Verchromen van mijn mooie Fabia I. Ik zoek een Nederlandse Winkel hiervoor!

TomR

Lid
Laatst jammer genoeg een ongeluk gehad (en nog 1 een dag erna, zelfde verhaal), waarbij de ander niet aan het opletten was. M'n mooie Skoda heeft het meer dan overleefd en is nu in de reparatie :).

Nu wil ik mijn Fabia gelijk mooier maken met wat verchroming, namelijk:

- Deurhendels
- Raamlijsting/snoren
- Achterbak onderop en boven het kenteken
- Versnellingspook

Eigenlijk wil ik ook lichtmetalen velgen laten doen, maar dat is te duur, ten minste tot zover ik kan zien, voor originele Skoda velgen.

Tijdens de reparatie gaan ze in ieder geval de zwarte beschermstrips om de auto heen (voorbumper, achterbumper, linker en rechter deuren) in de zelfde kleur spuiten als de auto, ipv wat het nu is, zwart namelijk. En ze gaan chrome instaplijsten installeren.

Dus ik denk dat zodra het chroom er dan ook bij zit, dat de auto er heel mooi en chique eruit gaat zien :), wat vinden jullie?

Maar goed, mijn vraag is, ik zit al een tijd te zoeken naar een Nederlandse site (let op: Nederlands, ivm geprefereerde snelle levertijd) die de chroom spullen zou kunnen leveren, weten jullie misschien iets?

En misschien andere tips of advies hierover? Zoals ook over de lichtmetalen velgen.

Ik wil geen troep, ik wil mooie spullen, roestvrij staal, geen stickers, maar mooi, the real thing :).

Ik heb een Zilvere Skoda Fabia 1.4 Comfort. (ter referentie een random google photo)

Voorbeelden:
- Deurhendels: http://www.superskoda.com/fabia/ext...steel-door-handle-cover-10pcs-set-full-design
o1-dhcfull.jpg

- Raamlijsting: http://www.superskoda.com/fabia/exterior/skoda-fabia-side-windows-stainless-steel-4pcs-sill-set
fab-windhc.jpg

- Pook: http://www.superskoda.com/fr/fabia/interior/skoda-fabia-chrome-shifter
fab-rad.jpg

- Achterbak chroom (op 2 plekken, zoals op het plaatje): http://milotec.de/product_info.php?....html&XTCsid=611e29856da655d3e666ea39c1045d8e
1933_0.JPG

___JC___

Forumguru
Er zijn tegenwoordig ook bedrijven die Chroom kunnen spuiten. Dan kan je gewoon je huidige onderdelen laten behandelen. Ik heb het resultaat gezien en je ziet geen verschil met echt chroom.

Nadeel is wel dat het iets gevoeliger is voor krassen e.d.

Rolle

Senior Member
Ik heb al een keertje iets besteld bij Superskoda en dat werd thuis geleverd binnen de week na bestelling. Ik moest het wel gaan ophalen in een postpunt omdat ik de dag van levering niet thuis was - maar dat valt op te lossen door een ander leveradres op te geven.

TomR

Lid
@ __JC__: Wordt dat wel mooi dan? Dat chroom spuiten, gekeken naar wat ik wil laten gebeuren. Weet je wat goede sites?

@ Rolle: En was het ook goed spul? Was het een losstaand onderdeel? Stainless Steel etc. of was het troep/stickers/plakkers?

@ Quorumz: Ik wil wel Originele Skoda Velgen man, of in ieder geval waar je het skoda teken ziet.

Rolle

Senior Member
Hetgene ik besteld heb waren de badges om te kleven in de hendels voor de hoogteverstelling van de stoelen. Werden netjes in een doosje geleverd met instructies voor het kleven en een reinigingsdoekje.

Heb mijn dorpelbeschermers via de garage besteld maar dat zijn dezelfde als diegene die je via milotec of superskoda besteld.
In het algemeen worden die dingen gekleefd dmv dubbelzijdige tape.

TomR

Lid
@ Rolle: Met dorpelbeschermers bedoel je de raamlijsting he? Dat zijn dus niet losse stevige strips.. Jammer, want als het plakkers zijn lijkt me dat totaal niet mooi.

Rolle

Senior Member
Neenee met dorpelbeschermers bedoel ik de strips die je op de deurlijst onderaan plakt zodat je deze niet beschadigd bij het in en uitstappen.

Ik heb zelf geen ervaring met de materialen die jij zou bestellen maar wou met mijn posts enkel aangeven dat het in het algemeen geen prutsgerief is dat aangeboden wordt door Milotec of superskoda.

TomR

Lid
Ok dank je :), Iemand anders ervaring met de producten die ik wil bestellen? Misschien een site kennende die dat levert?

michelover

Forumguru
Kan me aansluiten bij Rolle. Heb chrome spiegelkappen besteld bij Superskoda en deze waren binnen een week afgeleverd. Ook dit is goed spul geen plastic of stickers maar echt staal met chroom erop.
Heb zelf bij Carsign in duitsland chrome kentekenplaat houders gekocht en ook dat is staal met chrome erop. Er is genoeg goed spul te krijgen om de wagen te verfraaien.

Bovenaan Onderaan