Van Saab naar Faab ;-)

osxman

Lid
Even voorstellen. Na een flink aantal maanden gewacht op levering, heb ik mijn Saab 9-3 ingeruild voor een Fabia DSG. (na tien! jaar Saab rijden) Ik rijdt nu nu al een korte tijd rond in de Fabia en ik vind het een fantastische auto, zowel om te zien als qua rijeigenschappen. De DSG schakelt soepel en de vering is prima, kortom de auto doet door het prettige comfort en prima binnenruimte/zithouding zeker niet onder voor de Saab. Denk nog wel eens vragen te hebben, en anders lijkt het mij in ieder geval gezellig om aan het forum mee te doen!

Groet Frank.

faab.jpg
 

Fabia

† In Memoriam
Welkom :aangenaam: op dit gezellige forum. Heerlijk is het niet meer te hoeven schakelen. Ik geniet daar nog elke dag van.
 

osxman

Lid
Hier wat specs: (ook speciaal op het verzoek van turbobooster)

Fabia 1.2 TSI - DSG 7 (dus een hoop/7 versnellingen, ook handmatig te schakelen.)
Uitvoering: Ambition (in een Tour uitvoering, daardoor veel extra's)
Kleur: Metallic Antraciet Donkergrijs

Extra's en vermoemenswaardig:
- lichtmetalen velgen
- klein lederpakket
- speciale bekleding: Krystal (mooi donkerzwart met subtiele strepen)
- middenarmsteun met opbergvak
- Audio pack plus: 4 extra speakers achter (bij het audiopakket II 'Swing')
- MDI aansluiting
- donkergetinte ramen achter 'Sunset'.
- electrisch bedienbare ramen achter
- in hoogte verstelbare passagiersstoel (en natuurlijk die van de bestuurder)
- ESP geen echte extra maar zat bij DSG
- gordijnairbags
- ook maar het reservewiel erbij genomen ;)

Dat was het zo ongeveer.
 

Cordoba

Forumguru
Welkom hier osxman. Je verhaal dat de Fabia niet onder doet voor de Saab verbaasd me een beetje, maar mooi om te lezen.
 

van_der_P

Senior Member
Welkom op dit fijne forum, veel post en leesplezier.
Je hebt een leuke fabia samengesteld.
Is het verschil tussen de 9-3 en de Fabia niet erg groot ? Of valt dat nogal mee.
 

osxman

Lid
Dank cordoba en van_der_p! en ook nog Fabia/forumguru natuurlijk.
Is het verschil tussen de 9-3 en de Fabia niet erg groot ? Of valt dat nogal mee.
Eigenlijk valt dat wel mee, ik ben op de autorai in allerlei auto's gaan zitten. En wat je in eerste instantie niet aan de buitenkant ziet is dat de binnenruimte en zithouding echt uitstekend is. Ik zit er eigenlijk redelijk vergelijbaar in als in de 9-3. Alleen de kofferruimte is wat kleiner dan de 9-3 hatchback, in de laatste schoof je de meeste ikea pakketten in zonder de banken op te klappen ;) Toch kom je in het segment van de Fabia de kofferruimte nog wel kleiner tegen...
Maar het design wat door sommigen 'wat saai' wordt genoemd (autoweek), is vanuit saab standpunt gezien, echt prima: superstrak/rustig/degelijk/overzichtelijk 'bijna scandinavisch'!
 

van_der_P

Senior Member
Maar het design wat door sommigen 'wat saai' wordt genoemd (autoweek), is vanuit saab standpunt gezien, echt prima: superstrak/rustig/degelijk/overzichtelijk 'bijna scandinavisch'!
Daarom bestel ik de laatste jaren bij een nieuwe Fabia het Maxi-Dot. Dat ziet er iets beter uit dan de standaard tellerklok.
Laatst had ik als leenauto een Ambition uitvoering met een Mini-dot tellerklok, dat viel mij toch wel wat tegen. Niet dat er zoveel minder functies op zitten, maar meer de layout. Maar dat is ieder zijn eigen vrije keuze.
 
Bovenaan Onderaan