Veel Water op de plek van reservewiel.

Repatriant

Nieuw lid
Ik wilde vandaag kijken of ik nog iets kwijt kon, op de plek waar het reservewiel zou moeten zitten. Dit is bij mij en ik denk bij vele van ons een lege plek. En hierin zit een soort van sjabloon waar je oa reserve-lampjes, startkabels, pomp en compressor in terug kan vinden. Welnu deze zat vol water, wel een 10 cm water. En dat is raar, ik zou niet weten waar dit water van Daan komt. Heeft iemand een idee? Water kan toch niet Vai de bodem (plaat) naar binnen komen of door de laadklep heen sijpelen? Heeft iemand zo iets ook meegemaakt?
 

Duijzer

Donateur
Check de rubbers van de achterklep eens. Wellicht sluiten die niet goed (meer) af, waardoor regenwater je kofferbak in loopt.
 

Cordoba

Forumguru
Geen idee om welk model auto (hatchtack/sedan/combi) het gaat, maar ook de regenwaterafvoer van een panoramadak, of de ruitensproeier op de achterklep kunnen bij lekkende slangen/losgeschoten koppelingen dergelijke problemen veroorzaken. Als ik het me goed herinner zit er in elk geval bij de combi een rubberdop in de reservewielbak die je er uit kunt trekken. Overigens heeft bij mijn weten elke Fabia I (tot 2007) gewoon een reservewiel af fabriek.
 

Hakar

Donateur
Ooit meegemaakt bij Peugeot, lekkende afdichtingsrubbers van de achterlichten.
Maar type, bouwjaar, hoe lang eb je de auto al, heeft de auto eens schade gehad?
Zijn allemaal factoren die ons een beeld kunnen geven.
Niet dat we dan een pasklare oplossing kunnen bieden, maar meedenken kunnen we dan eventueel wel.
 

Hakar

Donateur
.....Als ik het me goed herinner zit er in elk geval bij de combi een rubberdop in de reservewielbak die je er uit kunt trekken....
Dan weet je wel waar het water er uit gaat, maar nog niet hoe het water er in komt.
Grote droge handdoeken bereik je trouwens ook veel mee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Eltjo

Forumguru
Bij buurman’s Golf uit 2015 was er lekkage langs de ontluchtingsroosters achter de bumper.
De manier is om in de kofferbak te gaan liggen met een lamp en kijken waar het water vandaan komt ls iemand er overheen sproeit. Maar ja, echt lekker warm is het niet daarvoor.
 

SuperBeeb

Forumguru
Bij mijn Superb 2 station was de modificatie van de afwatering van t panodak nog niet uitgevoerd, met als resultaat een zwembad in de reservewielbak. Als je een Superb hebt - maar dat weten we nog steeds niet, want je hebt nog niet gereageerd - dan zou dat het kunnen zijn.

AANVULLENDE OPMERKING, nav het verwijderen van mijn eerdere reactie:
Kennelijk mag je hier geen kritische vraag stellen als een nieuw lid in zijn eerste post een vraag stelt en vervolgens niet reageert op de vragen en suggesties van welwillende forummers.
Een overijverige moderator heeft mijn post daarover weggehaald, want 'off topic'. Mijn post was wel degelijk een reactie op de eerste post, namelijk dat we zonder reactie van de TS niet weten om wat voor auto het gaat.
Mod edit: In het Fabia l topic?

Als dat al als off topic wordt verwijderd, haal dan ook ALLE in jouw ogen niet relevante posts in alle topics weg, waarin niet rechtstreeks en alleen maar op de vraag wordt gereageerd.
Om te voorkomen dat deze post ook weer wordt verwijderd, ben ik nu gestart met een inhoudelijke reactie.
Wees niet kinderachtig, en laat de rest ook staan. En zet mijn oorspronkelijke post ook weer terug, dan ziet men waar t over gaat.
Mod edit: Er staat in de forumregels hoe je opmerkingen over moderatie onder de aandacht van forumbeheer kunt brengen.
Waarschuwing!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

SuperBeeb

Forumguru
@Mod: wat onderwerp betreft: I stand corrected. Had op telefoon niet gezien in welk topic t stond.
Voor de rest: genoteerd. Dank voor t reageren in mijn post. Case closed wat mij betreft.
 
Bovenaan Onderaan