Velgen Skoda Superb II

japeco

Nieuw lid
Hallo,

Mijn Suberb Combi heeft de 18" Luxon velgen in anthraciet uitvoering. Foto (meer foto's op mijn profiel):
IMG00179-20110115-1000.jpg
 

Miez1

Forumguru
Hi Japeco, Stijlvol exemplaar heb je daar !

@Hemi, maar wat zeg je nu eigenlijk? Dat ABT niet de gehele waarheid spreekt? Lijkt me niet de club daarvoor....!?

Grtz.

Miez
 

Wasmachineman

Forumguru
@wasmachineman, het 20% tarief houdt stand wanneer de uitstoot gehandhaafd blijft, zo wordt het ook verkocht door ABT, lijkt mij een mooie USP toch!?
Ik ben overigens Michel, ik oriënteer me op een Superb en leer hier vast wat bij ;)

Miez

Deze USP is inderdaad erg mooi en het zou zeker fijn zijn.
Hopelijk wil Abt dit ook zo doorspelen aan de leasemy en belastingdienst!
 

Miez1

Forumguru
Als ik hem bij Skoda rechtstreeks lease, is het geen probleem.

Ik snap de hele discussie wel maar wat moet je nou, wanneer je zo'n krent bent als ik en toch voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten? De verkoper zegt geen probleem, de specs van ABT blijven binnen de marge en de leasemaatschappij keurt het ook allemaal goed? Dan kan het nagenoeg nergens fout gaan inmijn beleving?.......Tenzij ABT het verhaal niet helemaal (of helemaal niet) waarmaakt.

grt
 
Jammer dat er twee discussies door elkaar lopen. Ik hoop telkens over een bericht over grote velgen :) die ik ook wilde (slechts 17") maar waarvan mijn dealer zegt dat het niet toegestaan is op een greenline. Je zou er (in theorie bij een technische controle) inderdaad een naheffing door oplopen? Nu is de ene dealer wat roomser dan de andere, maar punt is inderdaad dat je grotere velgen inderdaar niet mee kunt bestellen af fabriek.
Ik ben dus niet op zoek naar wat KAN, maar wel naar wat MAG. Kan iemand hier een licht op laten schijnen?
 

hemi24

Forumguru
@Miez1: Of ABT bedonderd de boel óf VAG: tussen uitstoot en verbrande hoeveelheid brandstof zit een simpel lineair verband, dus als ABT bij dezelfde uitstoot en dus zelfde verbruik 20% meer vermogen weet te genereren, moet dit wel betekenen dat de standaard 1.6 TDI van VAG 20% brandstof door de uitlaat naar buiten blaast, zonder er iets mee te doen...

Of is de externe box van ABT zo slim om een Europese verbruikscyclus te kunnen herkennen en gedraagt deze zich dan als standaard 1.6 met 105 pk?!?

Ben nog nergens tegen gekomen dat de tuning van ABT een officiële verbruiksmeting heeft ondergaan en zo een goedkeuring heeft verkregen, want dan zou je ook een vermelding op je kentekenbewijs moeten krijgen van deze wijziging..!

Wie het weet mag het zeggen, maar ik denk dat ABT hier een beetje te hoog van de toren blaast!
 

Miez1

Forumguru
@hemi, maar elke tuner heeft toch een algemeen praatje over meer vermogen en minder verbruik (en dus minder uitstoot lijkt mij?). Ik was bij een dealer in Deventer, daar staat zelfs naast elke auto een overzichtje met mogelijkheden van ABT.

OT, in principe mag je alleen de standaard 16" kiezen met banden met een lage rolweerstand, kies je groter, dan gaat de uitstoot omhoog en dan vervalt je belastingvoordeel.

