Verdaat / V-Car Eindhoven

trombocite

Nieuw lid
Laagste prijs, prettig contact.

Ik ben voor een nieuwe Fabia Combi Greenline eerst bij Primair in Sittard geweest maar ik vond dat de junior verkoper daar erg ongeïnteresseerd deed. Ik kreeg een belachelijk lage korting op de aanschafprijs.
Ze wekken echt de indruk dat ze geen GL combi hoeven of willen verkopen.

Uiteindelijk de auto besteld bij Verdaat in Veldhoven/Eindhoven, tot nu toe goed contact gehad met deze dealer.
Laagste prijs, hoogste inruil. Ze bleven als enige dealer over nadat ook Nieuweautokopen.nl afhaakte.
Rotor in Heerlen nog overwogen omdat deze zei de auto aan te bieden voor dezelfde prijs als Verdaat Veldhoven maar vanwege het goede contact en omdat ik in Eindhoven werk heb ik de verkoper van Verdaat de provisie gegunt.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik heb daar mijn RR gekocht en kan uit ervaring zeggen dat het een prettig bedrijf is.
 

Max5

Senior Member
Met m'n vorige wagen (Honda) werd ik schunnig geholpen door de lokale Honda dealer en aangezien Verdaat ook Honda onderdelen levert ben ik daar eens binnengelopen, prettig geholpen en met het goede schroefje blij naar huis. Ben er nu 6 jaar klant (hoewel ik er de deur niet platloop), en vorig jaar daar een nieuwe Faab gekocht. Zo zie je maar, wat een schroefje al niet voor rendement oplevert!
 

nomad

Senior Member
Nadat ik mijn huidige O2 bij Skoda Center Utrecht had gehaald, laatst toch maar weer een poging gedaan om zijn opvolger wellicht in Eindhoven te bestellen. Er werd vantevoren al aangegeven dat er niks mogelijk was / te regelen, want lease en afleverfooitje enz. Daarna op wat gerichte vragen niet echt een goed antwoord (het goede antwoord stond gewoon in de folder) gekregen, ben ik maar weer naar Utrecht gegaan. Proefrijden in meerdere auto's was geen enkel probleem, verkoper stond duidelijk in de meedenkmodus, want gisteren is er weer een nieuw contract getekend en ga ik eind augustus in de 1.8 TSI rijden :D
 

