van Volvo V70 naar Skoda Superb combi

dvon

Actief lid
Heb op 9 juli een nieuwe Skoda Superb combi besteld als vervanger van mijn Volvo V70 D5.
Als redelijk trouwe Volvorijder leverde dat wat verbaasde blikken :shocked: van de omgeving op. Inmiddels heb ik gelezen dat mijn keuze positief is bevestigd door de test in autoweek.

Besteld: Superb combi Ambition DSG 1.8 TSI met Trifid 17" velgen.

De kleur wordt na een hoop getwijfel tussen zwart, mocca brown en platin grey de laatste.
De aflevering is gepland in de eerste week van november. En nu maar wachten .....
 

corsaar

Senior Member
Hoi Devon, welkom,
Ik kan me heel goed voorstellen dat de omgeving zeer verbaasd is.
In hun opinie is de Skoda heel wat minder !
 

___JC___

Forumguru
Welkom hier en gefeliciteerd met je nieuwe Skoda. Je hebt straks in ieder geval een normale draaicirkel want die van het vorig model V70 is zo ongeveer die van een vrachtwagen!! :grin:
 

Wijnand850

Forumguru
Welkom dvon,

ik ben ruim een jaar geleden overgestapt van Volvo naar een 02 Combi. Als volbloed Volvo adept krijg ik tot op de dag van vandaag de vraag waar het met mij mis is gegaan :grin:. Maar ik heb absoluut geen spijt van de overstap!

Veel succes met je Superb!

Groet,
Wijnand.
 

Roel

Lid
Welkom Dvon.

Als Superb Combi 1.8 TSI rijder kan ik zeggen: goede keus waar je geen spijt van zult hebben.
Waarom ben je overgestapt van diesel naar benzine?

Succes met wachten.
 

dvon

Actief lid
Bedankt voor de reacties.
De overstap van diesel naar benzine heeft te maken met ander werk waarvoor ik minder kilometers zal maken. Ik kan zelf kiezen omdat ik de auto particulier aanschaf. De meerprijs van diesel krijg ik er nu niet meer uit.
Volvo-vrienden uit mijn omgeving krijgen na het lezen van diverse vergelijkende autotests steeds meer begrip voor mijn keuze.
De dealer vertelde vrijdag overigens dat de auto waarschijnlijk al half september in NL zal aankomen. Dat is veel eerder dan verwacht. Hopelijk gaat dat lukken.
 

dvon

Actief lid
En ja .... Vandaag is er gebeld dat de auto vrijdag wordt afgeleverd. De levertijd is dan uiteindelijk precies 10 weken. Nog 3 nachtjes slapen .........
 

dvon

Actief lid
Inmiddels heb ik de eerste 500 km er op zitten. Wat een geweldige auto. Rijdt erg lekker en stuurt vrij direct. De stoelen zijn iets hard, maar zitten erg goed. Enige puntjes die me tot nu toe zijn opgevallen:
- de automaat moet inderdaad bij vertrek uit stilstand of bijna stilstand even nadenken voor hij reageert. Ik las dat meer daar last van hebben. Vraagt misschien ook wat gewenning?
- verder viel mij op dat de strip op het dashboard, bij mij aluminium-look, erg weerspiegelt in de zijruiten ter hoogte van de spiegels. Zijn er meer die daar last van hebben?
 

RobPG

Lid
Als je een handbak gewend bent, vergt het best wel wat gewenning. Het blijft natuurlijk wel een gewone versnellingsbak met een schakelhulpje. Dus dat-ie soms ff moet denken is logisch. Heb er zelf geen last van, reageert steeds vlot op mn aanwijzingen. Alleen het wegrijden vergt wat tijd omdat ik t soepeltjes wil doen en niet als een raket wil wegschieten.

Rob
 

Roel

Lid
- verder viel mij op dat de strip op het dashboard, bij mij aluminium-look, erg weerspiegelt in de zijruiten ter hoogte van de spiegels. Zijn er meer die daar last van hebben?

Ja, maar dat went (want de zon schijnt toch niet zoveel in ons kikkerlandje:icon_smile_dead:).
Nog erger is als de strip in het voorruit weerspiegelt.....
 
Bovenaan Onderaan