Van remlichtschakelaar tot dikke paniek

Lizden

Senior Member
Wat een klusje is van 5 minuten even de remlichtschakelaar vervangen boven het rempedaal is vanmiddag uitgelopen tot een Skoda die compleet van slag is.

Met de nieuwe remlichtschakelaar branden de remlichten continue. Alle beschrijvingen op internet nagekeken, gelezen. Harde reset gegeven, probleem bleef.

Oude schakelaar er weer in.. Zelfde probleem, weer de remlichten aan (in verving hem alleen omdat de cc niet werkte)

Kak!

Dus eerst de wegenwacht maar eens langs laten komen. Nou die snapte er ook geen hol van. Technische helpdesk gebeld.. die kwamen ook niet verder dan alle dingen die we al geprobeerd hadden..

Enige overgebleven optie.. Auto naar de dealer brengen... Dus nu autoloos..

Wat ik nu denk is dat de stekker ook kapot is en intern contact maakt waardoor die remlichten gaan branden nu dus met en zonder schakelaar als je het contact aan hebt. Althans ik hoop het want anders zit het probleem in de regelmodule en dan sla ik mezelf echt voor de kop... Bedoel het kan zo simpel zijn en 9 van de 10x gaat het ook gewoon goed.. Maar soms dus ook gewoon helemaal fout!
 

Tees

Donateur
Dat is idd klote, ken dat soort situaties... Ik zou ook denken dat het in de stekker of de bekabeling zit, zou je met een multimeter makkelijk door kunnen meten. Hopelijk is de dealer daar snel achter en valt de schade mee.
 

Lizden

Senior Member
@hemi24 inderdaad maar een draadbreuk vermoed ik niet omdat de remlichten normaal werkte totdat ik zonodig een nieuwe willen plaatsen vanwege de cc. Ik vermoed echt iets met de verbinding in de stekker. Maar we gaan het horen!!
 

haggard

Senior Member
Slecht werkende cc is meestal veroorzaakt door vieze “sleepcontactjes/veertjes” op het printplaatje in de cc hendel...
Is makkelijk en goedkoop te fixen... Hendel bestaat uit 2 helften die in elkaar geklikt zitten... De hendel voorzichtig openen, printje eruit (zit met stekkertjes vast) 2 torx schroefjes loshalen, printbanen waar sleepcontact overheen gaat schoonmaken (geen contactspray gebruiken), weer inelkaar zetten en in hendel terugplaatsen...
Dat ongeveer elk jaar even doen... nooit meer cc problemen...

maar deze info komt schijnbaar te laat...
 

catch me

Forumguru
Had een niet of slecht werkende cc ook niet iets te doen met lage accu spanning? Of is dat pas aan de orde bij de O3 en nieuwere types?
 

Tees

Donateur
@Lizden heeft hier een eerder topic over gehad, daar stond ook een foutcode in en is door meerderen hier (waaronder ondergetekende) besproken. Ik denk dat het wel echt in de remschakelaar of de bekabeling erheen zit.
 

Lizden

Senior Member
@haggard als je op mijn berichten zoekt zie je dat die truc helaas niet werkte! Foutmelding in de vagcom was ook op de remlichtschakelaar. Omdat hij nu bij zowel de nieuwe als de oude over de rooie gaat, heb ik hem weggebracht. Vermoeden is echt contact in de stekker op de schakelaar. Maar dat horen we morgen wel!
 

Lizden

Senior Member
Wat een top service. Onverwacht je auto leveren aan een Skoda service dealer (normaal onze vaste garage maar vorig jaar door nare ziekte helaas een dealer hier om de hoek moeten kiezen) en dan de volgende dag meteen met prio aan de auto beginnen!

Het gloednieuwe meegeleverde VAG remlichtschakelaartje gaf geen problemen. (had aftermarket autodoc gebruikt <nooit meer! lesson learnt!)

CC is nog steeds niet werkende. Zoals @haggard al aangaf er is een trucje voor maar die werkt dus helaas niet altijd.

Had de carterventilatie slang ook in de auto neergelegd. Hebben zij ook meteen gedaan! Kijk daar wordt een mens blij van.

En mijn fout: begin niet aan een klus als je de volgende dag echt je auto nodig hebt omdat je een paar dagen naar de andere kant van het land moet, en zeker niet als je nog last heb van chemobrein!


Gelukkig nu gefixt en kan vanmiddag gewoon weg. Maar baal hier wel van. Want van de wegenwacht had ik ook wel meer verwacht omdat ze die dingen bijna standaard in de auto hebben liggen.

Dus bij deze geef ik toe dat dit een brug te ver was..
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Antera

Donateur
Even omtrent de andere schakelaar: Heb je de remlicht schakelaar wel afgesteld?? Deze moet je namelijk afstellen. het asje is in lengte aanpasbaar als het goed is. Als deze helemaal ingedrukt is dan staat hij altijd los en ziet hij dit als contact
 
Bovenaan Onderaan