Velgmaat Fabia III

ReMark84

Nieuw lid
Vorige maand hebben wij voor mijn vrouw een Fabia III gekocht.
Ik heb daar Boavista velgen van een VW Polo onder gezet met velgmaten 7,5J x 17H2, ET46 en bandmaten 225/45R17. Nu heb ik het probleem dat de band voor aanloopt in het spatscherm.
Bovenin het spatscherm komen twee delen bij elkaar waar ze ook vastzitten aan de carrosserie. Op deze plek is het spatscherm ook iets verdikt. Nu loopt de band daarop aan bij hoge drempels of gaten op klinkerwegen.

Nu heb ik gevonden dat originele Fabia velgen 7,0J x 17, ET 46 hebben, dus vermoed is dat het dus in de 7,5J vs 7,0J zit.

Is dit inderdaad een verkeerde velgmaat, en is dit zonder de aanschaf van andere velgen op te lossen?
Hoe hebben anderen dit gedaan?

360.jpg
 
De maat zal wel kunnen maar dan echt geen 225-45 banden op die 17 inch .
Origineel is het 215-40-17 dat heeft een stuk kleinere rolomtrek
.
Is jou wagen ook verlaagt ?
 

ReMark84

Nieuw lid
Even ingevuld met jou nieuw wiel en mijn standaard wiel ..

super! Maar nu is het de vraag als ik de velg hou, en ik zet er andere banden op 215/40R17 of het dan goed gaat. Hij blijft aangeven dat met de 7,5J:

Compared to your existing wheel, this new wheel will have an inner rim which is 6.4mm closer to the suspension strut. The outer rim will poke out 6.4mm more than before.
 
Andere banden zal prima gaan ja . Voor het mooie kun je nog spacers plaatsen . Die et46 is hoog genoeg .
Ik heb ook 7.5 j alleen dan et 35 dus mijn wiel komt dan 11 mm meer naar buiten .
 

ReMark84

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties.

Er gaan andere banden op de velgen komen. Nadeel is wel dat 215/40/R17 een minder gangbare maat is, met name voor All Seasons die ik er graag onder wil.
 
Beste ReMark mss kan dit wel helpen. Mijn fabia met 215/40 R17 op een 7.5x17 et35 velg ..
Geen last van aanlopen maar natuurlijk een heel andere et waarde .
Banden zijn soms wat stuug bij putten maar algemeen rijgedrag kan ik absoluut niet over klagen.

Succes met je bandenkeuze!
 

Bijlagen

  • IMG_6440.JPG
    IMG_6440.JPG
    1 MB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
Ben op zoek naar andere velgen voor de Fabia, vandaag mijn oog laten vallen op Brock B38. Iemand nog suggesties die dik zouden staan op een fabia ? Liefst 18" Schermafbeelding 2017-09-03 om 10.29.47.png Schermafbeelding 2017-09-03 om 10.29.54.png
 
Bovenaan Onderaan