Grtz
 
Onzin. Niemand in Nederland gaat een stopbordje aan doen met : STOP TUNINGCONTROLE. Bovendien kun je netjes via je dealer kiezen voor ABT zonder dat je leasemaatschappij hoeft worden ingelicht. Je leasemaatschappij staat er volledig buiten omdat het een kwestie is tussen je dealer, jou en je (erkende) tuner. Je kunt hiervoor kiezen voor ABT want die geven een volledige garantie af. Gaat het fout dan wordt het dus opgelost tussen jou, de dealer en ABT. Het komt er gewoon op neer dat je geen slapende honden moet wakker maken. De belastingdienst ruikt echt niet of je wél of niet aan je auto heb laten tunen. De dealer kan het in principe niet uitlezen, dus waar hebben we het over. Lekker tunen die boel en zorg dat je garantie hierop goed geregeld is : zwart op wit.
Eer dat de politie kennis draagt van een 20% bijtellingsauto met andere velgen, dan moet er wel erg veel gebeuren bij de Politie. Uiteraard ZOU je leasemaatschappij wel graag willen weten of je aan het tunen bent, want dat is : pingping, centjes verdienen op langere termijn! De leasemaatschappij heeft een stok achter de deur, en een reden om kosten te verhalen.
 
Het juiste woord is : realist? ;)
Zocht je die? Hiermee bedoel ik natuurlijk dat de belastingdienst al genoeg weg kaapt bij de hard werkende mensen.
 

EdK

Forumguru
volgens mij is het geen woord maar een zin: je kop in het zand steken !?

ik citeer : Gaat het fout dan wordt het dus opgelost tussen jou, de dealer en ABT
Wel dat is het ergste voor de gebruiker, dat wordt tennissen tussen de dealer en ABT , en jij staat uiteindelijk met de tranen in je ogen en een vette rekening in je handen.

Maar goed dat is een mening die ik zo zie en jij blijkbaar niet omdat je blijkbaar nog teveel vertrouwen in de tegen partijen hebt.
Wel ik hoop voor je dat je nooit problemen zult krijgen, want ik heb met je te doen als dan de werkelijkheid boven komt !

Sterkte en veel plezier van je tuning
 
Het valt me op dat er nogal vaak cynisch wordt gereageerd op het "item" tunen door met name "de tegenstanders", hoe zou dat nu komen??:grin:
 

EdK

Forumguru
Zie net dat ik hier erg off topic ga, dus geen verdere reactie !
Maar lees maar eens onder de GL en tunen, misschien dat je het dan begrijpt
 
Als ABT-Tunen via je Skoda dealer wordt aangeboden en zelfs een brochure wordt uitgebracht door PON, dan mag je écht wel aannemen dat dit goed geregeld is.
Vorig jaar stond er op de balie een officiel foldertje van Skoda om je auto extra uit te voeren met : lederen bekleding, getinte achterruiten, ABT tuning en chrome uitlaatstuk
Dit voor een speciale prijs. Exact weet ik dat niet meer, maar in ieder geval was dit allemaal officiel Skoda brochure materiaal.
Ben het inderdaad met je eens dat als je het niet volgens de lijnen doet en niet volgens het advies van de dealer/PON, dat je dan inderdaad je kopje in het zand steekt.
Zolang de dealer te kennen geeft dat ABT onder het garantieverhaal werkt en dat dit erkend is door PON.... is er niets aan het handje.
Laat die motor dan maar vast draaien (gebeurd niet...) dan kan de auto tenminste afgesleept worden naar de dealer waar je de tuning heb laten uitvoeren.
Waterdicht dus. Daarnaast moet je bedenken dat : als ABT geen succes zou zijn, stoppen ze zeker met het aanbieden hiervan, want ABT gooit echt haar naam niet te grabbel.
Kortom; geen paniek, gewoon doen. En uhhhh, niet bij Arie Bedarie op de hoek je auto laten tunen!!!
Gas , Bas ! ;)
 
Ach ja Bas, als we er een regelneuker:regels: mee aan het werk kunnen houden, is dat toch ook weer een nobel streven!
 

FredV

Banned
steriotiepe reactie, zeker leaseauto.

Bevestiging van het beeld van de leaserijder, onverschillig :):)
 

Klippy

Actief lid
Ik ben ook bezig met andere velgen en wilde de exacte velg maat weten.

Bij 18" Origineel worden de volgende maten gebruikt:

  • Steek 5x 112
  • Naafgat 57
  • Velg breedte 7.5J
  • Inpers diepte ET46
Banden maat is dan : 225-40-18

Heb zelf nog een set 18" die 8J is en een ET heeft van 43
Hier zitten de volgende maat banden om 235-40-18

Als dit ook past laat ik het weten1
 
Bovenaan Onderaan