Jecopz

Lid
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier en in het bezit van een Skoda Fabia combi 1.2 tdi uit 2012 .
55kw 75pk.
Nu heb ik laatst externe ecu van ventura kunnen overnemen van iemand en vroeg me af of iemand op dit forum hiermee bekent is ?
Het is de versie met 6 connectoren,geen jumpers alleen 10 standen van 0 t/m 9

Nu heb ik ventura proberen te contacten wat het beste is voor mijn auto.
Echter willen ze mij geen duidelijk antwoord geven .

Als ik andere forums bekijk m.n.t kilo's etc... lees ik vaak stand 8.
Maar kan iemand hier dit bevestigen ,ontkrachten of inhoudelijk informatie over geven?

Dank alvast.
 

Bakkertje

Forumguru
Welkom @Jecopz ik weet niet wat je al gelezen hebt links en rechts, maar de mensen hier zijn over het algemeen geen fan van externe boxen.
En als het dan al een externe box is zal men je adviseren om er een van een gerenommeerde VAG tuner te nemen (JD Engineering bijvoorbeeld).

Ow ja, er is een voorstel topic waar je normaal gesproken je eerste bericht in post.

Heeft de vorige eigenaar er niet bijverteld op welke stand hij/zij de box had staan en of deze goed beviel?
 

Jecopz

Lid
Dank!
Ik zal alsnog daar even een bericht posten.
Ik ben ermee bekent dat een externe ecu in sommige (vele) gevallen geen warm hart word toe gedragen om wisselende redenen.
Echter kon ik deze gratis overnemen van een bekende i.v.m aanschaf ander type auto.
Welke deze ecu naar volle tevredenheid heeft gebruikt .
Echter weet hij niet meer op welke stand hij origineel stond .
Alleen dat hij hem terug heeft gezet naar 1 om ecologische redenen ( lees zuiniger).
En dat volgens volgens hem 0 neutraal was 1 eco 5 voor rijscholen en 9 high performance .
Echter wilt ventura zelf dit niet bevestigen nog ontkrachten.
Die willen mij graag zien om zelf de stand in te stellen. Met kosten plaatje.
Nu zit ik niet op me geld maar om voor een
1.2 tdi ontworpen kastje met 9 standen heen en terug 3.5uur te rijden om aan een knopje te draaien vind ik iets te gek .
Zodoende mijn vraag , welke stand het beste is om het maximale er verantwoord uit te laten komen.

Ik kan mij namelijk voorstellen dat stand 9 prima zal werken maar niet voor een al te lange duur . 8 al iets verantwoorden is
Enzovoort .

Vandaar de vraag of iemand hiermee bekent is
 

Jecopz

Lid
Dat bericht heb ik ook gezien echter heb ik een nieuwer model (Zie foto).
Waarbij ik mij dus afvraag geld dat ook voor mijn model
Als ik dan weer terug koppel aan wat de persoon waarvan ik hem overnam zei.
En wat ik lees op de door jou doorgestuurde link komt het wel overeen met elkaar.

0 neutraal 5 rijscholen en 9 high performance

Interessant:lezen:
 

Bijlagen

  • 20180920_125130.png
    20180920_125130.png
    1,4 MB · Weergaven: 39
Bovenaan Onderaan