Ventilator doet het niet meer - waar zitten de weerstanden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen P.

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Bij mijn ventilator doet alleen stand 4 het nog. De schakelaar is goed en de ventilator draait dus ook nog. Ik had verwacht dat ik de weerstande op de ventilator zou terugvinden maar dat is niet zo. Er gaan twee draden naar binnen dus ergens anders wordt bepaald hoe hard de ventilator gaat draaien. Ondertussen heb ik mijn dashboard kastje eruit gehaald maar zie dus niets zitten. Wie weet waar ik de weerstanden kan vinden?

Bedankt alvast!

Groeten Jeroen:(
 

Jeroen P.

Nieuw lid
Nog even een toevoeging: misschien heeft iemand een vraagbaak van de Fabia zodat hij/zij even daarin kan kijken. Ik kom er ècht niet uit. Dus, wie weet waar de voorweerstanden van de ventilator zich bevinden? Alvast bedankt!!!:crazy:
 

neoproject

Actief lid
kan je even zeggen waar je het gevonden hebt? Je weet nooit voor wie die informatie later nog nuttig kan zijn :)
 

Jeroen P.

Nieuw lid
Eerst haal je het dashboard kastje eruit. Dan zie je recht voor je de ronding van de ventilatiemotor. Daar links van zie je op ongeveer 20 cm afstand een stekker met 4 draden. Die zit op het onderdeel. Dit ziet eruit als een rondje met een doorsnede van ongeveer 7 cm. Het onderdeel losdraaien en daarna de stekker eraf halen. Hij zit dus op het kachelhuis. De stekker kan je net zien zitten.:xyxthumbs:
 
Eerst haal je het dashboard kastje eruit. Dan zie je recht voor je de ronding van de ventilatiemotor. Daar links van zie je op ongeveer 20 cm afstand een stekker met 4 draden. Die zit op het onderdeel. Dit ziet eruit als een rondje met een doorsnede van ongeveer 7 cm. Het onderdeel losdraaien en daarna de stekker eraf halen. Hij zit dus op het kachelhuis. De stekker kan je net zien zitten.:xyxthumbs:

Bedankt voor de informatie, zoals neoproject al schreef kan die erg nuttig zijn.
Maar heb je daar de weerstanden voor de diverse snelheden ook gevonden en het euvel ook kunnen verhelpen?

Groeten, Gompy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan