Velgen skoda superb

Topic in 'Superb II' gestart door Transporter, 28-01-2011.

1. VAG-man

VAG-man Forumguru

Ik rij nu sinds een paar maanden voor het eerst op mijn 16" winterset. Zal zeker comfortabeler zijn dan de 18" met de standaard afmetingen banden. Mijn zomerset is 17". Ik merk geen verschil.

Je kunt om de 18" ook een iets grotere wanghoogte nemen. Als je nu bijv. 235/35/18 hebt, gaan naar 235/40/18.

2. Maar staat 16” ook een beetje?

heb je er anders een foto van?

3. VAG-man

VAG-man Forumguru

4. wwaldo

wwaldo Lid

@Xander superb ik denk dat je mijn advertentie in de bazaar hebt gezien, zo staan ze onder de super. Heb er ook een zomerset van.

Last edited by a moderator: 09-01-2021
  5. wwaldo

wwaldo Lid

6. s-line

s-line Forumguru

Ik vind 16” op een superb er niet uitzien!
    Ik reed er op in de winter met dus winterbanden, hij was inderdaad wel een stuk comfortabeler dan met de 19” waar ik normaal op reed. Icm een schroefset

7. VAG-man

VAG-man Forumguru

Ach "er niet uitzien".
    Als je met zwarte stalen velgen rijdt zie je er niks van.

8. s-line

s-line Forumguru

Klopt @VAG-man,ik reed ook op zwart staal, dan vind ik het nog een beetje stoer uitzien. Voor zulke inimini wieltjes

9. Chrisjemol

Chrisjemol Forumguru

Ik heb de superb gekocht met 16” velgen. Reed prima
    Heb nu 18” velgen met 225/40/18 erop.
    Rijdt ook prima, ik merk niet eens verschil.
    Vering is origineel met hulpveren achter

10. eltjo2

eltjo2 Forumguru

@VAG-man en als je zelf rijd al helemaal niet !
    Mijn winterset Continental TS830 op 16”, kostte me €250 met 7,5 mm profiel op LM velgen. De set kostte nieuw € 700.
    Deze set rijd comfortabeler dan mijn standaard af dealer 17” zomerset met Continental xxsport 5. Bij mij ook standaard vering en hulpveren achter.
    Beide type band komen (erg) goed uit de testen en zijn ruim onder de €100 per band + montage te verkrijgen.
    Afgelopen en dit jaar heb ik geen winterset meer gemonteerd. Bijna geen winter zo dicht aan de kust.

11. JeSko

JeSko Forumguru

Ik ga zodra kijken voor een setje stalen 16 inch audi velgen op winterbanden, ET is wel heel laag, ET 35 op 7J breedte, past dit? Ik gok dat de kleine breedte 7J de lage ET opheft in deze.

Willtheyfit zegt dat ze passen, hebben onder een Leon en een Octavia gezeten, zal vast goed zijn, mag ze toch passen en terugbrengen indien het toch niet goed is.

Laatst aangepast: 07-02-2021
  12. andrehj

andrehj Forumguru

Ja. Deze gaan passen. Maar:
    1. De extra 10mm die de wielen nu extra naar buiten komen, zorgen ervoor dat er geen ruimte meer is voor evt. sneeuwkettingen en
    2. De grotere ET gaat zorgen voor een iets ander stuurgedrag. Je zou eerder last kunnen krijgen van spoorvorming bijvoorbeeld.
    Conclusie: het zou mijn keuze niet zijn. Ik zou zoeken naar een setje met een voor een S2 normale ET-waarde (dus tussen 45 en 51). Die zijn meer dan genoeg te krijgen.

JeSko vindt dit leuk.
  13. JeSko

JeSko Forumguru

Thanx @andrehj , heb ze al gekocht, maar wel blij dat ze gewoon passen. Is ook maar voor eventjes, en het was een goedkope noodoplossing. Kettingen ga ik niet leggen, wegen in BE zijn momenteel goed open, secundaire wegen is het oppassen. Ze hebben overigens eerder op een Octavia 3 en Seat Leon gelegen.

14. eltjo2

eltjo2 Forumguru

Met de voorspelde sneeuw eergisteren toch maar gemonteerd aangezien ik morgen naar Mechelen moet en donderdag naar Groningen. Of ik echt ga, ga ik morgenochtend maar eens zien. Die klanten kunnen ook wel een weekje wachten.

JeSko vindt dit leuk.
  15. VAG-man

VAG-man Forumguru

@eltjo2 niet slim om te gaan.
    Die code rood duurt tot zeker middernacht, maar morgenvroeg zal het niet veel beter zijn.
    Laat de klanten maar wachten. Ze zullen zeker begrip hebben.
    Veiligheid voor alles!

16. JeSko

JeSko Forumguru

@eltjo2

Wel even seinen naar een Mede-Forummer indien je hem morgen kruist in Mechelen ;) moet er ook zijn dan.

catch me vindt dit leuk.
  17. -G-

-G- Lid

Ik rijd momenteel met 8.5x19 Rial Lugano ET40 met 225 35 19 banden.
    Vorig jaar krom gereden op een onzichtbare drempel. Laten rechten enzo maar blijf er miserie mee hebben en lak is er hier en daar afgegaan dus ze zijn voor de vuilbak..

Ik twijfel nu om 8.5x19 et45 VRS replica te plaatsen of 8.5x19 et48 BBS Speedline te plaatsen met 225 35 19 banden..

Wat denken jullie?

Ondertussen steken er al -3 veren onder dus de auto ligt al iets lager dan op de foto en photoshop.

19 inch is het absolute minimum voor een Superb vind ik. 20 incb zou ook nog mooi zijn maar dan moet ik ook ineens nieuwe banden kopen. Degene die ik nu heb zijn z.g.a.n. dusja...

Laatst aangepast: 13-02-2021
    JeSko en s-line vinden dit leuk.
  18. s-line

s-line Forumguru

De Speedline’s 100%
    Ik had ze ook op mijn Octavia 2 vrs...:thumbsup:

-G- vindt dit leuk.
  19. s-line

s-line Forumguru

Maar ook de Audi S8 wielen staan top onder een S2. Sjiek en toch sportief

-G- vindt dit leuk.
  20. andrehj

andrehj Forumguru

Ik vind die veel te grote velgen helemaal niks. Gewoon 16 (of hooguit 17)" monteren heeft alleen maar voordelen:
    • Velgen zijn veel goedkoper
    • Banden zijn veel goedkoper
    • Het rijdt veel comfortabeler
    • Veel minder kans op stoeprandschade
    • Je rijdt velgen en banden niet kapot op een hobbeltje in de weg
    • Minder lawaai
    • Lager brandstofverbruik

Deel deze pagina