Ventilatierooster midden in dashboard skoda octavia 1

  • Onderwerp starter Johan Falize
  • Startdatum
J

Johan Falize

Hallo,
Kan iemand mij helpen aan een ventilatierooster, die in het midden zit van het dashboard.
Het gaat hier om een Skoda Octavia Combi Mk1 van mei 2003.
De ingebouwde alarmschakelaar is niet noodzakelijk, die heb ik en die werkt.
Er staat met chroomletter "OCTAVIA" op.


Verder ben ik nog op zoek naar minimaal één tweetertje. Maar als je een set hebt van 4 stuks is dat prima.

Graag reacties.
Groetjes van Johan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

turboturbo

Forumguru
Dag Johan, over een aantal weken (durf niet met zekerheid toe te zeggen; klusjes zijn lastig te plannen op t moment) houd ik 2 werkende originele tweeters (A-stijl, dus voorkant) over.

Een roosterpaneel kan je proberen door een schade/demontage auto bedrijf die een Octavia I heeft staan te bellen of te mailen. Vaak hebben sloperijen dat soort onderdelen ook nog wel op voorraad.

Schadeautos.nl -> zoek op 'demontage' en dan iets in jouw buurt

Onderdelenlijn.nl
 
J

Johan Falize

Dank je wel voor de reactie.
De onderdelenlijn heb ik al geprobeerd.
Maar via dat kanaal kan ik geen rooster niet vinden.
Ja! bij "Altijd Raak"(?) maar die durven er nog met gemak 120 euro voor te vragen.
Bij de dealer "Weeler' Roermond lijken ze deze rooster nog te kunnen bestellen voor 85 euro.
Eigenlijk heb ik één nieuw stripje nodig, als die los zijn te vervangen. Het pinnetjes dat de beweging regelt is afgebroken. Ook kan ik (nood) er een heel dun metalen pinnetje in drukken, als je dat heet maakt, krijg je een mooi passend gaatje. Meestal; zit het dan direct voldoende vast.

Tweeters zijn nergens meer uit te halen...
Dus ik ben wel blij met deze gedachte.

Tweeter skoda octavia 1.jpg
Dit is het juiste twiettertje - 1U0 035 411E
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Antera

Donateur
even de slopen af gaan er zijn er vast wel maar niet veel. Onderdelenlijn heb je weinig aan helaas.
 
J

Johan Falize

Dom:banghead::banghead::banghead::banghead:
Mijn Skoda is van mei 2003.
Mijn klassieke Ford Sierra (is nu van mijn zoon), die ik ruim 10 jaar heb gereden, speelt nog wel eens op.
DIE IS VAN januari 1993...

SORRY:banghead::banghead::banghead::banghead:
 
J

Johan Falize

Hallo deelnemers,
ik was een beetje:banghead::banghead::banghead::banghead:
Maar dat is gelukkig nu verleden tijd:yeah:

Ik heb op Ebay de tweeter én het ventilatierooster gekocht, voor weinig geld.
Ik ben dus reuze:yeehaa::yeehaa::yeehaa::yeehaa:
Dank jullie wel, en in het bijzonder "Edz"...
Missie gelaagd:jaja:
- Dit topic is gesloten -:ot:
 
J

Johan Falize

Ik heb een originele Skoda (wrik) gereedschap-set.
Het is goed mogelijk om de midden rooster er gemakkelijk uit te wrikken.
Als ik meer tijd heb, zal ik er foto's van posten.
Wordt vervolgd...
$_57.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
J

Johan Falize

Hier komen de foto's van het uit wrikken...

Origineel Skoda wrik-gereedschap. Is onmisbaar. Voor nog geen € 10,00 bij Aliexpress.

IMG_1178.JPG
Kijk! Zo gemakkelijk gaat dat.

IMG_1185.JPG
 

Cordoba

Forumguru
Johan nog even een advies: ik denk dat de constructie van het ventilatierooster gelijk is aan mijn Fabia uit 2003, maar dat alleen de maatvoering iets anders is. Mijn ervaring is dat het slim is om het oude rooster te bewaren: als je voorzichtig bent, kun je je van 2 roosters met kapotte lamellen, één goed rooster maken, de lamellen zijn allemaal identiek, ik dacht dat zelfs die in de middenroosters en die aan de buitenkant dezelfde maat lamellen hebben. Dit is wel een klusje voor iemand met geduld, die goed met fijne mechanica overweg kan. Ik heb destijds voor 10 euro op de sloop zo'n rooster gehaald, van van de 2 oude middenroosters, heb ik één goede reserve gemaakt.
 
Bovenaan Onderaan