Velgmaat + ET waarde Octavia IV

hemi24

Forumguru
@iRob1984 : geeft dat geen gezeur met de leasemaatschappij, als je banden op zijn en je nieuwe nodig hebt? Als zij in het systeem hebben staan dat er 16" onder de wagen zit en ze moeten een setje nieuw 18" rubber monteren, lijkt me dat ze ergens een prijsverschil willen verhalen?

iRob1984

Senior Member
Wij hebben ongeveer 400 auto's rijden waarvan al 350 van het uitzendbureau
Dit merken ze niet en ik moet toch eerst even de huidige setjes oprijden voordat ik aan de grote wisselshow begin :jaja:

iRob1984

Senior Member
Dat merken ze echt wel. Alles gaat op kenteken. Die laten zich echt niet voor de gek houden.
Nope, ik had even moeten melden dat alle auto's koopauto's zijn bij ons.
Gaan ze niet merken. Stel dat ik beide setjes compleet op rijd (zal ongeveer tegelijkertijd zijn), dan maakt het toch geen reet uit of ik nou mn zomerbanden op 18" en mn winterbanden op 17" zet. Iedere 2 jaar gaan er nieuwe sets onder. Dus voorlopig rij ik nog in zomer op 17".

Desperado

Forumguru
Aha, maar is er dan niemand die ziet dat er op de factuur een andere maat staat en dat kan koppelen aan een kenteken?
Ik heb nog nooit gehoor dat er facturen klakkeloos worden betaald zonder dat bekend is voor welke auto het is,.

• Leuk
Waarderingen: EdK

iRob1984

Senior Member
Ik heb toch 2 maten velgensets? Set van 17 en een set van 18. Dus als beide bandensets nu ongeveer tegelijk versleten zijn. Denk je dat ze op de administratie weten welke set banden bij welke velgen horen? Als ik dan toch op beide velgen nieuwe bandjes moet, wissel ik ze op dat moment om. Ze weten niet eens welke velgenmaat er nu op de auto zit. Administratie vraagt hooguit of het klopt dat er nieuwe banden op zitten. Zelfs dat niet eens, althans, tot nu toe nog nooit in ieder geval. Dus ik ben er niet bang voor dat ik het niet voor elkaar krijg.

Bovenaan Onderaan