Vcds programma

Ik heb een vcds programma op mijn laptop staan en een vga17 usb stekker.

Ik heb laatst een update gedaan bij het programma. Nu kan ik mijn auto niet meer in.

Hij zegt dat die een usb 03.02 nog iets niet kan vinden. Ik heb div usb porten geprobeerd probleem blijft. Opnieuw geïnstalleerd het programma probleem blijft.

Groene lampje brand op de stekker als ik hem in de usb poort stop.

Iemand ervaring hier mee?
Of wat het probleem is?
 

ertromp

Forumguru
Welke VCDS stekker heb je? Want een “vga17 usb stekker” zegt me niets
Heb je een HEX-net of hex-V2 of een ouder type? Foto?
 
Het is inderdaad van Chinese afkomst.
Ik heb het programma al geïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Helaas... nog niets...
Dus nieuwe kopen?
 

Bijlagen

  • 15868824644536834158766756205022.jpg
    15868824644536834158766756205022.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 48
Vind het dan wel raar dat die na de update dan de kabel diseabeld. Dan maar inderdaad een nieuwe zoeken/kopen
 
Heb je een site of winkel waar je in nl voor een leuke prijs een nieuwe kan kopen?
Heb geen zin om 5weken te wachten
 

brepus13

Forumguru
Misschien eens zoeken voor een obdeleven? Ben je voor iets van 80€ klaar? Voor uitlezen en resetten prima. Ook codeer werk gaat prima.
 

EdK

Forumguru
Heren als het fout gaat en je krijgt het niet meer terug , niet naar de dealer gaan maar @Antera kan alle instellingen weer goed krijgen na enkele uren !!

Maw weet wat je doet !!! Lijkt soms simpel, maar het is ook simpel om de gehele BC in puin te programmeren !!! :pieker::lezen:
 

brepus13

Forumguru
Of je nou vcds gebruikt of obdeleven maakt niks uit volgens mij nietwaar, gevolgen zijn exact hetzelfde? Maar zodra iemand iets roept over de obd11 moet er gemeld worden hoe gevaarlijk het wel niet is... grappig
 

EdK

Forumguru
Maar zodra iemand iets roept over de obd11 moet er gemeld worden hoe gevaarlijk het wel niet is... grappig
Dan moet je het forum toch even beter lezen !!
Ook bij de chinese clone VCDS kabels word tekens gewaarschuwd om uit te kijken.

Maar wat ik wil zeggen is met VCDS clone of officieeel, OBD11 , weet waar je mee bezig bent !
Het is heel makkelijk om instellingen te veranderen , maar hier gaat het ook vaak fout en als je dan niet weet waar je mee bezig bent word het alleen maar erger.

De fabrikanten doen of het allemaal aar niets voorstelt en dat er niets fout kan gaan, maar als we beetje lezen hier en op andere forums kom je er achter dat er al velen een nieuwe boordcomputer nodig hadden toen ze bij de dealer kwamen.....
Want die gaat echt niet alle instellingen weer goed zetten ! ( als ze dat al kunnen)
 

Antera

Donateur
Of je nou vcds gebruikt of obdeleven maakt niks uit volgens mij nietwaar, gevolgen zijn exact hetzelfde? Maar zodra iemand iets roept over de obd11 moet er gemeld worden hoe gevaarlijk het wel niet is... grappig

Doe wat je zelf geloofd en goed dunkt natuurlijk ;).

Ik kan je 1 ding wel vertellen. Diegene waarbij het mis is gegaan melden dit nooit op fora maar gaan dit laten herstellen bij mij of een van me collega's :-). Waarom zou je online gaan melden dat je het verkloot hebt?:D

Daarnaast is coderen altijd een risico en zeker als je niet weet wat je doet en let op de info online is zeker niet altijd juist.

Veel plezier met coderen ( in positieve zin ).
 
Ik heb nog een vraag. De obd stekker heeft maar 2 zekeringen toch... van 10a. De eerste dongel werkte niet (geen conectie geen roodlampje).
Maar het bedrijf heeft hem getest en daar werkt die wel.

Ik krijg nu een nieuwe toegestuurd.
En hun zeggen check de obd2 zekeringen.
 
Bovenaan Onderaan