Veerpootbrug Octavia 1

Sjabba

Senior Member
Ik zie hier op het forum geen ervaringen. Ik had in het verleden een keer zo'n ding geplaatst op een Corolla en verbaasde me over de extra stabiliteit (en het verminderen van rammels). Was geen verstelbare, maar uit 1 stuk en kosten slecht 3 tientjes.
Iemand ervaring mee op de Octavia?
 

Sjabba

Senior Member
Jij maar het gaat mij erom of er iets iets is dat op de Octavia past. Wil elf geen gaten boten erin nl.
 

Spierings

Forumguru
Als je geen gaten wilt boren houdt het denk ik vrij snel op.. meeste vag auto's hebben geen geschroefde veerpootlagers dus ook geen bevestiging...
 

Antera

Donateur
er is idd maar een mogelijkheid en dat is gaten boren. Een andere manier is er niet. Dit heeft met de bepaalde ophanging te maken onder de motorkap. Ik heb daarom ook geen veerpootbrug aangezien ik geen gaten wil boren. Verder is de auto stabiel genoeg mede door de driehoekjes in de kofferbak
 

Antera

Donateur
Gelden die driehoekjes alleen voor de hatchback zeker....

IMG_1851.jpg


Zal dan alleen de RS hebben misschien ook goed mogelijk. deze zitten tegen de achterbank aan dus geen last van. links en rechts een
 

Bijlagen

  • steun.jpg
    steun.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Nou... geen last van...
De functionaliteit van de neerklapbare achterbank wordt er toch flink door verziekt!

Nou wat word het toch verziekt. Ik gebruik me grote kofferbak voldoende en rijd niet dagelijks met de bank naar beneden dus nee ik heb er geen last van. Daarnaast voelt en is de auto achter een stuk stabieler
 

Canon-Eye

Forumguru
Een van mijn zonen rijdt een O3C, maar ze zijn mij niet opgevallen. Eerder heeft hij een O2Hb gereden, daar zaten ze in elk geval niet in.
Aanwezigheid van zulke dingen zou voor mij simpelweg tot afvoeren van de shortlist leiden.
Maar ja, ik heb geen Nürburgringaspiraties of zo, dat scheelt misschien... :pardon:
 

Antera

Donateur
Nee zeer zeker niet achteraf. De RS heeft ze standaard
Interssant @Antera ! Had er nog nooit eerder van gehoord of niet eerder gezien.

@Canon-Eye de combi heeft deze driehoekjes dan ook niet (als ik dit draadje goed begrijp)


Maatje van me met zijn bora belde een paar maanden geleden terug en vroeg of mijn RS die steuntjes had zodoende werd ik wijze dat het geen standaard onderdeel is bij alle O1's maar alleen bij de RS van de Octavia 1 om meer stabiliteit te krijgen. Zonder steunen merk je meteen dat de auto minder stabiel is achter. Hij heeft ze ook in zijn bora gebouwd en dat maakt een wereld van verschil.

je gaat het niet vinden op de andere sedan van de VAG groep alleen skoda heeft dat gedaan. Of het bij de combi niet zo is durf ik niet te zeggen daarintegen.

Als ik het goed gezien heb, zijn het achteraf ingebouwde steuntjes.
Post #10 van @Antera toont ze bovenaan in situ, en onderaan op een montagehandleiding.

Nope Origineel O1 RS
 

Sjabba

Senior Member
Interessante wending. Ik zou achter wel meer stabiliteit willen maar ik heb de combi ook met een reden en die steuntje zouden hem een stuk minder praktisch maken. Daarnaast vraag ik me af of ze sowieso in de combi pasen.
Iemand met een o1 combi RS?
 
Bovenaan Onderaan