ik vaak doe is de boel geheel inklappen en dan de stoelen met dat elestiek aan de hoofdsteun vastbinden.
En op die manier heb je in algemeen ruimte genoeg.
 

corsaar

Senior Member
Rosenfield vol ongeduld wachten we op grotere foto's.
Ik wil gewoon ooo ach en wee kunnen roepen.
Je zal het nu wel ontzettend druk hebben.
Misschien morgen dan maar !
De Yeti had 20 cm langer moeten zijn !
 

Rosinfield

† In Memoriam
Wilde het wel doen, maar mijn vrouw is een dagje op stap en heeft de camera mee. Ik ga er aan denken, hoor! Wat betreft die stoelen, we zullen moeten zien hoe het gaat. Ik heb nu de variant waarbij het minst is aangepast wat mij betreft: middenstoel eruit (blijft ook zo) en 1 achterstoel naar voren. Volgende is 2 achterstoelen naar voren, dan 1 stoel eruit en 2 stoelen eruit (bv als we met zijn 2-en op vakantie gaan). Praktijk zal het moeten uitwijzen. Ruimte is wel stukken minder dan in de Yaris Verso, maar dat zal ongetwijfeld ook gaan gelden voor diens opvolger. Mooiere looks eisen hun tol. Puur door de koekblik vorm van dat ding, kon je er heel veel in kwijt. Ach, arme Tommie (snik), het gaat je toch wel aan je hart hoor! Hopelijk krijgt hij een goeie nieuwe baas.
 

FredV

Banned
@Rosinfield
Een beetje verlaat, (ik lees niet alles tijdens mn vakantie, nu in Beieren) maar van harte gefeliciteerd met je aanwinst.
Ik hoop op heel veel veilige kilometers voor jou!
 

Rosinfield

† In Memoriam
Vandaag terug gereden naar A'dam vanuit Friesland. Tot Emmeloord 80 km wegen en daarna A6/A1. Verbruik 7.0 (Sorry, Corsaar).
Het rijden blijft een waar genot. Enige wat ik nog even moet zien uit te vissen is hoe de richtingaanwijzer werkt op de snelweg. Ben gewend bij veranderen van rijstrook 1x te knipperen, maar voor je het weet doet-ie het 3x. Soms wel 1x, maar heb nog niet door hoe dat dan werkt.
 

CaseyBasey

Actief lid
Mooi verbruik Rosinfield. Heb je ook 120 gereden?
Wat betreft die richtingaanwijzer. Volgens mij is een klein tikje idd 3 knippers; ik denk dat als je er maar 1 wilt, dat je dan snel de hendel helemaal door moet trekken en direct weer terughalen. Maar 3 is toch mooi? Is vaak ook ongeveer de duur van de baanwissel.
 

Rosinfield

† In Memoriam
CB: idd 120 waar dat mag (125 op de teller), heerlijk relaxed is dat met ik geloof nog geen 2500 toeren. Op de 80 km wegen ook 80 (85)
 
Bovenaan Onderaan