Van VAG naar.....

JeSko

Forumguru
Tja, er is zoveel overkill … maar feit is gewoon als je portemonnee het toelaat, koop je als liefhebber gewoon een M-product :arghh:

Klopt echt niet, ik ben nu ( godzijdank ) in de positie gekomen waarop ik makkelijk een RS3 of BMW M4 kan kopen, maar uiteindelijk toch niet gedaan en gegaan voor een goedkoper alternatief, en ik zou mezelf gerust een liefhebber kunnen noemen. En ja soms denk je verdikke.. had ik maar, maar er is meer in het leven dan auto's, zelfs als liefhebber, en dan komt al snel dat besef dat vele een spreekwoordelijke moord zouden begaan voor wat ik nu heb en dat het geluk soms ligt in tevreden zijn met datgene. ;)

Ik twijfel niet langer aan de TCR, echt een prima auto, maar ik zeg nooit nooit, feit is dat ik wel alles uit de GTI haal, ik heb hem al bestuurd zoals het DNA dat hij van VW heeft meegekregen en weet intussen heel goed waar deze auto zijn grenzen en capaciteiten liggen. :D

leon-cupra

Forumguru
Niets zo veranderlijk als Jesko, dus aan jouw vorige uitleg hechten weinigen nog waarde aan :tongue: ;)

er is ook nog een verschil tussen het kunnen kopen en het hebben van dergelijke wagens. Moment dat je niet naar beiden hoeft te zien ga je gewoon als liefhebber naar een topmodel (de uitzonderingen daar gelaten).

Moest ik morgen het budget hebben voor een M3 maar niet de maandelijkse inkomsten van vandaag, dan had ik ook nooit de M3 gekocht (niet dat ik slecht verdien met mijn hoofdberoep). De verzekering , onderhoudskosten, benzine … dat is uiteindelijke hetgeen waarom je dagelijks M/RS/AMG wagens te koop ziet van eigenaars die hem wel kunnen kopen ….

Maar we zijn aan het afwijken van het topic …

Fmoon

Forumguru
Ik denk dat bij veel mensen het probleem er ook in zit dat ze “gezien” denken te moeten worden. Als je zelf tevreden bent is dat toch helemaal prima. Ik ben ook autoliefhebber maar heb altijd gezegd. Ik ga nooit meer dan 50~55k uitgeven aan een stuk staal dat ik eigenlijk enkel gebruik voor een boodschap en vakantie.

Ik persoonlijk heb liever veel geld dat niemand ziet, dan minder zodat iedereen het ziet.

Ik heb geen eens een eigen auto, en dat is best lekker eigenlijk.

SuperBeeb

Forumguru
Precies. Ik vind t veel leuker om met mijn 'sleeper' een opgefokt mannetje in een 320i te verrassen. Of een M3 die weet dat hij een automobiele top-predator is en dat graag wil laten zien.
En net als Jesko geldt voor mij: een M3 ligt zeker binnen mijn financiële bereik. Maar ik wil er geen.

leon-cupra

Forumguru
Dus het tonen van de “rangorde” blijft dan wel van tel … “opgefokt mannetje in een 320i even verrassen” … :pieker:

Tja, hoe je het draait of keert, status, macht , het “goed” doen in het leven, … zijn heel menselijke eigenschappen die we al 1000den jaren met ons meedragen. Alleen is de 1 er iets vatbaarder voor dan de ander.

Fmoon

Forumguru
Dat blijkt maar weer. Kan me daar zelf zo niet druk om maken wat een ander van me zou vinden in dat opzicht. Nee geef mij maar een vrolijk persoon met een blije blik op z’n gezicht in een auto die prima is dan een patsertje die om zich heen zit te kijken of die wel gezien zal worden en dan denkt cool te kijken als er iemand kijkt. Maar daarom zitten we ook hier “Simply Clever”

Bovenaan Onderaan