Veerpootbrug voor de Greenline

Gerke

Forumguru
Toevallig al iemand die weet of er al veerpootbruggen leverbaar zijn voor de Greenline?
 

Neptukker

Forumguru
De greenline zal niks anders zijn dan een gewone fabia dus als het daarvoor leverbaar is zal het op een greenline ook passen. Google of Ebay is your friend.
 

Gerke

Forumguru
@Neptucker

Gaat niet altijd goed is mijn ervaring, zie regelmatig dat het ene blok meer ruimte neemt of hoger ligt, waardoor de standaard net niet past.

Zal wel eens rondzoeken
 

Hetzer

Forumguru
Rijd inderdaad zalig , de laatste keer dat ik een veerpootbrug had was er 1 van novitec op mijn Cinquecnto Sporting, alweer zo'n 12 jaar geleden..

Ben inderdaa beniuwt of ze er 1 hebben voor de GL, het is namelijk geen sportief model.
 

Gerke

Forumguru
@Hetzer Veerpootbrug heeft eigenlijk niets te maken met sportief of niet. Meeste fabrikanten monteren dit niet vanwege gewichtsbesparing.

Voordeel van een veerpootbrug is bijvoorbeeld dat je bij spoorvorming veel minder last hebt dat je met een van de wielen in dat spoor getrokken wordt omdat het allemaal net wat stugger is, ook helpt het bij aquaplaining door spoorvorming, je hebt een stuk meer controle over je auto.
 
Bovenaan Onderaan