Velgen Octavia 5R, ET waarde

Goedeavond ik kan een setje gebruikte LM velgen kopen met winterbanden. Komen onder een Seat Alhambra vandaan. Dit houd in dat de et waarde 35 zal zijn en de octavia heeft 45.
Dit wil zeggen dat ze 1cm meer naar buiten zullen komen. Gezien de vulling in de wielkasten is dit denk ik geen probleem, sommigen hebben zelfs spacers geplaatst.
Om de velgen verder naar buiten te brengen. Dus mijn vraag ga ik met deze afwijkende ETmaat problemen ondervinden, zijn er meer mensen die met et35 rondrijden? BVD Jan-Willem
 
Laatst bewerkt:

Jewepe

Forumguru
@Snoopy23

Is totaal geen probleem. Heb ruim 80.000 km met ET 35 gereden op mijn (ex-)Octavia. Niks aan het handje. Ook niet hierna met een setje Abt-velgen met ET 35 op een Seat Altea (110.000 km) en een Skoda Superb (80.000 km). Ik vind het trouwens wel fraai staan als de wielen mooi aansluiten aan de carrosserie. De ET-theoretici zullen ongetwijfeld betogen dat de wiellagers zwaarder belast worden en dus sneller slijten. Wat natuurlijk klopt, maar of je nu 250.000 km met een wiellager doet of 300.000 km, dat maakt niet zo heel veel uit. Sterker nog, het valt onder het hoofdstuk "exemplarische verschillen". Gewoon doen dus!
 

CDK

Forumguru
Alleen als je naar wintersport bestemmingen gaat en je verplicht sneeuwkettingen moet hebben / monteren kan het met traditionele kettingen een probleem zijn. Met de duurdere loopvlak kettingen met extra smalle schakels is het geen probleem.
 
Dankjewel heb ondertussen zwarte dezent Td velgen 17" gekocht. Ook bedankt voor de uitleg over de sneeuwkettingen. Dit heb ik idd nodig dit jaar. Zou ook een ketting met een dunnere schakel niet gaan passen?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan