VCDS mogelijkheden Octavia IV (1.5 TSI 2020)

Zoals de titel al omschrijft ;

Heeft iemand hier al informatie of ervaringen met welke VCDS aanpassingen er mogelijk zijn voor de Octavia IV.

(Ik rijd een Octavia Combi 1.5 TSI handgeschakeld uit 2020)


Ps : zijn er ook leden uit omgeving Twente of Overijssel die dit kunnen?


Ik ben zeer benieuwd!
 

Tees

Donateur
@Antera is de aangewezen man om hier antwoord op te geven. Al meen ik van hem begrepen te hebben dat de autos van MY2021 (dacht ik?) een nieuwe beveiliging hebben die nog niet (helemaal) gekraakt is.
 

iRob1984

Senior Member
Wat zou je aangepast willen hebben?
Ik zit er over te denken als het mogelijk is.
De claxon die een tikkie geef bij het op en van het slot halen van deuren lijkt me wel mooi, is mogelijk heb ik gelezen.
Ik zou het voornamelijk doen, om de lane assist standaard uit te laat zetten.
Zo ook het uitzetten van de rij instellingen. Nu start de auto steeds weer op "Normaal". Waarom niet gewoon de laatst gebruikte instelling?
Een lijstje wat mogelijk is (zodra deze gekraakt is):
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1769593
 

Kanerr

Forumguru
De claxon die een tikkie geef bij het op en van het slot halen van deuren lijkt me wel mooi, is mogelijk heb ik gelezen.

Ik had dit op aangezet op de Fabia, heb het meteen weer uitgezet. Je staat echt voor jan met de korte achternaam iedere keer en je buren beginnen ook telkens minder fijn naar je te kijken ;)

Een alarm piepje is veel verfijnder. Claxon maakt echt teveel geluid helaas...
 

Canon-Eye

Forumguru
Een alarmpiepje mag verfijnder zijn, het is m.i. net zo overbodig.
Om te beginnen hóór je de boel al op of van slot klikken en bovendien knippert er nog het een en ander. Als je dat allebei niet kunt waarnemen, dan voldoe je niet aan de gezondheidseisen voor het rijbewijs.
Dus waarom zóú je...?
 

iRob1984

Senior Member
Ik heb het altijd wel tof gevonden, een geluidje met op of van het slot doen.
De buren horen dit echt niet (Triple isolerend en geluidswerende beglazing ivm tramlijn)

Needle sweep is ook wel een stoere optie
En rainclosing is ook heel handig, maar ik vraag me af de auto dit ook doet wanneer de auto op slot is
 

Antera

Donateur
Zoals de titel al omschrijft ;
..........

De nieuwe heeft een andere software en is nog niet zo simpel aan te passen helaas. Er is wel een kleine mogelijkheid met ODIS en het door een externe party een vrijgave coding te geven voor 1.5 uur. Dit kost zon € 25 a € 50 en dan moet er nog uitgezocht worden welke instellingen er kunnen en hoe te coderen. De Golf 8 heb ik al deels we gehad en kan daar wel een paar zaken aan veranderen op dit moment. OBD11 , VCDS en VCP hebben dit nog niet door helaas. Zodra deze dit wel voor elkaar hebben zal er snel een lijst verschijnen. Nu is het prijs technisch niet erg interresant vanwege die vrijgave code.

@iRob1984 rain closing is al een aantal jaar niet meer mogelijk

het piepje van het alarm is leuk maar de claxon is minder leuk zeker je buren vinden dit een stukje minder als je savonds weg gaat of thuis komt :-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

MRNX

Forumguru
Ik zou me straks aanbevolen houden voor in ieder geval:
- achterlichten ook aan met DRL
- piepjes elektrische koffer uit
 

iRob1984

Senior Member
Ik zou me straks aanbevolen houden voor in ieder geval:
- achterlichten ook aan met DRL
- piepjes elektrische koffer uit
Inderdaad die irritante piep van de achterklep, count me in.
Staan de achterlichten niet standaard aan?? Vind ik eigenlijk wel een must. Bij iedere auto eigenlijk.
Hoe vaak ik niet een auto tegenkom die DRL aan heeft staan in het donker... dus wel die ledverlichting voor en geen lichten achter en het gewoon niet snappen (of zien) als je al 5 minuten seinend achter die auto zit.
Zelfs je eigen lampen uit en weer aan doen en nog niet snappen, dan ga ik er naast rijden met het raampje open en keihard schreeuwen "JE LAMPEN LUL!!" Steken ze een duim op en rijden ze verder... ...zonder licht... :banghead:
Verbaasd mij sowieso hoe slecht mensen in de spiegels kijken op de snelweg.
 
Wat zou je aangepast willen hebben?
.....


Voornamelijk deze 3!

- Standaard sport modus aan en als je wat anders wilt, dan juist handmatig veranderen.
- Achterlichten die niet standaard aan staan i.c.m. DRL voor heb ik nog nooit begrepen? :banghead: (van mogen ze gewoon altijd aan, niemand wordt er slechter van)

- En.. het irritante kofferklep piepje inderdaad > UIT!


Verder ben ik gewoon benieuwd wat er nog mogelijk is. Zoals ik met mijn Octavia III heb gedaan ; naar een forumlid toe gegaan en kijken wat er allemaal mogelijk was..
 
Laatst bewerkt door een moderator:

MRNX

Forumguru
[QUOTE/]
- achterlichten ook aan met DRL
- piepjes elektrische koffer uit[/QUOTE]

Is dit iets dat de dealer kan / wil / mag doen bij aflevering? Ik snap dat ze niet standaard een veiligheidssysteem willen uitzetten, maar deze twee misschien wel?
 

Canon-Eye

Forumguru
Die achterlichten aan bin DRL moet hij gewoon kunnen doen. Het is immers een goedkeuringseis dat dit mogelijk is - en ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom het nog geen eis is dat ze gewoon af fabriek standaard meebranden.
Die piepjes is een ander verhaal: ik vermoed dat (maar weet niet niet zeker of) dit wel via het dealersysteem mogelijk is.
 
  • Leuk
Waarderingen: MRNX
Toevallig staat mijn auto vandaag bij de dealer voor een 9-tal updates (terugroepactie). Ik zal vanmiddag eens vragen of ze nader kunnen toelichten welke updates precies.

Ik heb ze ook gevraagd over de slecht functionerende Skoda app. Hebben meerdere mensen hier ook problemen mee?
 

iRob1984

Senior Member
Skoda app werkt perfect bij mij
Welke terugroepacties? Ik heb nog niets gehoord namelijk en ik heb ook de first edition
 
@iRob1984 Ik ga vanmiddag navragen welke. Ik weet al wel van het navigatie systeem en de kessy.

Wanneer heb je de auto geleverd gekregen? Ik heb m (samen met 4 collega’s) in juli 2020 gekregen.
1 collega heeft de (7) updates december vorig jaar al gehad. Die heeft toen 8 uur aan de laptop gehangen :sterretjes:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien wel?? Ik weet (nog) niet precies wat ze gaan updaten. Dus wellicht is er straks meer/minder mogelijk met VCDS aanpassingen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan