Velgen naar mat zwart

  • Onderwerp starter Deleted member 20094
  • Startdatum
D

Deleted member 20094

Nog een kleine 2 maanden dan krijg ik m'n nieuwe O3 in Race Blue.
Ik wil de standaard 17" lichtmetalen velgen type Teron graag een andere kleur geven, voorkeur voor mat zwart.

Iemand tips, ideeën, adresjes?
 

Altos

Banned
Ik heb zelf jaren lang mijn velgen zwart geplasti-dipped (wel de originele uit u.s.a. PERFORMIX) en mijn ervaring is dat als je goed ontvet en minimaal 4 dunne lagen en 1 dikkere laatste laag spuit, deze vorm van rubbercoating goed blijft zitten, ook bij regelmatig gebruik van de hogedrukspuit, wasstraat en evt. velgenreiniger.

Wel zijn ze door de grondstoffen (rubber) wat minder makkelijk schoon te krijgen dan iets wat echt gespoten of gepoedercoat is.
Maar met wat aandacht is het wel te doen.

Mijn ervaring met zogenaamde "gloss" plastidip is minder positief.
Deze "plakt" enorm en is zeer lastig schoon te maken...mat is dan makkelijker, wel jammer dat er weinig keus is daarin.

Als er iets beschadigd door bijv. Een steentje of iets dergelijks is dit "bij te spuiten" om het weer een geheel te maken en deze zal weer galvaniseren, dus sterk.
Plastidip heeft er bij mij en anderen in mijn omgeving jaren goed opgezeten, wel wordt het met de jaren wat "uitgedroogd" qua uiterlijk (2/3 jaar)

Ook heb ik de versie van Motip wel eens gebruikt maar deze reageerd totaal anders op lak, niet mijn voorkeur dus.

Poedercoaten is sterker en meer mogelijkheden m.b.t. Kleuren en glans, de prijs is hoger maar wel een mooier resultaat.

Spuiten is nog mooier maar minder duurzaam naar mijn mening omdat velgen nogal wat zooi tegen zich aan gegooid krijgen met hoge snelheid.
Misschien weet @s-line je hier meer over te vertellen.

Succes met je keuze.
 

s-line

Forumguru
Poedercoating is inderdaad harder als reparatie lak uit de autoschade. Maar persoonlijk vind ik spuiten mooier. Poedercoating is vaak wat "sinasappel-achtig" En het nadeel van autolak is, je moet het regelmatig goed schoon houden want remstof vreet er snelller in. Maar bij goed onderhoud, gaat mijn voorkeur uit naar autolak.
 
D

Deleted member 20094

Ik ga eens flink aan de bak met mijn vriend google. :deuk:

@paultie : aan wat voor een prijs moet ik denken bij poedercoaten?
 

paultie

Forumguru
Ik ga eens flink aan de bak met mijn vriend google. :deuk:

@paultie : aan wat voor een prijs moet ik denken bij poedercoaten?

poeh dat is al een tijd geleden.
Had ze toen zelf de banden er af laten halen en bij een echte poedercoater gebracht voor dacht ik 50 EUR per wiel zwart.... (als in zonder bon)
Een grond laag en twee kleur lagen. daar heb je ook nog weer verschillen in. sommige poeder coaters doen er maar twee. een grond laag en een tweede gekleurde laag.

maar voor de verschillende poeder coaters, google is your friend.
 

SileX

Senior Member
Ik heb ze laten spuiten - voordeeltje voor mij van de leasemij aangezien er met de levering iets fout is gegaan.

Als ik het zelf zou doen; Plastidip !
 
D

Deleted member 20094

Wie - o - wie zou mij willen assisteren met z'n kennis en vaardigheden om de velgen te voorzien van plastidip???
 
Bovenaan Onderaan