Velgen gespoten maar binnenkant niet?

Goedenavond,

Ik heb afgelopen vrijdag mijn Skoda Karoq opgehaald. Nu zaten er standaard velgen onder deze heb ik hoogglans zwart laten spuiten. Maar nu het volgende, de buitenkant is (naar mijn mening) heel mooi gedaan. Maar de binnenkant van de velg, is met een soort mat zwarte structuur gespoten. Ik kwam er helaas pas thuis achter, maar aangezien ik af had gesproken dat de velg gespoten zou worden, ga ik er vanuit dat de hele velg dan toch hoogglans gespoten wordt? Dit lijkt me voor de vuilhechting ook veel beter dan een matte structuur toch? En aan de binnenkant zaten blijkbaar ook nog resten van oude plakgewichtjes maar dit hebben ze niet verwijderd en zijn ze gewoon overheen gegaan. Ik zal even foto’s bijvoegen, maar na dit hele verhaal wilde ik eigenlijk vragen of dit een normale gang van zaken is of dat gewoon de hele velg gespoten had moeten zijn en ook netjes. Want hier ben ik eigenlijk niet geheel tevreden mee.
 

Bijlagen

  • IMG_6460.jpeg
    IMG_6460.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 130
  • IMG_6461.jpeg
    IMG_6461.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 128
  • 041c2e64-2227-4ad3-a837-8d5cf71f9748.jpeg
    041c2e64-2227-4ad3-a837-8d5cf71f9748.jpeg
    323,6 KB · Weergaven: 128

Japanese Power

Donateur
Had eerst de foto bekeken en toen je tekst pas gelden maar dacht gelijk huh: gewoon over de verwijderde stickers heen gespoten. Wel erg makkelijk.

Voor hetzelfde geld hebben ze je band even wat leeg laten lopen, de band wat naar beneden gedrukt en gelijk gespoten en toen je band weer op druk gebracht.
 
Had eerst de foto bekeken en toen je tekst pas gelden maar dacht gelijk huh: gewoon over de verwijderde stickers heen gespoten. Wel erg makkelijk.

Voor hetzelfde geld hebben ze je band even wat leeg laten lopen, de band wat naar beneden gedrukt en gelijk gespoten en toen je band weer op druk gebracht.
Ja heb nog een foto toegevoegd waar ook een soort krassen zitten , dit zit op meerdere velgen aan de binnenkant. Dit moet toch niet kunnen? Heb de auto occasion gekocht en via hun de optie gekozen om de velgen te laten spuiten. Hier heb ik wel gewoon voor betaald, maar alleen zij weten door wie ze het hebben laten doen. Maar ik denk dat het verstandig is voor mij om hierover contact op te nemen met de dealer toch? Want dat de binnenkant een andere structuur is dan de hoogglans is ook niet normaal, of is dat wel een normale gang van zaken? Heb er weinig ervaring mee wat velgen spuiten betreft.
 

JeSko

Forumguru
Buitenkant is toch ook niet netjes? Ik zie allemaal krassen, de reden dat de binnenzijde zo "mat" aanvoelt is simpelweg door overspray van de buitenkant, ze hebben je buitenkant rap rap gespoten zonder de velgen te behandelen, zandstralen of wat dan ook, de overspray of restspray legt zo'n dunne textuur laag aan de binnenkant, dit zou niet zijn moesten de velgen gespoten zijn zoals het hoort. Ik gok dan ook dat je niet veel betaald hebt?
 

Japanese Power

Donateur
Die 2e foto is duidelijk gevalletje prutswerk. Misschien ff onze spuitexpert @JeSko even een reactie kan geven.

