Van Seat Leon naar... Skoda Fabia III Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition

Marcooooo

Actief lid
Beste forumleden,

Mijn naam is Marco. 39 jaar oud, getrouwd en autoliefhebber sinds ik kon praten.

Ik heb tot voor kort altijd nieuwe en zwarte auto's gereden. Mijn laatste auto was een Seat Leon 1.8 20VT Topsport uit 2003. Destijds nieuw besteld/gekocht en afgeleverd op mijn 25e verjaardag.
Ik hou niet van standaard, maar wel van subtiel. Ik ben erg van de details.

Ik hoop op het forum wat kenner-informatie en tips mee te krijgen en uiteraard de andere auto's te bewonderen ;)

De aanpassingen aan de Leon:
Af fabriek:
Elektrisch schuif-/kanteldak, Cruise control, Climate control, Electronic Stability Program, Elek. ramen rondom, enz enz.


Opties / aanpassingen:
JD Engineering chip op maat 229pk, 341Nm koppel
Forge Diverter Valve DV006
K&N luchtfilter in originele behuizing
Cupra R onderlip onder voorbumper
Aerotwin wissers / Fabia achterwisser
Led verlichting in stadslichten, portieren, kofferbak
Korte antenne + signaalversterker
Zwarte Audi A6 binnenspiegel
Sportec 19" Monobloc forged velgen met zomerbanden
Originele 17” velgenset met winterbanden
Weitec/KW instelbare schroefset (65/70mm lager dan af-fabriek)
Embleemloze achterklep
Geen slot in portier, daarvoor in de plaats Britse bijrijders afdekking in lakkleur
Comfort module ramen + dak via software geactiveerd
Kofferbakbeschermer d.m.v. waterdichte mat met anti-slip
En ik vergeet vast nog iets...

Foto's.

$_86.JPG


$_86.JPG


Sinds afgelopen vrijdag de trotse eigenaar van een Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Greentech Style First Edition.
De auto is van 2015 en dus een vroeg model Fabia III.

De opties/uitrusting (vergeef me nog even eventuele fouten, ik ben voor het eerst Skoda-rijder dus mogelijk nog niet alle termen machtig):
17" Mato velgen
Cruise control
Climatronic
DAB+ radio
Skoda surround system by Arkamys
LED dagrij-verlichting
Bochtenverlichting
Driver Activity Assistent
Sportstoelen
Opbergvakken onder de voorstoelen
Stoelverwarming
Elektr. spiegels met verwarming en automatisch dimmende binnenspiegel
ABS/ASR
ESC incl. ABS,MSR,ASR,EDS,HBA, automatic brake disc cleaning
Elektr. ramen rondom
Sunset (extra donker) getinte ramen
Regensensor
Auto Start/stop systeem
Startknop ipv contactslot
Front assist met voetgangersbescherming (auto brake)
Stuurwielbediening


Wat foto's:

20180505_131850.jpg

20180505_131911.jpg

IMG_20180503_195954.jpg

koda_fabia_1_2_tsi_90pk_greentech_first_edition_style_2.jpg

20180505_132759.jpg

koda_fabia_1_2_tsi_90pk_greentech_first_edition_style_15.jpg

koda_fabia_1_2_tsi_90pk_greentech_first_edition_style_16.jpg

koda_fabia_1_2_tsi_90pk_greentech_first_edition_style_22.jpg

koda_fabia_1_2_tsi_90pk_greentech_first_edition_style_24.jpg

20180520_203917.jpg

20180520_212628.jpg
 

MaxN

Donateur
Welkom op hét Skodaforum.

En mooie auto uitgezocht.
En ook mooie auto de Seat Leon(vind ik persoonlijk mooier dan de opvolger, maar de huidige vind ik wel weer mooi).
 

Marcooooo

Actief lid
Dank jullie wel.

Bezoekje aan Lochem.... nog even niet, maar ik houd de optie wel open ;)

Ik vind de Leon 1M (mijn vorige) ook nog altijd een stuk mooier dan de 1P (opvolger). De nieuwste Leon daarentegen vind ik dan wel weer mooi, maar we wilden kleiner gaan rijden dus kwamen we uit bij de Fabia. Logisch toch? :)
 

MaxN

Donateur
Zeker logisch.
En om eerlijk te zijn vind ik de Ibiza ST een gedrocht om te zien. De verhoudingen kloppen niet vind ik.
De Fabia is gelukkig wel een auto die in verhouding is.
Zie onderstaande foto's.
Al zal het meerendeel verschil in lijnen zijn en als je alles nameet ongeveer een kopie zijn.
937x624cut

937x624cut
 

Henrik

Forumguru
Welkom @Marcooooo op dit leuke forum. Je had een prachtige Leon, waaruit blijkt dat je smaak hebt. Ben erg benieuwd naar je ervaringen met de Fabia.
Heb je plannen voor aanpassingen?
 

Marcooooo

Actief lid
We hebben ook proefgereden met de Ibiza ST, maar ik vond de verhouding en met name de achterkant echt niet mooi. Is bij de Fabia veel meer in verhouding.

Eerst aanpassingen waren na dag 1 (eigenlijk op dag 1) al een feit. Dezelfde avond de kentekenplaathouder achter (uiteraard zonder reclame) nog recht gehangen. Deze zat rechts 1mm lager dan links.

Ervoor:
kenteken_01.jpg


Toch even poetsen nu hij er toch af is:
kenteken_02.jpg


En recht gehangen (en meer met de bolling van de klep mee):
kenteken_03.jpg



En ik stoorde me al gelijk aan het witte sleepoog. Veel te wit (en dus zichtbaar).
Dus van wit:
sleepoog_01.jpg


Naar zwart:
sleepoog_02.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Marco, stond deze bij een Rotterdamse dealer? Ik heb het idee dat ik de auto 5-6 weken terug daar heb gezien op mijn zoektocht naar een F3 combi. Ik moet nog een paar dagen geduld hebben voor mijn Fabia I mag omruilen voor een F3.
 

turboturbo

Forumguru
Mooi exemplaar die zwarte 1M :thumbsup:

Zal in warmte lekker schelen van zwart naar wit komend seizoen :pardon:

En grappig om te zien hoe je idd oog hebt voor subtiele aanpassingen zoals dat sleepoog. Ik vind t briljant gevonden.
 

dvdlely

Forumguru
Welkom! Erg mooie auto Marco!
Ik zeg zwarte grille en het dak zwart wrappen. Zoals de Monte Carlo uitvoering. :yeehaa::yeah:
 

Bijlagen

  • fa-mc-007-copy-719.jpg
    fa-mc-007-copy-719.jpg
    22,9 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:

Marcooooo

Actief lid
Hartelijk dank allen!

Ik ben erg van de details. Op het dwangmatige / neurotische af :tegek:

@Cordoba, hij stond niet in Rotterdam. Hij stond in Vlissingen en is binnen een halve dag verkocht (had eerlijk gezegd niet anders verwacht... :itwasntme:).

@turboturbo, ik zag het al meteen tijdens het bezichtigen van de auto en was binnen een dag al aangepast ;)

Zwart dag is thuis al ter sprake gekomen, maar ik heb beloofd om hem nog heel even zo te laten. Maar alles is relatief natuurlijk.

Leon ST is een erg mooie auto, maar niet binnen ons budget en we wilde graag kleiner/lichter rijden.
 

EdZ

Donateur
De Leon is inderdaad wel een stukje langer (35cm geloof ik) dan mijn huidige Roomster. En breder. Ben benieuwd of ik daar spijt van krijg....
 
Bovenaan Onderaan