Vega 19" velgenset

vennix

Actief lid
Goedemiddag leden,

Ik zit met een paar vragen rondom bovengenoemde Vega 19" velg in combinatie met een Octavia 3. Momenteel ben ik al een tijdje aan het afwegen wat de beste optie, qua fitting en persoonlijke voorkeur, zou zijn als vervangende velgen set onder mijn wagen. Mijn voorkeur neigt op dit moment heel erg naar de Vega 19" Black. Hieronder een aantal details:

Artikelnummer: 57A071499B FL8
Velg maat: 19 inch
Breedte maat: 8J
Offset: 45ET
Steek: 5x112
Kleur: Black Metallic / Brushed Face Finish

Nu is mijn eerste vraag of dat deze velg gaat passen. Als quick check heb ik ook het e.e.a. gecontroleerd via www.willtheyfit.com. Wat ik daaruit kon opmaken, was dat dit ogenschijnlijk wel zou moeten passen. Maar om er helemaal zeker van te zijn, leek het me een goed idee hier het e.e.a. na te vragen.

Mijn tweede vraag is hoe het zit met de belasting van de assen met deze wielen, mocht het e.e.a. passen, en of dat nog problemen kan geven? Eerlijkheidshalve rijd ik momenteel ook met spacers, waarvan ik denk dat het effect een deel hetzelfde is / wordt in het geval dat een andere velg verder naar buiten staat t.o.v. van de originele fit. Nu heb ik op het forum ook het e.e.a. gelezen van mensen die zich uitweiden over het gebruik van spacers en dat de belasting omhoog gaat (en dat sommigen dit niet verstandig vinden). Wat ik graag concreet wil weten, is of het in de praktijk problematisch kan zijn.

Als laatste wilde ik de vraag stellen of het een normale gang van zaken is, ik zou dit artikel via de Skoda dealer (die het weer besteld bij PON) kunnen bestellen, dat een artikel niet retour kan worden genomen?

Hartelijk dank alvast.
 

Kanerr

Forumguru
Gaat passen hoor, ik denk dat het met de bandenmaat 235/35/19 gepaard gaat. Kan je via Skoda bestellen, maar 1: is erg duur en 2: speciaal bestelde artikelen worden inderdaad niet terug genomen.
 

hemi24

Forumguru
Je zou in plaats van de 19" Vega voor de Karoq ook de 19" Vega voor de Superb kunnen kiezen: 3V0071499G HA7 8,0J x 19“ ET 44.
 

vennix

Actief lid
Gaat passen hoor, ik denk dat het met de bandenmaat 235/35/19 gepaard gaat. Kan je via Skoda bestellen, maar 1: is erg duur en 2: speciaal bestelde artikelen worden inderdaad niet terug genomen.
Fijn om te horen. Als er andere suggesties zijn waar ik deze velg(en) kan bestellen, hoor ik die uiteraard ook graag. De Skoda dealer kan ze mij nu voor €284,- per velg aanbieden. Dan zijn ze geheel nieuw inclusief garantie. Dit leek mij, gezien de velg en maat, een scherpe prijs.

Je zou in plaats van de 19" Vega voor de Karoq ook de 19" Vega voor de Superb kunnen kiezen: 3V0071499G HA7 8,0J x 19“ ET 44.
Dank voor de suggestie. Ook die heb ik gezien. Helaas heeft deze velg een antraciet hart en ik was juist op zoek naar deze velg met een zwarte finish (icm de diamond cut).
 

Kanerr

Forumguru
[Q
Dat is inderdaad een scherpe prijs, normaal zitten ze met zo een grootte en band inclusief rond de 2000euro. 284euro is erg scherp, meteen doen zou ik zeggen ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

vennix

Actief lid
Dat is uiteraard de prijs zonder band, maar dat laat genoeg ruimte over om een goede kwaliteit band er onder te leggen en nog goedkoper uit te zijn dan waarvoor reguliere 19" sets in de Skoda shop worden aangeboden.
 
Laatst bewerkt:

vennix

Actief lid
Ik was niet zeker of ik dat helemaal duidelijk had gemaakt. Wat dat betreft ben ik ook erg positief over de prijs. Ik had verwacht dat dat hoger uit zou vallen.

Als deze velg verder geen problemen vormt met het passen onder de wagen én het is een normale gang van zaken dat artikelen niet retour kunnen, rest alleen nog de vraag wat of een bredere velg nog voor "problemen" kan zorgen? Wat klets ik eigenlijk ook. Er liggen nu ook spacers onder en daar ervaar ik ook geen problemen van. Het enige wat ik me kan bedenken is dat de stuur eigenschappen wellicht nog wat beter worden doordat er een breder wiel onder ligt t.o.v. alleen een bredere stance zoals die nu is?
 
Laatst bewerkt:

Kanerr

Forumguru
Mwua, dat ligt vooral aan de band breedte. En het wordt stugger als je naar een grotere velg gaat en plattere band gaat maar ook dat is logisch.

8J moet geen problemen veroorzaken hoor, is een redelijk gangbare maat.
 

vennix

Actief lid
Top, bedankt voor de reactie(s) ook. Zojuist heb ik mijn bestelling definitief gemaakt en met een beetje geluk kan ik ze morgen al ophalen. Meteen ook maar een setje slotbouten mee besteld.

Voor de geïnteresseerden zal ik hier nog een paar foto's posten wanneer ze onder de wagen zitten.
 
Bovenaan Onderaan