Ben bang dat je bij de eerste de beste bandenwissel de verf er zo af stoot…

Edit: Jefrey regeerde gelijk al ;)
 
Buitenkant is toch ook niet netjes? Ik zie allemaal krassen, de reden dat de binnenzijde zo "mat" aanvoelt is simpelweg door overspray van de buitenkant, ze hebben je buitenkant rap rap gespoten zonder de velgen te behandelen, zandstralen of wat dan ook, de overspray of restspray legt zo'n dunne textuur laag aan de binnenkant, dit zou niet zijn moesten de velgen gespoten zijn zoals het hoort. Ik gok dan ook dat je niet veel betaald hebt?
ik heb er €450 voor betaald, ik weet niet wat de norm is als ik heel eerlijk ben. Het is een gerenommeerde dealer, dus ik gong er vanuit dat zij wel goede service daarin zouden leveren.
Zou jij de krassen op de buitenkant kunnen aanwijzen? Die zie ik zo snel niet, wel bepaalde resten van een waxoyl behandeling die ik gratis heb gekregen, en waarvan ik hoop dat die er heel snel af gaat haha..
 

JeSko

Forumguru
Screenshot_20230625_213803_Samsung Internet.jpg

Dat leken mij eerder krassen, fijne welliswaar maar toch. Ik vrees ook dat dit snel zal lossen als je ze eens met de HD wast. 450 is niet veel, normaal voor echt goed werk zit je al snel aan 450 euro voor twee velgen, dan worden ze gezandstraald, behandeld, en gespoten. Deze gasten hebben simpelweg je banden afgetaped, misschien je wielen ontvet maar dat zal dan ook wel niet, met de knikkerbus los over de bestaande zilveren lak gespoten en gedacht das er weer ene in het zak gezet. Het spijt me maar hier moet je echt met terug, en vragen of ze je in de maling nemen met dit soort kliederwerk.
 
Bekijk bijlage 104331

Dat leken mij eerder krassen, fijne welliswaar maar toch...........Het spijt me maar hier moet je echt met terug, en vragen of ze je in de maling nemen met dit soort kliederwerk.
Bedankt! Ga ik dan ook zeker doen, en bedankt voor je expertise op dit gebied. Heb al meteen een mail gestuurd en ga morgen bellen hoe we dit op gaan lossen. Heb op dit moment ook niet het vertrouwen dat het hierna wel goed zal gebeuren, dus ik wil eigenlijk mijn geld terug voor zover dat mogelijk is en dan ga ik naar een betere zaak. Heb jij advies daarover in de buurt van Haarlem?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
Ja zou ik ook doen, de dealer gaat hiermee ook in de fout door het uit te besteden aan amateurs, dus vertrouwen zou wat mij betreft ook helemaal weg zijn, geld terug zou ook mijn eis zijn. Nee sorry man ik ben een Belg, weet echt niet of er goede spuiters in de buurt van Haarlem zitten. Misschien dat @s-line dat weet voor je, maar die is niet erg actief meer hier.
 

Okki

Donateur
Ik dank dat je voor dat geld beter had kunnen proberen een setje 2e hands zwarte velgen te scoren
 

EdK

Forumguru
Heb jij advies daarover in de buurt van Haarlem?
Als je een tijdelijke set kunt lenen , dan zou ik ze laten poeder coaten
En Purmerend is vanuit Haarlem zeker wel te doen lijkt me !? ( half uurtje)

Is zeker beter dan dat spuiten wat nu is gebeurt, die banden zijn er mijn inziens niet afgeweest.
In mijn ogen knoeiwerk en waar zij evengoed nog op verdiend hebben
 
@EdK Ik heb helaas geen setje extra zelf maar ik ga wel even kijken wat ik daarin kan regelen. Moet eerst mijn geld terug regelen, maar waarschijnlijk willen ze het natuurlijk zelf oplossen. Hier ga ik niet mee akkoord, tenzij ze van alle bijbehorende stappen bewijs kunnen sturen en ik daar natuurlijk een bepaalde garantie krijg. Zo niet dan bedankt voor de tip, Purmerend is zeker te doen wat dat betreft!
Enig idee wat een setje 17 inch velgen kost?
 

hemi24

Forumguru
Schrik niet, voordat je bij de dealer gaat vragen (is wel set incl. banden) :


Of enkel de velgen :

 
Sorry ik was misschien niet duidelijk, ik bedoelde eigenlijk het laten poedercoaten. Als ik nog een set extra velgen ga halen zullen dat een iets grotere maat zijn, maar vooralsnog wil ik het voorlopig graag met deze doen.
 