Wilko

Senior Member
@Nomad: Dat sluit perfect aan bij mijn eigen ervaring met Verdaat. Ik kreeg ook te horen dat er niks mogelijk was omdat het en leaseauto was. Aangezien er op dat moment net een vestiging (V-Car in Eindhoven) werd geopend, daar heen gegaan voor een gesprek over de mogelijke opties op mijn toen te bestellen Octavia. Tijdens het gesprek met een verkoper (wat later de vestigingsbobo bleek te zijn) een aantal gedetailleerde vragen gesteld waar ik in het foldertje geen antwoord op kon vinden. Ik kreeg al snel door dat hij mij ronduit aan het voorliegen was (ik had op sommige vragen al van te voren een antwoord op het Duitse Octaviaforum gevonden, maar wilde een bevestiging van een dealer dat die gegevens ook daadwerkelijk klopten). Daarop ben ik mijn vragen anders gaan stellen, in de trant van: "Mijn huidige leaseauto heeft een maximale daklast van 00 kg, hoeveel is dat bij deze Octavia?" Daarop kwam een antwoord van de verkoper als:"Oh, die kan ook makkelijk 100kg hebben!". "En als ik dan met 200km/h op de Duitse autobahn een noodstop moet maken, kunt u mij dan garanderen dat mijn zes kajaks ook compleet met dakdrager op het dak blijven zitten, of trekken de dakrails dan de bouten dwars door mijn dak heen?" Verkoper:"Ehm, oh, even opzoeken!" Even later:"Tja, het is toch maar 75 kg...". Dat ging zo ruim een half uur door, waarbij mijn vertrouwen in de verkoper tot onder het niveau van mijn schoenzolen daalde. Dit was een partij gladde praatjes gecombineerd met een absoluut gebrek aan kennis van zaken. Die dag toch tegen mijn slechte gevoel in een afspraak gemaakt voor een proefrit met een tweetal Octavia's: een 4X4 TDI (met maar 90 pk, omdat ze geen 2.0 benzine 4X4 bij Pon hadden staan), en een Octavia met 2.0 Benzinemotor. Ik zou voor beide auto's een half uur per auto hebben. Ik moest daar enkele uren voor vrij nemen, omdat het alleen maar op de vrijdag de week daarop kon, en ik niet in de files rondom Eindhoven wilde komen vastzitten tijdens mijn proefrit. Toen ik echter op de betreffende dag op de afgesproken tijd bij de dealer aan kwam, zag ik net een Octavia 4X4 weg rijden. Binnen gekomen plaats genomen, en ongeveer 15 minuten gewacht, voor ik een voorbij lopende verkoper aansprak en vroeg hoe het met mijn proefritten zat. Het bleek dat een andere verkoper die speciaal voor mij bestelde 4x4 even had mee genomen, en dat er helemaal geen Octavia met 2.0 benzinemotor was. Pas 45 minuten later kwam de verkoper met de Octavia 4X4 eindelijk weer opdagen. De avondspits zou echter zo beginnen, en over een uur was het voor die vestiging ook sluitingstijd. Toen ik dus eindelijk de sleutels van de verkoper in mijn hand gedrukt kreeg, vergezeld van de opmerking: "Maar hij moet wel binnen een half uur terug zijn!", had ik er genoeg van. Ik heb de auto gereden en bij terugkomst besloten niet bij V-Car of Verdaat te bestellen. Wel heb ik prompt een lange brief naar Pon gestuurd waarin ik het hele verhaal in geuren en kleuren heb verteld. Tot mijn stomme verbazing werd ik een paar dagen later opgebeld door mijnheer Verdaat zelf. Die vertelde met nauwelijks ingehouden woede in zijn stem dat hij mijn klacht van Pon had gekregen, en of ik hem een kans wilde geven om het alsnog goed te maken. Ik kreeg op de Octavia die ik wilde hebben dan gratis een radio. Wederom tegen mijn gevoel in daar mee akkoord gegaan, en die auto daar besteld. Van de radio met code had ik niet lang plezier omdat er in Praag werd ingebroken en die radio er uit werd gestolen. Door die diefstal was echter ook het slot van het achterportier gesloopt, omdat men ook mijn reservewiel probeerde te stelen. Dat was echter al gebruikt, waarna de dieven het lieten liggen. Ik heb daarop bij V-Car het slot laten repareren. Dat bleek echter niet goed te zijn gedaan, maar er was volgens de rekening wel in het (door mij tot de nok toe gevulde reservoir) ruitenwisservloeistof bijgevuld. Daardoor kon ik met mijn Octavia nog een keer terug komen, waarbij bleek dat er een compleet nieuw slot besteld moest worden. Een week of twee later kreeg ik een telefoontje dat ik de auto moest komen brengen voor vervanging van het slot. Ik had een vervangende auto geregeld, maar bij terugkomst een dag later bleek dat het slot niet was vervangen. Toen ik vroeg waarom dat niet was gebeurd, kreeg ik het bedroevende antwoord dat ze het bestelde slot niet hadden kunnen vinden. Dat was de druppel: ik ben ingestapt en heb mijn leaseauto mee genomen naar de vestiging van Skoda Schenkels in Nuenen. Ik zal nooit meer een auto bestellen of in onderhoud geven bij V-Car.
 

sitechris

Donateur
Helaas is het met service van veel dealers slecht gesteld. Ik moet echt eerlijk zeggen. Enige merk waar ik 100% tevreden ben (heb met 3 dealers ervaring mee heb) is BMW. Je betaalt daar wel een fors tarief, maar op gebied van servicebereidheid/communicatie is het echt top! Nu snap ik dat je bij een premium merk net wat meer mag verwachten, maar sommige Skoda dealers mogen wel eens op bezoek bij BMW. En speaking off......ik zag laatst de servicemedewerker van de BMW dealer uit Utrecht opeens bij Audi Utrecht lopen. Die zien zelf ook in dat ze de lat wat hoger moeten leggen.
 

