Vaste trekhaak

AZ@HK

Lid
Misschien dat mijn zoekkunsten niet al te best zijn, maar ik kon er niet echt een actuele discussie vinden over het achteraf plaatsen van een vaste trekhaak.

Iemand hier ervaring mee?
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb sinds 1970 onder elke auto, of die nu door de zaak werd verstrekt of privé gekocht, altijd een vaste trekhaak laten plaatsen. Nooit zelf gedaan. Tegenwoordig is zelf doen trouwens wat lastiger omdat je de verlichting en zo niet meer kunt aftakken van de bestaande draadjes: je bent afhankelijk van de aanwezigheid van de juiste module en een juiste kabelboom én het geheel moet na installatie ook nog worden gecodeerd door iemand die daar verstand van heeft. Anders krijg je geheid elektronica-problemen.

Ik vind een vaste trekhaak trouwens te verkiezen boven een afneembare of wegklapbare, want die heeft me op veerboten en parkeerplaatsen al menigmaal behoed voor schades aan de achterkant.
 

Tees

Donateur
Ik snap je vraag niet helemaal, wat is t dat je wilt weten? Ik heb wel eens gelezen hier dat heel veel trekhaken in NL achteraf gemonteerd worden, en wel door de dealer of Pon, en worden dan in de fabriek alleen met trekhaakvoorbereiding.

Is je vraag of het mogelijk is: dan is het antwoord zonder meer ja.
Of het verstandig is: ik zou niet weten waarom niet.
Bij welk adres je moet zijn: tsja, die is lastiger te beantwoorden en afhankelijk van waar je woont.
 

AZ@HK

Lid
Thnx.. kreeg vandaag van de dealer door dat ze geen vaste trekhaken meer plaatsen. Alleen nog maar de wegklapbare a €.1800. En dat een “niet Skoda” trekhaak niet aangeraden werd ivm mogelijke problemen.
 

EdK

Forumguru
Is er oo
En dat een “niet Skoda” trekhaak niet aangeraden werd ivm mogelijke problemen.
k nog verteld welke problemen ?
Want een trekhaak is voor mij een stuk ijzer in model gemaakt zodat je een aanhanger voort kunt trekken achter je wagen.
Komt het op de bedrading aan dan is dit tov vloegel een stukje gecompliceerder , maar nog steeds gewoon mogelijk.
En ja ik verkoop jou ook liever een wegklapbare trekhaak van 1800 eurie dan een vaste van 300 eurie als ik dealer was....
 

hemi24

Forumguru
Ik zou niet eten waarom er géén vaste trekhaak onder een Kodiaq kan worden gemonteerd…

Voorheen was die accessorie er ook altijd!
Blijft een hoop geld voor een optie die af fabriek nog niet eens de helft kost..!
 
Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Thnx.. kreeg vandaag van de dealer door dat ze geen vaste trekhaken meer plaatsen. Alleen nog maar de wegklapbare a €.1800. En dat een “niet Skoda” trekhaak niet aangeraden werd ivm mogelijke problemen.


Dit is echt onzin. Kan je vertellen dat de trekhaken die hun er later onder bouwen ook geen originele zijn :-)

Trekhaak kopen en een ECS trekhaakmodule aanschaffen als je auto niet voorbereid is en je hebt nergens problemen mee, Heb ze al eens vaker in gebouwd en echt zonder problemen
 

Japanese Power

Donateur
Wij als dealer. Wat een kul verhaal. En als dit een echte dealer is zou ik er maar snel weggaan. Klinkt meer als “wij van WC-eend”…
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
@alexanderzalm je citeert me wel 2x , maar je haalt hiermee 2 dingen door elkaar ( 2 verschillende topics )
Maar lijkt er op dat je verder op de nadere hun opmerking niet ingaat !?
Tsja het is heel simpel je gelooft de dealer en je geeft 1800 euro uit en sta je erna bij @Antera omdat de dealer verkeerd heeft gecodeerd
Of je neemt met antera contact op om er één voor je te monteren en ben je stukken voordeliger uit..

En mooie is dat die keuze geheel aan jou is !!
 
Bovenaan Onderaan