Variabele onderhouds interval QG6

Sinds kort ben ik in mijn bezit van een Fabia Combi Tour 1.2 TSI 63kW, met een variabele onderhoudsinterval QG6, maximaal 30.000km of 2 jaar. Staat ook keurig genoteerd in het onderhoudsboekje. Als ik echter de serviceindicatie in de auto op het display aflees komt dat gewoon neer op 1 jaar en 15.000km, gezien de afleverdatum en gereden km's. Kan iemand mij aangeven hoe dat zit? Alvast bedankt.
 

Freek K

Nieuw lid
Die 30000km of 2 jaar staat mooi in de folder maar veel monteurs zeggen gewoon 1 keer per jaar of 15000km omdat die intervallen van 30000km te lang zijn en dan vooral voor de olie. Longlife olie of niet. En zoveel kost olieverversen niet.
 
@Noord26

Je hebt gelijk, ik ben vanmiddag maar even langs de dealer gereden. Oeps foutje. Meteen rechtgezet. Onderhoudstermijn is nu 30.000km of 2 jaar op de boardcomputer. Schijnt nieuw te zijn m.i.v modeljaar 2013 voor mijn Fabia. Ik vergiste mij in de code, die moet zijn QI6.
Ik vind die intervallen van 15.000km zowiezo al erg kort. Ik rij al jaren auto's die pas om de 30.000km onderhoud behoeven.
 
Bovenaan Onderaan