^^ Kijk aan. Adapters. Toch niet zo'n gek idee van mijn
Ik heb me vanmorgen zo'n
Felgenbaum aangeschaft.
Hier volgt mijn klus verslag van het in elkaar zetten van de baum :grin:
Ik moet zeggen dat ik het materiaal allemaal niet erg keurig netjes in elkaar past, maar misschien is dat de bedoeling. Je moet 4 poten in een plastic voetje schuiven, en 'eventueel nakloppen met een rubber hamer' zegt de handleiding. Nou ben ik ook maar een simpele boer, dus ik heb met de erop te schuiven poot flink staan hameren op de stoep. Pas toen ging zakte de buis een beetje in de voet. Het plastic vloog me om de oren

Gelukkig hoefde ik dat niet al te lang te doen, want dan waren de plastic 'einddoppen' helemaal naar hun grootje. Het zit wel mega-vast zo, begrijp niet waarom die 4 parkers daar nog bij nodig zijn. Maargoed, ze er toch maar wel in gedraaid.
Ook de paal paste niet goed in de voet, daar heb ik eens flink op staan dreunen en draaien. Tot slot het zwarte plastic vergaarbakje (voor je wasco's e.d.

) die in 2 delen op elkaar geschroefd moet. Laten we zeggen dat het geen 2 gelijke delen waren die goed op elkaar aansloten / pasten.
MAAR. Al met al. Wat wil je voor maar 15,-. En hij staat! Als een muur! En doordat alles zo in elkaar getimmerd moest, staat ie wel muur en muurvast en goed stabiel. Dat is toch het belangrijkst.
En wat ook super goed bedacht is: de
accessoires. Je krijgt o.a. 4 plastic gekleurde discjes, die je op het ventiel klikt. Daar staat dan op op welke as en aan welke kant het wiel zat. Werkt natuurlijk een stuk beter dan dat geklooi met wasco krijtjes op de band kalken (die altijd stuk gaan en kwijt raken) Verder nog een profieldiepte meter en een bandenspanning metertje, die doen wel iets, maar hoe precies dat is geloof ik allemaal wel.
Eindoordeel: geweldig ding, maar let dus goed op je vingers bij het in elkaar schuiven van de parts! :xyxthumbs: