Veiligheidssystemen

Jim1234

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Is het mogelijk het systeem dat mij verteld “handen aan stuur houden!” standaard uit te schakelen? Het is niet dat ik m’n stuur niet vast heb, maar de auto wilt dat ik beide handen boven aan het stuurwiel vast heb. Het gebeurt wel eens dat k hem aan de zijkant pak oid..

Ik snap dat het een veiligheidssysteem is enz enz maar het rijdt af en toe vervelend.

gr
 

Captain Hook

Forumguru
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Is het in samenwerking met Lane assist? Dan moet ik je teleur stellen er zijn sensoren in het stuurwiel geplaatst die dit monitoren en dan niet uit te schakelen zijn of je schakelt Lane assist uit :jaja:
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb lane assist uitgeschakeld in het menu. Ik wil gewoon langs het lijntje van de binnenbocht kunnen sturen zonder dat het stuur begint te muiten.
 

Desperado

Forumguru
Mijn zwager heeft het, ik heb er 1 keer mee gereden maar het kan mij ook niet bekoren. Bij het minste geringste begint dat ding tegen te werken.
 

jesse_s93

Donateur
Ik heb lane assist uitgeschakeld in het menu. Ik wil gewoon langs het lijntje van de binnenbocht kunnen sturen zonder dat het stuur begint te muiten.

In de nieuwe modellen staat lane assist automatisch aan bij elke start. Dus dan zul je het na elke start handmatig uit moeten zetten. In bochten gaat hij trouwens gewoon uit, bijvoorbeeld de afrit van snelweg.

De auto zal de melding geven om de handen aan het stuur te houden als hij geen druk voelt. Je hoeft het stuur niet per se met twee handen vast te houden van het systeem (vanuit veiligheid oogpunt misschien wel ;)), maar blijkbaar geef je dan te weinig tegendruk, waardoor de sensor niet merkt dat je het stuur vast hebt.

In de nieuwe Octavia gaat dit nog verder. Er zitten vlakken in het stuur die aanraking registreren, waardoor je het stuur wel met twee handen moet vasthouden.
 

jesse_s93

Donateur
@Japanese Power hij schakelt inderdaad uit bij inschakelen knipperlicht. Na het einde van de uitvoegstrook zet ik mijn knipperlicht weer uit en gaat lane assist (met een kleine vertraging) weer aan. Naar mijn idee schakelt hij lane assist uit boven een x aantal graden insturen, omdat het systeem dat ook niet kan corrigeren. Ga ik nog eens opletten ;)
 

hemi24

Forumguru
Heeft niet met de stuurhoek te maken, maar meer met de detecteerbaarheid door de camera...
Enkel gebruik van knipperlicht geeft een korte onderbreking van de lane assist.
 

Antera

Donateur
Of de lijn oversteken want dan mist hij de lijnen even.

Lane assist staat op de nieuwere autos inderdaad standaard aan. Is een veiligheid noemen ze het. Maar dit is "nog" om te coderen dat hij de laatste stand onthoud.
 

EdK

Forumguru
Zijn die dingen ook niet zo te programmeren dat ze automatisch na een inhaal actie weer naar de rechterbaan gaan ???
Voorkom je een boel onnodig links rijden mee.....
Dat zou eens veilig zijn op neerlands wegen en die van onze zuiderburen...:lezen::pieker:
 
Bovenaan Onderaan