Vandaag opgehaald O2 1.2 TSI

Basjo

Lid
Eindelijk was het zover. Na 12 weken wachten stond ie er.
Het is een Ambition Buisinessline.

Vandaag een beetje rondgereden en ben erg positief over deze auto. Hieronder een aantal dingen die me opvallen:
- Ik heb een vaste trekhaak besteld. Gelukkig is het een nieuw type, die hoger ligt dan de vorige. Dus geen gesleep over het asfalt bij verkeersdrempels. Hiervoor is wel een gat gezaagd onder in de bumper, waar de trekhaak doorheen komt. Dit is heel netjes gedaan. Valt niet op. Ben blij dat ik nu geen hulpveren hoef te bestellen.
- De 1.2 motor rijdt over het algemeen erg goed. Best pittig zelfs. Ik reed hiervoor een 1.4 TSI Golf 5 (voorloopauto). Die is natuurlijk wel iets sneller, maar eigenlijk was ik heel snel gewend aan de 1.2 TSI. Je kunt heerlijk meekomen en iets hoger in de toeren, kun je nog best aardig snel wegkomen of inhalen. Alleen bij lage toeren (tijdens wegrijden) vind ik de motor wat rauw klinken en wat twijfelachtig reageren. Als de turbo inkomt maakt de motor een veel beschaafder geluid en reageert veel directer. Ik moet daar nog wel een beetje aan wennen.
- De auto is lekker stil en comfortabel. Ook het bandengeluid vind ik erg meevallen. Wat me opviel is dat er wel een isolatiemat onder de motorkap is aangebracht. Ik dacht dat dat niet standaard was, maar ben er wel blij mee.
- Ik heb een "niet af-fabriek" bluetooth carkit meebesteld bij de dealer. Dus geen Parrot, maar een mooi ingebouwd systeem. Ik zie nergens draden, of een microfoon. Ik kan de telefoon bedienen via de Maxidot. Helaas heeft de Ambition BL geen multifunctioneel stuur, maar via de boorcomputer knoppen gaat het best goed. Ook werkt het helaas niet via het Amundsen-systeem. Al met al vind ik dit mooier dan een losse Parrot. Bellen gaat prima en geluidskwaliteit is erg goed.

Al met al ben ik erg tevreden.Wel jammer dat die navigatie CD's zo f#$@# duur zijn. Voor de vakantie twijfel ik nog of ik losse CD's ga kopen of een losse TomTom.
 
Bovenaan Onderaan