Ridley

Forumguru
Heb mijn 1e Fabia gekocht bij Verdaat in Eindhoven in 2003. Super geholpen en after sales ook helemaal prima. Vervolgens in 2007 twee Fabia 's gekocht voor mij en mijn pa. Prima geholpen en after sales nog steeds prima. Tweede kind was reden om 2 jr later op zoek te gaan naar een Combi. De manier waarop we toen te woord werden gestaan was zo onbehoorlijk! We zochten MAAR een Fabia... Linea recta richting Vd Akker gereden in Helmond waar ze het tot op de dag van vandaag helemaal begrijpen wat klantbeleving is.
 

van_der_P

Senior Member
In de regio Eindhoven heb je nogal wat mogelijkheden als het bij de ene niet bevalt ben je zo bij een ander. BV Valkenswaard Wils, Nuenen Schenkels, Helmond v.d. Akker, Hapert Goossens. En dat alles in een straal van 30, 35 km.
 

nomad

Senior Member
Toen ik mijn 2e Octavia wilde bestellen kwamen we er ook niet echt uit, dus ik zei dat ik dan maar elders ging shoppen. De verkoper hield bij hoog en laag vol dat dat niks uitmaakte, want zij waren de grootste dealer uit de regio en zouden de auto toch wel leveren, want daar zorgde de leasemaatschappij wel voor. Uiteraard deden die wat ik wilde en niet wat zij graag hadden gezien. De nieuwe auto werd afgeleverd met gratis trekhaak, gratis columbus dvd en een krat vol met goodies. Bij Verdaat deden ze eerst de prijs van de trekhaak met 100 euro omhoog om er daarna heel vrijgevig 150 euro korting op te geven. Ik bedoel maar.
 

Jewepe

Forumguru
Zoals elders op het forum te lezen is heb ik mijn Octavia O2 ingewisseld voor een Seat Altea XL. Dat is gebeurd bij Autobedrijf Verdaat in Eindhoven. En wat mij betreft een prima ervaring (o.a. auto onder een groot doek). Ik heb nog nooit zo'n uitgebreide aflevering meegemaakt. Alles werd doorgelopen, van factuur tot garantie en een totale uitleg van alle eigenschappen van de auto. En dat waren er nogal wat.

Verder spreekt mij de sfeer van de garage mij aan. Echt Brabants (ik heb 15 jaar in Eindhoven gewoond), recht toe recht aan en geen bla-bla verhalen. Maar wel koffie:).

Kortom, wat mij betreft een aanrader. Als je uit het westen komt en je verwacht dezelfde omgangsvormen zou ik er wegblijven. Ik ben in ieder geval buitengewoon tevreden.
 

Cordoba

Forumguru
Hé, ik heb ook ruim 10 jaar in Ehv. gewoond, en in die tijd een aantal keren bij Verdaat geweest met mijn Ibiza, omdat er in Ehv. geen Seat-dealer meer was (ik heb het over 20 jaar terug). Persoonlijk nogal wisselende ervaringen gehad bij Verdaat, zowel goed als slecht, en ook de laatste jaren hoor ik dat nog steeds van anderen.
Ik neem aan dat Verdaat sr. ondertussen volledig uit de zaak is, als ie tenminste nog leeft.
 

Jewepe

Forumguru
Mijn ervaringen gaan over de verkoper Harry van den Nieuwenhoff. Meneer Verdaat senior heb ik niet gezien :)
 

Ridley

Forumguru
Met Harry vd Nieuwenhof in het verleden ook prima zaken kunnen doen op de Pisanostraat. Harry is echter een aantal jaar weg geweest en in de periode daartussen zo ontevreden geraakt dat ik van dealer geswitched heb. Samen met mijn oude heer goed voor 2 nieuwe Skoda's iedere 2 à 3 jaar, jammer Verdaat. Ik herken dus de verschillende signalen.
 

B.Stuurder

Forumguru
Hoe sterk een (auto)bedrijf van de verkoper afhankelijk is. Al is het bedrijf nog zo goed, een knurft van een verkoper jaagt de klanten weg. Wanneer het bedrijf minder goed is en de verkoper wel goed, dan zorgt hij dat zaken in orde komen. Lukt dat niet dan zal hij weg gaan naar een ander en lopen de klanten ook weer vanzelf weg.

Dat geldt voor elke dealer.
 
Bovenaan Onderaan