Velgen onder een Superb III HB

Cal Noughton Jr

Actief lid
Op de nog te leveren Superb HB 2.0 zitten de 17 inch Stratos velgen maat 215/55.
Nu had ik het plan om die net als bij mijn huidige auto zwart te laten plasti-dippen maar het jammere is dat elke seizoens-bandenwissel duidelijk sporen en kleine beschadigingen na laat. Zwart laten poedercoaten zal lastig zijn want auto moet in origineelstaat ooit weer worden ingeleverd. En Joost mag weten wat voor boete ze daar weer voor opleggen...

Dus wellicht dat zwarte velgen een optie zijn... hoeven geen nieuwe of origineel Skoda te zijn. Maar begrijp niks van alle termen op internet.. steek en dergelijke. Ik dacht nog slim te zijn door ook te zoeken op gebruikte VW-Audivelgen want wellicht passen die ook.... Maar zie door de bomen het bos niet meer...

Moeten dus zwart zijn en winterbanden aan kunnen... En niet duur want aan het einde van het contract gaan ze weer de deur uit....

Wie heeft er tips om de juiste te vinden ?
 

EdK

Forumguru
Wie heeft er tips om de juiste te vinden ?
Gewoon de ordinaire stalen velgen !
In het algemeen zwart !
Kun je elke week een andere wieldop opzetten en lijkt het voor de buurt net of je WEER een andere velg erop hebt zitten...
En beginnen ze te roesten ? ff de staalborstel er overheen en een bussie zwarte verf van de gamma en ze benne weer als nieuw !!

Hiermee geholpen ??? :koffie:
 

Cal Noughton Jr

Actief lid
Misschien wel... ik dacht er al aan of wieldoppen eventueel op die Stratos velgen passen... of dat dat enkel past op stalen velgen. Dat weet ik dus niet.

en ik denk dat het uiteindelijk niet mooi is als die zilveren velg nog te zien valt door de wieldop heen.

en een wieldop is natuurlijk eigenlijk voorbehouden aan lelijke Franse gezinsauto’s...
 

Cal Noughton Jr

Actief lid
839 euro is me veel te duur. Plastidippen kost me 130 euro. Zat aan max een 300euro te denken. die zijn er, zelfs nieuw.
 

DieselTDi

Forumguru
zwart laten poedercoaten zal lastig zijn want auto moet in origineelstaat ooit weer worden ingeleverd.

Ehh heb je al gevraagd aan Lease maatschappij of je t kan/mag doen(wel proff uit laten voeren)
Kennis van mij had toestemming ervoor.
Had fotos van voor en na (fotoshop) en kreeg toestemming
 

DieselTDi

Forumguru
Werkgever zal t wss alleen maar. Bezorgd zijn of t van de lease mag.
Zorg dat je de toestemming van de lease op papier krijgt (emeeuw).

En een brutaal (duch netjes vragend) mens heeft de halve wereld.
Laat je wel fotos zien van t eind resultaat??
 

Cal Noughton Jr

Actief lid
Uiteraard!
Ben al happy dat men bij SuperSkoda eindelijk het frontlogo verkoopt in Crystal Black metallic..Die had men eerst niet.
 
Bovenaan Onderaan