Velgen spuiten/coaten & kleur

zit met het volgende, ik wil graag donkere velgen onder mijn witte Octavia combi. Ik krijg de Pegasus velg.
Wat is beter: Spuiten/coaten?
Wat zou mooier staan: Zwart/antraciet & glans/mat?
qua kleur.. ik weet dat het smaak is maar hoor toch graag jullie visie!

Grt
 

Noord26

Forumguru
Mooi is afhankelijk van de interpretatie van iemand dus daarom kan ik geen antwoord geven.

Poedercoating icm blanke lak vind ik er beter uit zien als alleen lak.
 

octavia-gek

Actief lid
Ik heb mijn Pegasus velgen opnieuw laten spuiten in de originele kleur zilver met blanke lak en zien er nog beter uit als nieuw.

Bekijk bijlage 18912 Bekijk bijlage 18913
Voordelen Spuitwerk t.o.v. het Poedercoaten :
  • meer keuze dan standaard Ral kleuren.
  • Velgen hebben een hogere glansgraad.
  • Chroom mirror look mogelijk.
  • geen sinasappeleffect maar een glad resultaat.
  • stoeprandschade is met spot repair te herstellen.( met poedercoaten moet de gehele velg opnieuw gepoedercoat worden anders kleurverschil)
  • snellere doorlooptijd.
Nadelen Spuitwerk t.o.v. van het Poedercoaten :
  • Minder krasvast
  • minder stootvast
  • steenslag gevoeliger.
  • meestal duurder indien vooraf stralen noodzakelijk is.
 

Antera

Donateur
Coaten 100% heb ik ook laten doen en dat is echt perfect. Piet Dam is het aangewezen adres daarvoor. Niet duur en vakwerk. Kwa kleur is dat zeer persoonlijk en zou ik dus niet laten afhangen van een andermans mening
 
Wat heb je voor een kleur gedaan Antera?
En wat is niet duur?
En qua kleur... hoor graag wat meningen of zie graag wat foto's... altijd makkelijk....
 

octavia-gek

Actief lid
auto is van 2010, ik heb deze velgen van iemand overgenomen en ze waren behoorlijk beschadigd.
op de Pegasus velgen zitten nu zomerbanden en de orginele Crateris velgen zitten nu de winterbanden.
Poedercoaten kost ongeveer tussen de 200 en 275 euro, per 4 en natlakken ben je ongeveer tussen de 350 en 450 euro armer en dat alles afhankelijk in welke staat je velgen verkeren.
ik ben zelf accountmanager in banden (heftruckbanden) en heb deze velgen laten opknappen via 1 van mijn relaties voor een hele nette prijs.als ik U was zou ik de velgen meenemen en bij diverse offerte laten opmaken, ze kunnen U dan precies vertellen wat ze moeten doen en wat er mogelijk is.
 

Berry

Senior Member
1807.jpg

Ik heb ze laten poedercoaten maar heb toch nogal last van beschadigen.
Bij velg wisselen pitjes van de moersleutel laatste wissel een stuk van een centimeter of 3 van een spaak af.( keurig opgelost rekening dealer)
Mijn velgen zijn donker grijs maar zou nu piano zwart nemen.
 

hemi24

Forumguru
Als het dan toch een beetje moet opvallen onder een witte auto: zwart met een accentje, zoals dit bijvoorbeeld:

Audi-RS3-optie-pakket-2.jpg
3SOVZ0Ppw==.jpg
 
zo... vd week de velgen opgehaald bij Home
Top bedrijf en doet ook veel met auto's en motoren!
Prijzen zijn zeer goed, zie site.
Maar wat jullie willen zien is natuurlijk het resultaat:
na.jpg voor.jpg

En?? Wat vinden jullie er van?
Jaja.. je moet ze onder de auto zien... Dat is nog even een maandje geduld hebben..
 

HarrieSkoda

Forumguru
Toch schop ik dit topic even omhoog omdat ik ook voor de keuze sta: spuiten (natlakken) of poedercoaten?

Aangezien dit topic van begin 2012 is, vraag ik me af hoe mensen er hedendaags over denken.

Ik zie jullie reacties met meningen/ervaringen graag tegemoet!
 

HarrieSkoda

Forumguru
Wat me een beetje tegenvalt van poedercoating is het 'sinaasappelhuid effect' en dat je waskrasjes krijgt, die je niet/nauwelijks weg kunt polijsten.
Bij spuitwerk is het eindresultaat wel echt super strak, als het tenminste goed gebeurt.

Is bijv. spuitwerk gevoeliger voor pekel dan poedercoaten, of vice versa?
En qua steenslag of stoeprandschade? Bij poedercoaten zal al snel de hele velg hersteld moeten worden, en bij spuitwerk kan het middels een 'spot repair'.

Heb ook op het wereldwijde web gezocht, en daar is de verdeling écht 50/50.
 

EdK

Forumguru
Tsja @HarrieSkoda als ik dan je antwoord lees dan krijg ik toch het idee dat je voor jezelf al een besluit hebt genomen en wel spuiten.
Zou ik die keuze nemen dan zou ik hem voor mezelf wel dik in de blanke lak erna laten zetten als de juiste kleur er op zit.

Bij de firma waar ik zit worden veel alu producten in de poedercoating gezet ipv spuiten en sommige klanten laten het anodiseren !
En daar onze producten in situaties staan met zoete en zilte omgeving blijkt dat de geanodiseerde producten het langer uithouden dan de gepoedercoate..

Dan hebben we ook producten van RVS en daar blijft de gepoedercoating weer langer beter dan de gespoten.
Alleen zie ik dan weer wel dat op de lange duur de dunnere randjes wel makkelijk loslaten na enkele jaren buiten staan in weer en wind.
 
Bovenaan Onderaan