Van Roomster naar Leon

EdZ

Donateur
Na 5 jaar Roomster (in 2 smaken) hebben we de overstap gemaakt naar een zustermerk: Seat Leon ST.
Met toch wel een beetje brok in m'n keel heb ik de Roomster vaarwel gezegd. Hele fijne auto geweest. Jammer dat Skoda op dit moment niets heeft dat vergelijkbaar is (met zoveel ruimte achter de voorstoelen en in de kofferbak) en dat past in het budget. Maar wie weet keer ik nog wel terug naar Skoda....

Ik blijf het forum nog wel bezoeken. Wordt er altijd wat wijzer van... 1.jpg 2.jpg IMG_20180512_141834.jpg
 

EdZ

Donateur
Ik verbaasde me daarnet over het verschil tussen de 1.2 77kw van de Roomster en de 1.2 81kw van de Leon. Kan verbeelding zijn, maar hij lijkt aanmerkelijk vlotter. De cijfers zijn volgens het boekje bijna hetzelfde.
 

sitechris

Donateur
Ik verbaasde me daarnet over het verschil tussen de 1.2 77kw van de Roomster en de 1.2 81kw van de Leon. Kan verbeelding zijn, maar hij lijkt aanmerkelijk vlotter. De cijfers zijn volgens het boekje bijna hetzelfde.

Luchtweerstand van de leon is veel beter. Dat scheelt sowieso
 

EdK

Forumguru
Tsja die ruimte en het gemak van de RR ga je zeker nog van tijd tot tijd over denken..
En vind ook zeker jammer dat Skoda er niet echt een vervanger voor heeft gemaakt
Want al was hij dan niet in NL erg populair ( onderschat ) in buitenland wisten ze hem zeker ook meer te waarderen dan hier.

Maar goed geniet van deze wagen en het zal eens gaan wennen zo'n Seat ( eerder dan zo'n peus )
 

EdZ

Donateur
Ik ben al gewend. Rijdt toch heel anders (beter) dan een RR. Maar die had weer hele andere kwaliteiten. Eigenlijk had ik ze allebei moeten hebben
 
Bovenaan Onderaan