EdK

Forumguru
Enig idee wat een setje 17 inch velgen kost?
Nee geen idee.
Wij doen zaken met ze omdat er kasten en zuilen etc gecoat worden voor ons.
En ja dat doen we al een ruime 20 jaar en tevreden erover.
En ook komt het wel eens voor dat er een kast niet goed gedaan is, maar dan is het één belletje en kast word netjes opgehaald en opnieuw gedaan
 
Om er even op terug te komen, ondertussen contact gehad met de dealer en zij op hun beurt weer met hun spuiterij en zij hebben als oplossing inderdaad aangedragen om het opnieuw te laten doen. De dealer verzekerde mij dat de band er wel af is geweest, omdat zij dit zelf gedaan hebben en de velg zelf naar de spuiter hebben gebracht. Bij het opnieuw doen zal de binnenkant etc nu ook geschuurd worden. Hij vertelde mij echter wel dat de binnenkant altijd mat is, is dit normaal @JeSko? Ik wil de binnenkant namelijk ook gewoon hoogglans hebben aangezien hier gewoon ook veel minder snel vuil hecht etc. En daarbij vind ik het ook mooier.

Heb ook even test met een hogedruk gedaan, maar hierbij heeft het tot nu toe geen kick gegeven en gekeken naar de krasjes maar dit zijn wel echt streepjes van de opgezette wax.

Echter zou ik een uur heen en een uur terug moeten rijden om het opnieuw te laten doen en ben ik mn auto hoogstwaarschijnlijk 1 dag kwijt. Ik krijg wel een gratis leenauto, maar de benzinekosten zou ik dan zelf moeten betalen terwijl zij hun werk niet goed gedaan hebben in eerste instantie. Of word ik nu te veeleisend?

Ik hoor graag tips van jullie. Sorry voor het lange verhaal.
 

JeSko

Forumguru
De binnenkant en buitenkant dienen altijd hetzelfde te zijn hoor, dat de binnenkant altijd wat "mat" is is gewoon onzin. Of je het zelf de moeite en kosten waard vind kan enkel jij beslissen, feit dat ze zich al op voorhand indekken zegt genoeg.
 
De binnenkant en buitenkant dienen altijd hetzelfde te zijn hoor, dat de binnenkant altijd wat "mat" is is gewoon onzin. Of je het zelf de moeite en kosten waard vind kan enkel jij beslissen, feit dat ze zich al op voorhand indekken zegt genoeg.
Ja dat zegt zeker genoeg. Ik wil dus ook echt mijn geld terug, alleen moet ik nog even uitzoeken hoe dit qua regelgeving in elkaar steekt.

Bedankt voor je snelle reactie!
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb twee x een set velgen laten spuiten / poedercoaten.
En net als Jefrey zegt dan is alles (de hele velg) van binnen en van buiten gespoten / gecoat.
Vind het echt een kulsmoes van de spuiter... Sorry.
 

MarcoO2

Forumguru
Ja dat zegt zeker genoeg. Ik wil dus ook echt mijn geld terug, alleen moet ik nog even uitzoeken hoe dit qua regelgeving in elkaar steekt.
Als er sprake is van non-conformiteit (en dat is het geval), heb je als consument drie keuzes: reparatie, vervanging of ontbinding. De keuze is aan jou. Zeker gezien de mededelingen van de verkoper, waaruit je kunt opmaken dat ook bij een nieuwe poging niet het juiste resultaat wordt behaald, zou ik voor ontbinding gaan.
 
Bovenaan Onderaan