Van snelheidsduivel naar luxepaard

Maartenvds

Forumguru
beste mede leden,

zoals jullie misschien wel weten ben ik nu in het bezit van een prachtige octavia II RS. Echter ging het steeds meer aan mij knagen om toch niet naar een andere skoda te kijken omdat ik toch wel wat meer opties wilde en ik aan mijzelf merkte dat ik het aantal paardjes niet meer het aller belangrijkste vond.

Enkele weken terug had ik als leenauto een O3 1.4 elegance line PFL mee van de garage met ook veel toeters en bellen. Toen begon het nog harder te klagen omdat ik de O3 lekkerder vond rijden. Niet sportiever maar merkte dat ik me wat meer door het verkeer kon balanceren.

Ik ben maar is actief gaan zoeken naar een O3 en kwam er een tegen die 150000 had gelopen maar er nog perfect uit zag! Erg zitten heel veel opties op en ik weet dat er nog meer bij kon haha hier en paar grote
- pano dak
- automaat
- KESSY
- auto achterklep
- xenon
- stoelverwarming voor & achter.
- 360 graden sensoren met auto inparkeren

ik ben vanmiddag wezen proefrijden en onderhandelen en heb de koop rondgemaakt. Ik moet nog wel even wachten van het bedrijf had het erg druk en moesten nog wel wat dingen aan gedaan worden.

Zelf ga ik nu ook kijken naar eventuele mods (voor zover dit nodig is) en vcds aanpassingen tips zijn welkom! haha

Ik heb al wel wat op het lijstje staan:
- kenteken verlichting led
- mistlampen led
- interieur en voetverlichting led
- voetsteun en pedalen in Chrome/alu look

ook moet ik opzoek naar 18" velgen voor de winterbanden die krijg ik er los bij. Ze staan nu al op winter banden maar bij het onderhandelen wilde ik hem op 4 nieuwe zomer geleverd krijgen. Hij was akkoord en kreeg dan nog de losse banden die er nu op zaten mee.

Ps ook natuurlijk nog wat plaatjes van de 'nieuwe' aankoop fullsizeoutput_761.jpeg fullsizeoutput_759.jpeg

Maartenvds

Forumguru
@philippe bakker nee juist minder. mijn O2 heeft onder andere geen inklapbare en dimmende buitenspiegels geen panorama dak alleen een klein dakje geen bi xenon maar normale xenon deze Canton geluid set heeft nog een sub achterin en vind ik ook beter klinken.

Maartenvds

Forumguru
@Rallye zeker maar niet voor mijn portemonnee hahah ik wil graag binnenkort een huis kopen. nu heb bijna na quitte gespeeld en hoefde er erg weinig bijbetaald te worden.

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Proficiat met de aankoop.

Ik kan je perfect begrijpen dat je de pk's overbodig begint te vinden. Hier hetzelfde. Een RS is eigenlijk puur hebberij. Vermogen gebruik je toch amper. Een iets vlottere wagen is eigenlijk meer dan voldoende.

Maartenvds

Forumguru
Proficiat met de aankoop.

Ik kan je perfect begrijpen dat je de pk's overbodig begint te vinden. Hier hetzelfde. Een RS is eigenlijk puur hebberij. Vermogen gebruik je toch amper. Een iets vlottere wagen is eigenlijk meer dan voldoende.

vaak kwam al het vermogen pas echt los in duitsland op een plek waar het mag en kan. nu een 1.4 150PK niet snel maar zeker niet langzaam.

@Horkje ik ben erg blij met alles wat er in zit zeker dimmende buitenspiegels, Kessy en de automatiche achterklep ga ik heel veel plezier aan beleven.

leon-cupra

Forumguru
vaak kwam al het vermogen pas echt los in duitsland op een plek waar het mag en kan. nu een 1.4 150PK niet snel maar zeker niet langzaam.
kan je volgen. Gisteren, was lang geleden (7maand), nog eens met de vRS op de autostrade gereden. Paardjes staan dan vreselijk te huppelen om losgelaten te worden maar dan het engeltje op je schouder "oppassen voor je rijbewijs" en dan hou je in om terug 120 te rijden ... En met de RS heb je wel steeds de neiging om sneller te willen rijden. Met onze Superb heb ik dit veel minder. Rij ik zelfs meestal trager dan toegestaan.

150pk in een O3 is idd vlot genoeg. Meer moet je eigenlijk niet hebben.

Maartenvds

Forumguru
kan je volgen. Gisteren, was lang geleden (7maand), nog eens met de vRS op de autostrade gereden. Paardjes staan dan vreselijk te huppelen om losgelaten te worden maar dan het engeltje op je schouder "oppassen voor je rijbewijs" en dan hou je in om terug 120 te rijden ... En met de RS heb je wel steeds de neiging om sneller te willen rijden. Met onze Superb heb ik dit veel minder. Rij ik zelfs meestal trager dan toegestaan.

150pk in een O3 is idd vlot genoeg. Meer moet je eigenlijk niet hebben.

zeker want je moet het ook los laten op 2 en geen 4 wielen dan merk je ook wel dat zoveel kracht het onderstel niet helemaal voor gebouwd is naar mijn idee.

Rosinfield

† In Memoriam
Dat klopt wel. Ik moet steeds redelijk worstelen met de rs om hem recht te houden
Dat heb ik ook bij vol gas met mijn F3 met 140 pk. Begint dan ook een beetje te waggelen, ondanks het sportonderstel. Maar ik denk ook wel eens, wel leuk zo'n hele snelle auto, maar dan zit je helemaal in no time op illegale snelheden. En dat gebeurt me nu al bij al te enthousiast inhalen of -voegen. Dus in die zin helemaal niet zo'n gek idee om het niet te gek te maken met het vermogen.

Bovenaan Onderaan