Velgen Skoda Superb II

Ik heb inmiddels ook de auto in bestelling met de volgende spec's:
  • 1.6TDI Ambition Businessline
  • Black magic
  • 18 inch Luxon
  • Sunset
  • Moobridge
  • Uitlaatsierstuk dubbel
  • Stootlijst chroom
Nabouw leer werd me toch iets te gek en de Abt chiptuning heb ik achterwege gelaten na een proefrit (zonder chip), dat bleek meer dan voldoende...

Grt. Bob
 

arjahoekstra

Actief lid
Superb Combi met sportonderstel en 19" kan makkelijk, heb nooit het idee dat het te veel van het goede is.
Stabiliteit is zo ronduit indrukwekkend, ook op hoge snelheden.
P1010500.jpg
Heb na een half jaar wel het gevoel dat de veren zich nog iets gezet hebben. Auto lijkt lager te staan dan in het begin.
P1020212.jpg
 
Prachtige auto. Voor mij zijn deze sloffen echt te plat. Vind dit niet bij een auto van deze orde passen. Te sportief voor een mooi vormgegeven maar wat behouden "ruimtestation".
18" lijkt me ideaal. Echter ik heb 17" besteld en kan dat niet meer veranderen. Daarnaast zijn velgen met de bijbehorende brede en platte banden een behoorlijk aandeel in een leasebedrag.

Ben benieuwd hoe mijn config. eruit komt te zien als ie klaar staat. Nog een paar weken geduld en dan kan ik met 'm gaan touren.

Altijd weer mooi de verschillen in de persoonlijke smaken. Cheers mannen. Ik post een foto zodra hij er is.
 

kwaazaar

Actief lid
Daarnaast zijn velgen met de bijbehorende brede en platte banden een behoorlijk aandeel in een leasebedrag.

Bij mij maakte het nauwelijks uit. Volgens mij was 18 tov "17" 2 a 300,- meerprijs. Dat werd bij mij normaal verrekend in de leaseprijs, dus geen extra hoog leasebedrag ivm hoger bandenverbruik, etc (Arval). Misschien ook wel omdat de 18" breder is, daarmee het gewicht van de auto meer verdeeld wordt en de bandenslijtage iets lager is? Kan dat?
 
Bij mij maakte het nauwelijks uit. Volgens mij was 18 tov "17" 2 a 300,- meerprijs. Dat werd bij mij normaal verrekend in de leaseprijs, dus geen extra hoog leasebedrag ivm hoger bandenverbruik, etc (Arval). Misschien ook wel omdat de 18" breder is, daarmee het gewicht van de auto meer verdeeld wordt en de bandenslijtage iets lager is? Kan dat?

Ik zal toch nog even contact opnemen met mijn leasebedrijf. Wie weet kan ik het tegen beperkte kosten nog omzetten van 17" naar 18". Ben benieuwd!
 

michelover

Forumguru
@arjahoekstra ziet er top uit, geeft de auto de "premium" look.:xyxthumbs:
En die ervaring dat de stabiliteit na verlaging en met grotere velgen perfect is kan ik beamen.
 

arjahoekstra

Actief lid
@s-line

Ik heb de Bridgestone Potenza S001 er onder laten zetten in de maat 235/35/19 91Y XL.
Misschien beetje overdreven, maar vond het profiel mooi.
 
ik heb 19" BBS Le Mans gemonteerd.
235-35-19 Dunlop Sportmaxx
geen problemen met aanlopen i.c.m. 3 cm verlaging
foto's volgen nog
 
heb vandaag mijn S2C ook opgehaald, met 17" MAK Invidia Ice Black eronder, en moet zeggen: lijkt nog beter dan ik eerst dacht met de mocca brown uitvoering. Kan met recht zeggen dat ik een "black trim" uitvoering heb nu ;)

IMG_0897.jpg
 
heb vandaag mijn S2C ook opgehaald, met 17" MAK Invidia Ice Black eronder, en moet zeggen: lijkt nog beter dan ik eerst dacht met de mocca brown uitvoering. Kan met recht zeggen dat ik een "black trim" uitvoering heb nu ;)

Bekijk bijlage 13909

Nice! Idd een echte "Black trim". Die chrome uitlaat. Is dat nou wel of niet standaard? Sommige verkopers dachten van wel. Ik heb een Superb Combi Ambition Business Line besteld... Ben benieuwd. Hoop van wel natuurlijk ;)
 
@Golfertjuh Moet ik je toch teleurstellen: het uitlaatsierstuk was niet standaard, maar heb ik er wel bij "gekregen" van het Skoda Centrum Utrecht. (Het betrof een showroom auto waar ik eea aan heb laten aanpassen) Hierdoor kon ik ook zo snel rijden ;)
 

s-line

Forumguru
mooie auto zo grasyerba, ik vind hem super stoer zo, ik hou persoonlijk niet van al dat chroom rond de ramen,nu vind ik hem echt veel gaafer!!!:xyxthumbs:
 

eddiea

Forumguru
Ik ben sinds vandaag ook eigenaar van een Superb combi 1.8tsi en heb mezelf ook gelijk verwend met een setje 19". Echter nu is mijn vraag aan de mensen die ook 19"eronder hebben welke ET waarde hebben jullie?

Gr Ed
 
ik heb een set bbs le mans in et 35 met 235-25-19 dunlop banden.
ik zal vanmiddag foto's maken en vanavond posten.

het valt mij op dat er toch een aantal mensen hier zijn die toch voor 19 inch gaan.:super:

eddiea , foto zou leuk zijn
 

ajan

Lid
Kan met recht zeggen dat ik een "black trim" uitvoering heb nu ;)

Over smaak valt niet te twisten natuurlijk, maar ik vind het ronduit lelijk al dat zwart. Echt een gemis dat chroom rond de ramen, op het dak en op de portieren. De chique uitstraling die de auto dan heeft is er bij jou helemaal af.
Jammer.
 
ik vind het zwart mooi.
ik kwam woensdag bij schiphol een octavia tegen die geheel zwart was, ook dikke zwarte wielen eronder.
 
Bovenaan Onderaan