Vandaag besteld...!

Na heel lang oriënteren en enkele proefritten vandaag eindelijk besteld:

- Superb Combi Ambition 2.0 TDI 140 pk
- Platin grey
- Sportonderstel
- 17" Trifid
- Multifunctioneel 4-spaaks stuurwiel
- MDI
- Volwaardig reservewiel

Gelukkig geen Columbus of Amundsen want die wordt toch gejat. De Swing radio geeft dezelfde prima muziek en mijn externe Navigon navi bevalt supergoed.

Deze prachtige auto gaat mijn Octavia Combi 2.0 TDI uit 2005 vervangen. De levering vindt plaats via Nieuwkoop in Den Bosch. Ik houd jullie op de hoogte van de levertijd, de afleverervaringen bij deze dealer en de eerste kilometers (hopelijk vanaf begin november).

corsaar

Senior Member
Van Octavia naar superb weer luxer dezelfde motor toch.
Gefelicteerd met de aankoop.

Captain Hook

Forumguru
Volgens mij is het niet dezelfde motor.
Weliswaar een 2.0 diesel, maar de nieuwere Skoda's hebben allemaal al een CR ipv een PD motor.

Wasmachineman

Forumguru
Gefeliciteerd Lex. Mooie auto wordt het.
Kreeg je nu op een ambition "business line" minder inruil terug op je O2?

@Wasmachineman: het is een leaseauto, dus geen inruil. Een business line vind ik relatief te duur (zeker in de lease) en de Ambition uitvoering heeft opties genoeg!

Ronnie

Forumguru
Zal het even uitleggen:
PD TDI= Pumpe Duese (Pompverstuiver) TurboDirektInjektion, dit houdt in dat elke cilinder een eigen inspuitpomp in de cilinderkop heeft zitten welke wordt aangedreven door de nokkenas,
CRTDI= CommonRail TurboDirektInjection, Bij deze variant wordt een verzamelbuis(Commonrail=gezamenlijke buis) onder zeer hoge dieseldruk gebracht(tot 700 bar), van waaruit de electronisch gestuurde injectoren gevoedt worden.

Roel

Lid
Omgekeerde wereld: ik heb als niet-leaserijder wél voor de Business Line gekozen, dit vanwege de rijke uitrusting voor relatief weinig geld.
Moest wel wat langer onderhandelen voor de inruilwaarde van mijn RS.

RogerS

Forumguru
Het is natuurlijk ook belangrijk of je de "extra's" van de Businessline wel wilt hebben. In ons geval was dat zo (Lederenbekleding, Columbus etc). Daarnaast gaat de auto op de zaak van mijn vrouw rijden dus voor de bijtelling ook nog gunstig.

Bovenaan Onderaan