VCDS en Autoradio

Ik heb even een hele korte vraag over VCDS en mijn Kenwood DNX 7260bt auto radio.
ik zag in VCDS dat de module radio en de module navigation zijn uitgevinkt.

is dat iets wat ik zo moet laten nu ik deze radio heb ingebouwd of kan ik dit beter aanvinken?

Ronnie

Forumguru
Is een aftermarket radio, dus niet origineel van de VAG groep dus wordt deze ook niet door VCDS herkend. Ik heb een VW navi in m'n Fabia en deze wordt wel herkend.(Er zit dan ook een diagnose aansluiting op de radio, ik dacht op pin 7).

EdK

Forumguru
Het ligt eraan, heb je een multi functioneel stuur ?
Zo ja doet dan nu de knoppen voor volume en zender zoeken het nog ?
Heb zelf dus de Yeti en een DNX 9260 BT met losse stuurmodule van Kenwood en had in VCDS de radio uitgeschakeld
Gevolg hiervan was dat ik de volume knop de twee knoppen voor zender zoeken of volgende nummer en het media ( radio/ usb / ipod etc ) niet meer vanaf het stuur kon bedienen
2e probleem was dat als radio aan stond in VCDS en ik me sleutel uit contact haalde dat dan de module ook uitschakelde en na uitschakeling van Radio werkte dit ook niet meer en ging de radio willekeurig uit
Ene keer als je sluetel eruit haalde / andere keer als je deur opende als sleutel er al uit was en ook gebeurde het als je soms pas de deur op slot deed dat de radio uitging

Dat ik radio in VCDS uitzette zag ik wel dat Navi al wel stond uitgevinkt, maar dit is deels wel logisch omdat ik de Swing heb vervangen voor de Kenwood.
En wil nog eens gaan uitvogelen wat die functie voor meerwaarde geeft als ik deze aanschakel in VCDS.

Ik heb zelf geen multifunctioneel stuur dus daarvoor zou het niet hoeven. iemand enig idee of het nuttig is de radio aan te vinken in vcds, de radio is aangesloten middels CANBUS adapter.

EdK

Forumguru
Wel Ijsje het enige voordeel wat ik nu zie op je bovenstaande vraag is dat je mijn probleem 2 niet zou hebben als dit zich zou voordoen.
Verder zie ik vanuit mijn eigen situatie gezien geen verdere voordelen voor jou

Bovenaan Onderaan