Velgen Skoda Superb II

beste,

heb mijne skoda superb nog niet maar ben volop plannen aan het maken voor wat ik nog dat iets meer wil aan de auto :D

nu zit ik met de volgende vraag:
standaard krijg ik de 16 inch velgen bij de auto.
maar zou graag iets meer bling bling eronder willen.
omdat de eerste keer is dat ik andere velgen ga kopen zou ik graag willen weten wat het beste is een 16 inch, 17 inch, 18inch of een 19 inch eronder te zetten?
en waar moet je vooral op letten?
 

VIRTU

Nieuw lid
Hey Transporter,

goeie vraag. Mijne Superb staat sinds vorige week bij de dealer te wachten tot het leasebedrijf hem zal inschrijven. ( Mijn huidig leasecontract loopt pas in maart ten einde dus ik vrees dat ze dus niet gehaast zullen optreden) Balen, balen en nog eens balen.
Daar wij recht hebben op winterbanden ben ik ook van plan om andere velgen te kopen; alleen al om het feit dat ik dan zelf mijn winter/zomer wissels kan uitvoeren en niet meer afhang van lange wachttijden bij de bandencentrales.
Kan er iemand mij helpen met het volgende voor 18 inch velgen:

juiste ET-waarde ( waarbinnen moet je vallen), steek 5x112? , breedte velg? 7.5 of 8.0 en naafgat?


Alle thanks guys,


VIRTU
 
Hey VIRTU,

dat is wel balen ja, dat je uwe superb bij de dealer staat maar nog wachten tot maart.
bij mij was het ook de bedoeling om de skoda velgen voorzien van winterbanden zoals u dat je zomer/winter set hebt.
en daarom dat ik de vraag stel, want grote velgen is mooi, maar het moet nog comfortabel zijn om te rijden.


grtz

Transporter
 

Ronnie

Forumguru
Ik hoop dat de heren hier wat aan hebben, staat al meerdere keren op het forum (wel even zoekfunctie gebruiken hoor!)
In de bijlage staan alle toegestane maten voor een SuperB.
 

Bijlagen

  • Vrijgegeven velg Superb2.doc
    92,5 KB · Weergaven: 519

Ronnie

Forumguru
[MODERATORBREAK]Niet onnodig de posting boven jouw reply posten. Dat is niet nodig. Lees ook de forumregels na over het gebruik van quoten aub. Is quoten niet direct nodig, gebruik dan de @<gebruikersnaam> als reactie.[/MODERATORBREAK]
Ik zal het in de Octi2 afdeling plaatsen.
 

hemi24

Forumguru
Leuk, kun je ook direct zien wat de grap is achter de "banden met lagere rolweerstand" voor de Greenline: zijn gewoon banden met een lagere loadindex, waardoor je ze bij gelijke belasting (zelfde wagengewicht) dus harder op moet pompen...
 

VIRTU

Nieuw lid
Ja thanks Ronnie,

nu kan mijn zoektocht naar een 2de paar velgen beginnen. Ik heb gehoord dat je in België de helft van je aankoopprijs (in geval van leasing) van uw belastingen wou kunnen aftrekken. Iemand ervaring hiermee?
Rijden er onder de Skodaforummers mensen met 8.0x18? Ik heb in mijn jonge jaren al eens problemen gehad met velgen en wil dit ditmaal voorkomen
 
18 inch onder de 1.6TDI

Gents,

Komende week ga ik mijn nieuwe leasert bestellen, de Superb Combi 1.6TDI Greenline Ambition Businessline (wat een mond vol, hoe bedenken ze het...). Ik laat er ook een set Luxon's 18 inch opzetten, zijn er toevallig ook lieden hier die deze eronder hebben?? Ben wel benieuwd naar foto's. Tevens ben ik benieuwd of iemand in de Abt versie en normale heeft gereden, ik alleen in de Abt dat reed lekker maar ben erg benieuwd of het de investering wel waard is. (scheelt toch weer wat bijtelling:grin:).

Grt!
 

Wasmachineman

Forumguru
Goedemorgen SuperBob, welkom hier.
Nu slaap je nog lekker hopelijk maar je wordt binnenkort wakker uit je droom v.w.b. tuning op een 20% bijtelling leasewagen.
Als de leasemy je al niet tegenhoudt is er een grote kans dat iemand anders je tegenhoudt...wij niet hoor! :grin:
Maar als je je 20% wagen gaat tunen gaat je bijtelling ook omhoog naar 25% plus dat je nog een naheffing zal kunnen verwachten.
Hier zijn overal topics te vinden m.b.t. tunen en belastingdienst!

Fijne zondag nog, hopelijk heb ik hem niet verpest voor je.
 
Wasmachineman,

Je dicht jezelf wel erg veel eer toe, wil jij mijn zondag verpesten moet er wel heel wat gebeuren... je iet wat cynische reactie doet vermoeden dat je toch wel een groot kenner bent. De Abt tuning wordt verzorgd en aangeboden door Pon(Skoda) zelf, de aanpassing kan uiteraard alleen legaal plaatsvinden als de waardes gelijkblijven dan wel binnen de gestelde norm blijven. Wel nu dat schijnt, althans dat heb ik me dan laten wijsmaken als ik jou mag geloven, zo te zijn. Het kan uiteraard zo zijn dat je heren van Martin Schilder enorme cowboys zijn en hun nieuwe klanten onjuist informeren... Mocht dat leiden tot een dispuutje vraag ik jou om raad, goed?

Grt!
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik hoop dat het je lukt! En je zondag verpesten wil ik niet maar de bijtelling zou door dit grapje wel veel duurder uitvallen!
Check aub bij je contactpersoon van Martin Schilder wat hun ervaringen zijn belastingtechnisch. De proefrit was in elk geval erg goed maar houd er rekening mee dat je dus de ongechipte motor moet rijden/leasen wil je de 20% blijven betalen!
En ik ben ook benieuwd wat de leasemy zegt nav tuning op deze 20% wagen.
Succes en houd ons op de hoogte aub.

Je bent altijd welkom bij mij en vele anderen hier om raad te vragen!
 
Dat zal ik zeker doen, ik heb het draadje gezien over de 1.2tsi tuning/belastingdienst. Is het niet zo dat in beginsel de LM eigenaar is van de auto en wij als "leek" het recht hebben om daarin te rijden tegen een vergoeding. Aanpassing die in overleg (leaseplan) hebben plaatsgevonden en worden aangeboden door de importeur zijn daarmee in het beginsel dus gerechtvaardigd. Feitelijk ligt daarmee niet het probleem bij de berijder en zal ik te allen tijde beroep doen op artikel 2.6... haha nee flauwekul. Ik realiseer me dat je je op een hellend vlak begeeft met dit soort "grappen" ik zal in basis het alleen laten uitvoeren als de pakkans nihil is en mijn werkgever er ook geen moverende bezwaren tegen heeft.

De kern van mijn vraag is ook eigenlijk of het zich uberhaupt loont in het geval van de 1.6TDI?

Groeten.
ps. dit is de toon waarop we moeten discuzeuren...:grin:
 

hemi24

Forumguru
Voor de foto:
85099292_1-koda-superb-combi-1-6-tdi-105pk-greenline-ambition-busin.jpg


Wat zijn de specs van de ABT versie? Voor zover ik van de geleerden heb mogen vernemen is het weinig meer dan een externe powerbox en die kun je elders wel veel goedkoper krijgen...
 
Dank voor de foto, voor wat ik heb begrepen gaat het vermogen naar 125pk en koppel naar 305Nm, dit zal vrijkomen tussen de 1500 en 3500 toeren. Ziptuning geeft een grotere vermogenstijging echter gaat daarmee het Co2 ook omhoog en wordt er geen rekening gehouden of het nog klopt met de overige spec's als schakelbak etc. Komende week laat ik me nog eens goed informeren dor Skoda Martin Schilder in Heemstede...

Grt!
 

Miez1

Forumguru
@superbob, ik zit in het offertetraject voor nagenoeg dezelfde Superb. De ABT kuur waar je over rept wordt bij mij als accesosoire opgevoerd en derhalve heeft dat geen invloed op mijn bijtelling. Daarnaast zijn de specs die mij 'verkocht' zijn 125 pk/285NM.

@wasmachineman, het 20% tarief houdt stand wanneer de uitstoot gehandhaafd blijft, zo wordt het ook verkocht door ABT, lijkt mij een mooie USP toch!?


Ik ben overigens Michel, ik oriënteer me op een Superb en leer hier vast wat bij ;)

immer gute fahrt !

Miez
 

hemi24

Forumguru
Het 20% tarief houdt alleen stand omdat de tuning wordt aangebracht nadat het kenteken is afgegeven...

Het gaat je echt niet lukken om ca. 20% vermogen te winnen zonder meer brandstof in te spuiten ergo de uitstoot kan niet gehandhaafd blijven!

... wat is trouwens een "gure" fahrt?!?
 

Miez1

Forumguru
Hi Hemi!

Daar ontbreekt mij de kennis verder maar het wordt iig zo verkocht. Als 'leek' zou je van dit argument gebruik kunnen maken wanneer het tot discussie komt.

En 'gure' komt door dat kleine toetsenbordje op iPaD ;)

Immer gute fahrt...

Miez
 

hemi24

Forumguru
Volgens de site van ABT: € 1.490,00 ... :mad:

En volgens de specscheets inderdaad geen toename in CO2-uitstoot, dus er wordt getuned met zuurstof, denk ik dan...

Ben nu een stuk blijer nu ik weet dat mijn standaard 1.6TDI volgens ABT ca. 20% onverbrande brandstof door de uitlaat blaast ;)
 
Bovenaan Onderaan