Velgenreparatie

El Fuego

Senior Member
:banghead::banghead::mad::mad:
Ik heb mijn Arteon net een paar dagen en nu al een Rosario-velg die beschadigd is. Gevalletje stoeprand.

Grrrrrrrrr!

Jullie snappen natuurlijk dat ik dat zo snel mogelijk verholpen wil hebben. Voordat ik naar een nieuwe velg ga uitkijken, wil ik als eerste kijken of de schade gerepareerd kan worden. Kijkend naar waar ik momenteel voor mijn werk zit zat ik aan De Velgendokter in Uden te denken. Kom hier trouwens hele goede, maar ook beroerde recensies van tegen. Al even contact gehad en ze geven aan dat er mogelijk kleurverschil kan ontstaan. Is dat altijd het geval of moet het zonder kleurverschil kunnen?

Zijn er trouwens mensen hier die ervaring met De Velgendokter hebben?

Mochten jullie andere suggesties of tips hebben hou ik me aanbevolen.
 

Bijlagen

  • C792821E-BFCD-474A-9E85-3B6D0681C744.jpeg
    C792821E-BFCD-474A-9E85-3B6D0681C744.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 147

CDK

Forumguru
Het kan verholpen worden, en het wiel zelf zal er daarna weer netjes uit zien, maar de schade wordt verholpen door er enkele millimeters af te draaien en daarna opnieuw te lakken. Een oplettend oog zal dus altijd verschil zien tussen een voor en achterwiel.
Repareren van de schade kost waarschijnlijk circa 150,- ??
Als ik jou was zou ik een nieuwe velg kopen en deze als reserve houden. Je kan zelf namelijk ook de schade wegschuren en bijspuiten ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Met mijn extreme velg ook eens velgschade gehad. Was ook een kleurverschil aanwezig na herstelling maar niet in die mate dat je het opmerkt. heb het aan verschillende mensen getoond, moeilijk terug te vinden. Dus geen zorgen maken over kleurverschil. Kostprijs was ook ongeveer 150euro.

Nieuwe velg kopen zoals Corné aangeeft zou ik niet doen. Voor hetzelfde geld rij je terug tegen een stoeprand. Wordt dan kostelijk grapje telkens. Heb het zelf voor gehad. Laten herstellen, 3 maand later onvoorzichtig en hupla schade ... :banghead:
 

El Fuego

Senior Member
Een oplettend oog zal dus altijd verschil zien tussen een voor en achterwiel.
Repareren van de schade kost waarschijnlijk circa 150,- ??
Ik denk dat ik net als jij ook een perfectionist ben, dus dat gaat me zeker opvallen...... Prijsopgave was €70 plus €13,50 voor het monteren en balanceren. Dat is zeker niet te duur.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Highway

Forumguru
Velgendokter in Uden, daar hoor ik inderdaad veel slechte verhalen over. Aantal bedrijven hier in de buurt spreken er ook negatief over. Nu hoor je meestal alleen de slechte verhalen, dus meestal de verhalen met een korreltje zout nemen.

Echter als Uden binnen bereik is, zou ik ervoor kiezen naar Zeeland (plaatsje in Brabant) door te rijden. Dan naar Rene van Wheelcare. Ik heb bij hem 2 velgen sets laten restylen en dat is zeker netjes gebeurd. Poedercoating zit er dun op, niet zo dik als sommige andere het erop smeren. Na 3 jaar zien de velgen er nog super uit.
 

Highway

Forumguru
Smeren is meer om aan te geven hoe dik sommige het doen. Heb een keer velgen laten coaten bij een bedrijf waar ik nooit meer heen ga (velgen voor een niet VAG). Velgen zagen er ook niet echt mooi uit.

De tekst, die achter in de spaken stond was verdwenen. Banden erop laten leggen, dat ging al niet soepel. Vervolgens veel lood bij balanceren. Auto reed vervolgens niet lekker (hobbelde). Bleek dat zo er zoveel poedercoat op gesmolten hadden dat de velgen niet meer rond waren!

Bleken er 3 dikke lagen poadercoating op te zitten, in total ong. 1mm dik!!

De bij Wheelcare gebrachte velgen zien er netjes en strak uit. De tekst is nog prima te lezen. Geen enkel problem gehad met de velgen na het restylen.
 

El Fuego

Senior Member
Dank voor tip van Wheelcare. Kende dit bedrijf nog niet. Zeeland is voor mij zelfs nog dichter bij. Heb wel gespoten velgen, niet gecoated. Heb prijs doorgekregen voor nieuwe velg. €795 incl. montage. Au!!
 

leon-cupra

Forumguru
Dank voor tip van Wheelcare. Kende dit bedrijf nog niet. Zeeland is voor mij zelfs nog dichter bij. Heb wel gespoten velgen, niet gecoated. Heb prijs doorgekregen voor nieuwe velg. €795 incl. montage. Au!!
Zeker geen nieuwe velg kopen. Zie mijn eerder bericht ;)
 

CDK

Forumguru
Dank voor tip van Wheelcare. Kende dit bedrijf nog niet. Zeeland is voor mij zelfs nog dichter bij. Heb wel gespoten velgen, niet gecoated. Heb prijs doorgekregen voor nieuwe velg. €795 incl. montage. Au!!

Wat kost jouw velg online?
795 is van de zotte!!
 

El Fuego

Senior Member
Ik ben de Rosario 20” online nog niet los tegen gekomen, alleen in een set incl. banden. Nieuw via VW-shop €3.500, e-bay etc. gemiddeld € 2.400 en zgan via Marktplaats € 1.800. Komt montage dan nog bij. Eigenlijk belachelijk dure velgen.
 
Bovenaan Onderaan