Vastzittende remmen

Als mijn auto een tijdje heeft gestaan, met de handrem aangetrokken, en ik weg wil rijden dan lijkt het of de remmen vastzitten.
Ik rij altijd eerst achteruit het erf af en dan komt de achterrem los met een meer of mindere "knal", soms komt de auto achter eerst zelfs iets omhoog.
Wat kan hier de oorzaak van zijn en wat kan ik er aan doen?
 

pansaebr

Actief lid
Transit,

Wat ik verwacht is dat de remschoenen wat ingesleten zijn in de remtrommel, ik zou ze eerst eens demonteren en slijtage van de schoenen en trommels nakijken en de remmen eens reinigen kan zijn dat er veel remstof in vast zit.

Groeten
Bruno
 

CDK

Forumguru
M’n beide Superb’s 2 en m’n huidige Kodiaq heeft ook standaard de remmen vast zitten na een paar dagen stilstand. Is een rottig gehoor inderdaad als ze los komen.
 
Transit,

Wat ik verwacht is dat de remschoenen wat ingesleten zijn in de remtrommel, ik zou ze eerst eens demonteren en slijtage van de schoenen en trommels nakijken en de remmen eens reinigen kan zijn dat er veel remstof in vast zit.

Groeten
Bruno

Laat ik door de garage naar kijken, bedankt.
 

Huibert

Forumguru
Is inderdaad een bekend probleem, heb een keer gehad dat na vakantie dat het me heel veel moeite koste om ze los te krijgen. Auto had twwe ton gelopen en nieuwe trommels plus schoenen gaf de oplossing. Wanneer je dit zelf kunt is dit nog wel te betalen maar bij de dealer best wel prijzig.
 
Dit laat ik dan doen door een universele garage waar de auto ook in onderhoud is, de Skodadealer is inmiddels onderdeel van de VWdealer, dus zullen de prijzen vast niet naar beneden zijn bijgesteld.
 
Bovenaan Onderaan