Vaste stoelen achter vervangen door neerklapbare?

pd42

Nieuw lid
Is het mogelijk om de vaste achterstoelen te vervangen door neerklapbare exemplaren (met behoud van stoelverwarming)?
Alles is mogelijk natuurlijk, maar wat ik bedoel is: is dit niet een al te ingrijpende aanpassing / zelf te doen?
 
Re: Vaste stoelen achter vervangen door neerklapba

op het duitse forum zeggen ze dat het kan maar zoals je zelf al zegt.....je hebt dan het hele achter compartiment opnieuw uit gevonden.er zit bij de oude exemplaren nl een vast achter schot tussen kofferruimte en achterbank en dat is vast niet alles

succes als je er aan begint en laat het me weten heb er ook over gedacht.

maar besef wel dat alleen de rugleuning neer geklapt kan worden en je dan dus een "opening" creeer maar ook niet meer dan dat de bank blijft scheef staan heb ik begrepen
 

pd42

Nieuw lid
Re: Vaste stoelen achter vervangen door neerklapba

Zojuist even nagelezen op het duitse forum: de rugleuning vd achterbank is een vast onderdeel van de carosserie ivm met de vereiste stijfheid (heeft ook te maken met 10 cm langere wielbasis dan de Passat), dit lijkt me dus idd een redelijk ingrijpende wijziging... /forum/images/graemlins/confused.gif
 

eriktv

Forumguru
Ja ik heb er twee (wel de donkere variant). Wat is je vraag? Als je op zoek bent naar de steunen kun je beter een nieuw topic starten in “te koop gevraagd” en niet reageren op een vraag over een achterbank in een ouder model Superb ;)

Edit; dit staat in de categorie Superb 1, je plaatst een foto van een Superb 2 en ik zie net in je info dat je zelf een Superb 3 rijdt :D
 
Laatst bewerkt:

robvv

Senior Member
klopt, foutje van mij.
Helaas niet verkrijgbaar op de S3, maar anders was het wellicht toch alleen voor de L&K.
 

eriktv

Forumguru
Ik denk dat ze wel passen hoor, bij de S2 zitten ze ook niet “precies pas”, maar gewoon met klittenband ergens halverwege de mat. Wellicht heeft iemand in de buurt van 010 ze op een S2, dan kun je het even passen (mag natuurlijk ook bij mij in Groningen ;)). Mijn passagiers zijn er altijd erg blij mee. Artikelnummer:

FC2FE0D5-AE4D-4391-9410-1A1EAC8596D7.jpeg
 

Vince75

Nieuw lid
Is het mogelijk om de vaste achterstoelen te vervangen door neerklapbare exemplaren (met behoud van stoelverwarming)?
Alles is mogelijk natuurlijk, maar wat ik bedoel is: is dit niet een al te ingrijpende aanpassing / zelf te doen?

Ik zit met dezelfde vraag. SuperB 1.

Is er iemand die mij kan vertellen of dit nog gelukt is, of het dus kan.
Ik heb de voorstoelen van een Passat maar wilde ook de bank en die kan je neerklappen.
 
Bovenaan Onderaan